Avatar billede fætterguf Nybegynder
16. september 2000 - 23:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tekst fra andet site...?

Hvordan kan man hente tekst fra en anden online adresse og vise den på en side??

Hvis man f.eks. ville låne en vejrudsigt fra DMI (krediteret og med tilladelse - naturligvis), kan man vel bare læse deres side som en streng og pille den tekst ud man skal bruge.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
16. september 2000 - 23:06 #1
Ja, det kan man og dertil skal / kan man bruge W3Socket fra http//tech.dimac.net - som kan downloades - der er også en masse eksempler på, hvordan det skal gøres ...
Avatar billede fætterguf Nybegynder
16. september 2000 - 23:07 #2
..hmmm, kan det ikke lade sig gøre uden komponent?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
16. september 2000 - 23:10 #3
Ikke det jeg ved, nej ;(
Avatar billede jens Nybegynder
16. september 2000 - 23:11 #4
Hvor kan man finde disse
\"der er også en masse eksempler på, hvordan det skal gøres ... \"

Jens

Avatar billede jens Nybegynder
16. september 2000 - 23:13 #5
okey, det er vist sent i dag .... zzzzzzzzz

http://dimac.se/isapiscript.dll?action=read&id=32444

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. september 2000 - 23:15 #6
Skal det være ASP? Det er indbygget i PHP. Du åbner bare filen med \"http://..\" i stedet for
at skrive et filnavn på serverens harddisk. Der er eksempler i PHP-kategorien her på eksperten.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
16. september 2000 - 23:23 #7
Ja, jeg ved man kan med PHP, men det skal desværre være ASP
Avatar billede ddc Nybegynder
16. september 2000 - 23:24 #8
Du kan også bruge det gratis komponet, som hedder aspteal, således skal hverken du eller din udbyder op med ekstra penge. Du kan hente aspteal på http://www.activeserverpages.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=42
Så skal du blot snakke godt med din udbydere omkring dette. Hvis du skal bruge lidt hjælp til at komme igang med, så kan jeg godt lige hjælpe dig lidt med det jeg ved omkring dette emne...
Avatar billede fætterguf Nybegynder
16. september 2000 - 23:33 #9
Beklager, ...det skal være uden komponent - men det kan da heller ikke være så svært???? Det virker komplet ulogisk at man ikke kan. Det er jo en ganske simpel funktion.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. september 2000 - 23:37 #10
Du kan også få et gratis et, så er din udbyder som regl til at snakke med nå det er et gratis komponet.

Det gratis hedder aspteal

angående hvordan det bruges, så kan jeg da godt hjælpe dig lidt med det
Avatar billede ddc Nybegynder
16. september 2000 - 23:42 #11
Hejsa Fætterguf, hvis du ønsker at gøre brug af dette uden brug af komponet, så skal du over og bruge php, som erikjacobsen siger. Det kan ikke lade sig gøre via asp, uden at bruge en komponet.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. september 2000 - 23:43 #12
uhmm, kigget lige forbi og så at der var en som svarer i mit navn, hvorledes kan dette gøres? nå ingen kender mit password???? Mærkeligt
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:56 #13
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:56 #14
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?
Avatar billede fætterguf Nybegynder
23. september 2000 - 23:44 #15
phylox2> \'Hold your horses\' Mester Egekjær....der er jo ikke kommet noget brugbart svar. Det eneste der ligner, er én, der har prøvet at stave til ASPtear....men det gik ikke så godt.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
04. marts 2002 - 11:10 #16
lukket