Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
19. september 2002 - 17:32 Der er 27 kommentarer

Hvad syntes I om designet?!

Hej Eksperter :o)

Jeg er i fuld gang med at lave et nyt design til min hjemmeside www.coolsecurity.dk men nu er jeg gået i stå... inden jeg går videre, vil jeg da gerne lige hører hvad I syntes om det nye design, og helst gerne have nogle forslag til forbedringer/ændringer!

På forhånd mange tak =)

- Kasper
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
19. september 2002 - 18:09 #1
er der ikke nogle der vil svare?? :(
Avatar billede pesa Nybegynder
19. september 2002 - 18:40 #2
Jo, jeg kan godt give dig lidt respons, selvom der jo endnu ikke er så meget at vurdere på.

Ved første øjekast virker siden lidt tam. Selvfølgelig står der ikke noget egentligt endnu, men den burde nok alligevel være noget mere indbydende. Måske lidt mere liv med bare lidt mere grafik. Dermed ikke sagt at du skal tilplastre din side med blinkende gif-animationer!

Din grafik oppe i toppen er egentlig ok, men det virker som om, at der burde være et logo for Coolsecurity til venstre i det sorte felt.

Og så er det altså også MEGET svært at give dig respons med så lidt indhold. Hvad skal siden handle om? Er det et firma der sælger sikkerhedssystemer? Ja måske, der er i hvert fald et punkt der hedder 'Alarmsystemer'. Men så er der også et punkt der hedder 'Webdesign'. 'Venner'??? Hvad vil du med siden? En side om dig selv eller vil du så småt starte et firma?

Altså få tjek på hvad du vil med siden og fokuser 100% på det - ellers vil dit besøgstal ligge på nul! For at din side skal blive en succes, skal du kunne tilbyde noget ekstraordinært. Ellers kan du ligeså godt lukke med det samme!

Men bortset fra ovenstående tegner det trods alt ganske fint. Kigger ind forbi en af de kommende dage og ser hvad der er sket.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2002 - 18:42 #3
Det bliver lige en kort kommentar:

Farverne er rimeligt intetsigende, gråt og blåt er ligesom set før.
Det er svært at få øje på "Forside > Velkommen"-teksten, og derfor er den ikke til megen hjælp.
Top-banneret er temmeligt ligegyldigt, når det kun skal fungere som (pyntet) fyld. Put noget tekst på eller fjern det. Prikkerne nedenunder er for øvrigt heller ikke særligt smarte.
"Velkommen"-teksten ser ikke for godt ud. Skyggen er for tydelig, og skrifttypen er for kedelig.
Menuen starter alt for langt nede; den bør starte helt oppe øverst i cellen. Derudover bør du enten gøre ":: MENU ::"-teksten større eller helt fjerne den. Det er irriterende, at menupunkterne bliver fede, når man kører musen hen over dem. Det forvirrer meget, når det hele forskyder sig. Hold dig til farve-skiftet. Derudover ville det være rart med en farve, der viser, hvor man er på sitet.
Siden er ALT for lang, når der ikke står noget på den (og i det hele taget).
Chart skal fjernes: Det skæmmer resten af siden og ser helt ekstremt uprofessionelt ud.
Banneret i bunden er ret flot.

I det hele taget giver siden et rimeligt traditionelt indtryk. Alt sammen er set før og vil blive set igen mindst en million gange. Du bør tænkte dybere over opbygningen, designet og farvevalget, hvis du vil lave en rigtig god side. For husk: En god side er en, der er utraditionel på en måde, der bygger på det traditionelle og velkendte.
Avatar billede w13 Novice
19. september 2002 - 18:45 #4
Det er rigtigt... Animationer ville hjælpe. Ellers en flot side. (Har du et program til at lave animationer? Ellers kan du downloade et på http://tucows.cybercity.dk/mmedia/adnload/194830_74933.html ) :')
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
19. september 2002 - 18:45 #5
pesa>>> I know.. det er en privat hjemmeside, om mig selv, min fritid og mine venner! Jeg ved godt at domænet www.coolsecurity.dk ikke har ret meget med en privat hjemmeside at gøre, men jeg skal ud og have købt mig et nyt domæne, men indtil videre har jeg domænet www.coolsecurity.dk til at ligge, da jeg ikke bruger det til noget, så det blev lige smidt på, så I kunne se sitet =)
Avatar billede w13 Novice
19. september 2002 - 18:47 #6
Det ville også hjælpe på "Chart-PROBLEMET" hvis det blev rykket ud i den ene side. (Helst venstre...)
Avatar billede w13 Novice
19. september 2002 - 18:53 #7
Her er et (FEDT) velkommen (Prøv det):

<html>
<head>
<script>
mesk=new Array();mesk[10]="A";mesk[11]="B";mesk[12]="C";mesk[13]="D";mesk[14]="E";mesk[15]="F";A=10;B=11;C=12;D=13;E=14;F=15;let="ABCDEF";function mes(num){if(let.indexOf(num) != -1){return eval(num)};else{if(num < 10){return eval(num)};else{return mesk[num]}}};

function color(begin,einde,stappen,stap){
hh1=(mes(begin.charAt(0))*16)+mes(begin.charAt(1));
hh2=(mes(begin.charAt(2))*16)+mes(begin.charAt(3));
hh3=(mes(begin.charAt(4))*16)+mes(begin.charAt(5));
pp1=(mes(einde.charAt(0))*16)+mes(einde.charAt(1));
pp2=(mes(einde.charAt(2))*16)+mes(einde.charAt(3));
pp3=(mes(einde.charAt(4))*16)+mes(einde.charAt(5));

if(hh1 < pp1){ff1=hh1+Math.floor((pp1-hh1)/stappen*stap);
ff1=eval("\'"+mes(Math.floor(ff1/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff1-(Math.floor(ff1/16)*16))+"\'");}
;else{ff1=hh1-Math.floor((hh1-pp1)/stappen*stap);
ff1=eval("\'"+mes(Math.floor(ff1/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff1-(Math.floor(ff1/16)*16))+"\'");}
if(hh2 < pp2){ff2=hh2+Math.floor((pp2-hh2)/stappen*stap);
ff2=eval("\'"+mes(Math.floor(ff2/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff2-(Math.floor(ff2/16)*16))+"\'");}
;else{ff2=hh2-Math.floor((hh2-pp2)/stappen*stap);
ff2=eval("\'"+mes(Math.floor(ff2/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff2-(Math.floor(ff2/16)*16))+"\'");}
if(hh3 < pp3){ff3=hh3+Math.floor((pp3-hh3)/stappen*stap);
ff3=eval("\'"+mes(Math.floor(ff3/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff3-(Math.floor(ff3/16)*16))+"\'");}
;else{ff3=hh3-Math.floor((hh3-pp3)/stappen*stap);
ff3=eval("\'"+mes(Math.floor(ff3/16))+"\'")+eval("\'"+mes(ff3-(Math.floor(ff3/16)*16))+"\'");}
;return ff1+ff2+ff3}
mesf=new Array();mesh=new Array();num2=0;num3=0;num4=0;txt="";function shape(){colorsh.innerHTML="<font color='#"+background_color+"'>"+mesf[num2]+"<\/font>";for(i=0;i != mesf[num2].length;i++){mesh[i]=background_color;};for(i=0;i != mesf[num2].length;i++){mesh[i+mesf[num2].length]=color(background_color,text_color,mesf[num2].length,i);};for(i=(mesf[num2].length*2);i != (mesf[num2].length*3);i++){mesh[i]=text_color};shape2()};function shape2(){for(i=0;i != mesf[num2].length;i++){txt=txt+"<font color='"+mesh[i+num3]+"'>"+mesf[num2].charAt(i)+"<\/font>";};colorsh.innerHTML=txt;txt="";if(num3 != (mesf[num2].length*2)){num3++;setTimeout("shape2()",50)};else{num2=0;num3=0;txt=background_color;background_color=text_color;text_color=txt;txt="";setTimeout("shape()",1000);}}
</script>

</head>
<body>

<center><font size="5">
<div id="colorsh";"></div></center>

<script>
background_color=    "000080" // use capital letters
text_color=        "FFFFFF" // use capital letters
mesf[0]=        "Velkommen!"
shape()
</script>
</font>

</body>
</html>

Håber det kan bruges...
Avatar billede w13 Novice
19. september 2002 - 19:02 #8
Skal du ud og købe et domæne?

Der er også en anden (og gratis) løsning, hvis du kan leve med at den ikke hedder "dk" til sidst men "tk":

Du kan oprette dig som bruger på www.AMOK.dk

Så kunne du f.eks. få en hjemmeside som hed www.HEJ.amok.dk
(Amok fungere ligesom en købehjemmeside, den skal bare hedde "amok.dk" til sidst!)

Derefter kunne du oprette dig på: www.dot.tk
Så kan du (hvis det ønskede navn findes) oprette dig under det, så når folk f.eks. skrive "www.HEJ.tk" så bliver de sendt til "www.HEJ.amok.dk"

Jeg kender mange som bruger det og er glade for det! : )
Avatar billede w13 Novice
19. september 2002 - 19:06 #9
Prøv også JavaScript.com (FED SIDE med rigtig, rigtig, RIGTIG mange seje effekter, som du bare kan tage af!)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
19. september 2002 - 23:16 #10
Der er tilføjet en del mere til sitet nu =) smut ind og gik og fortæl hvad I syntes!

www.coolsecurity.dk
Avatar billede pesa Nybegynder
20. september 2002 - 01:35 #11
Øhh... jeg synes ikke rigtig du har lyttet til vores forslag. Alt det der var der tidligere er der endnu plus du har tilføjet lidt mere. Jeg tænker specielt på Chart-logoet - få det væk!

Dato og ur oppe til venstre? Hvad er pointen? Vil du fortælle den mikroskopiske del af dine besøgende der ikke har et ur i hjørnet af sin skærm hvad klokken er? Overvej grundigt hvad du sætter på din side og hvorfor?

Fint med lidt indhold på forsiden og det ser faktisk ud til at du er ved at ramme musikken som dit tema for siden. Det er godt! Så langt så godt. Kig nu igen på din menu.

Forsiden (fint - man skal jo gerne kunne komme tilbage!)
Om mig (skal det virkelig være det næstøverste punkt i menuen. Jo, måske hvis det er blikfanget at du er en meget kendt dj, men umiddelbart tror jeg ikke du er det uden at fornærme nogen)
Billeder (drop det punkt!)
Venner (drop det punkt!)
Alarmsystemer (drop det punkt! Siden skal jo handle om musik)
Webdesign (drop det punkt! Siden skal jo handle om musik)
Mobildiskotek (Yes, et punkt der kommer indenfor dit tema)
Afstemninger (skal det virkelig have et punkt for sig selv? Hvorfor ikke bare sætte afstemningen ind på forsiden hvis det er så vigtigt?)
Gæstebog (kan som sådan være ok hvis der er en god grund til det)
WebCam (hvad skal der vises på det?)
Links (fint - specielt hvis du også får de andre til at linke til dig :-) )
Nyheder (er det ikke oplagt at have nyhederne på forsiden?)
Kontakt mig (ja, et kontaktlink skal der være på alle dine sider. Det er der desværre mange der glemmer)

Overvej sidens titel. Er "Kasper's WebSite" sigende for indholdet af din side og hvor mange besøgende tror du realistisk du kan få med den titel? Overvej hvad sandsynligheden er for at du ville smutte ind forbi en hjemmeside der hedder "Lottes hjemmeside".

Altså: Overvej grundigt hvad du sætter ind på din side. Der skal ikke være noget blot for at fylde. Hellere en halvtom side med et præcist fokus end en stor side der skyder med spredhagl.

Og det kan ikke siges nok gange: Drop det Chart-logo!
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
20. september 2002 - 11:24 #12
pesa>> Hmmm.. du bliver ved med at glemme, at det er en PRIVAT hjemmeside!!! Det er en hjemmeside, hvor du kan læse om mig, mine venner, mine interesser, mine interesser for musik og mit tidligere job som Dj i et mobildiskotek!!

Jeg siger ikke jeg er kendt, men det er et website der handler om mig.. ikke et firma, ikke en virksomhed, men om ham der Kasper Vestergaard :o)

Sidens tema er mig =)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 11:25 #13
Centreret tekst er svær at læse. Venstrestil den!
Avatar billede gaunt Nybegynder
20. september 2002 - 17:32 #14
Når man læser kronologisk ovenfra og ned;

Velkommen - til mit nye website :o)
...jeg arbejder stadig hårdt på at få det hele til at køre!
...............................................................

Endnu engang velkommen til mit website!

- to gange velkommen lige efter hinanden? Der er ingen grund til at skrive noget,
hvis man ikke har noget reelt at skrive :)

det undrer mig at title på din side er <! Kasper
originalt er det dog <! kasper's website !> - men hvorfor større-end og mindre-end
og udråbstegnene?

Billederne du bruger er tydeligvis ikke fra samme fotograf - og kvalitetet af det
øverste på forsiden er så ringe :/

Det nederste på forsiden er der blevet pillet ved med en editor (nogle streger på
billedet), det ser lidt underligt ud.

Top- og bundgrafikken ser godt ud.

Siden er flot og velfungerende i min browser - et stort plus.

Helhedsindtrykket af siden er elendigt .. grafikken ser ud som om der er stjålet på 10
andre sider og sat sammen på må og få - det kan sagtens gøres bedre - om ikke andet så ved
at man selv laver sin grafik fra bunden af.

På kode-siden ser det anderledes slemt ud.

Du har bl.a. et </html> midt i det hele, og efter det, er der ca 25 <BR> .. hvorfor?
Det er da noget nemmere f.x. at angive height="" på en tabel-celle eller lign.?

Karakter : 6 @ 13
Set med Galeon 1.2.5 @ 1280x1024 px
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
21. september 2002 - 01:23 #15
jeg har selv lavet alt grafiken, skal det lige sige =)

Top og bund grafiken er taget fra et wallpaper jeg engang lavede i Photoshop!

Kode siden er underordnet... fuldstændigt lige gyldig! Det er DESIGNET jeg skal have respons på!!!! :O)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 01:30 #16
Der skal lidt mere af det blå grafik/farve på.... SÅ det hele hænger sammen!... Og du skal lave en mere spændende menu! Den er for kedelig...
Ellers flot ;O)
Avatar billede gaunt Nybegynder
21. september 2002 - 10:11 #17
Kodesiden kan da aldrig være underordnet? og da slet ikke med så graverende fejl?

Hvad angår billederne, synes jeg du spreder dig over lidt for mange genre,
hvis det er dig der har lavet det hele :/
Avatar billede jensenjensen929 Nybegynder
25. september 2002 - 00:12 #18
Designet er lidt rodet og det er en skam at men skal scrolle på forsiden.
Det er fedt at undersiderne hænger sammen mht. overordnet grafik.

Læsbarheden på de enkle sider har dog minuser.
Visualiser lidt mere, lad simple/sigende billeder guide brugeren.

Brug for ideer så har jeg bl.a. lavet siden www.smaa-el.dk
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
25. september 2002 - 18:34 #19
flot...
navnet coolseciry eller hvordan det staves men:
http://www.coolsecurity.dk/afstemninger
hihi
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
27. september 2002 - 11:15 #20
få en usynlig tller: www.zipstat.dk
den er simpelt hen FOR markant (og forkert i farverne)
Avatar billede pesa Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:20 #21
Måske spørgsmålet skulle lukkes?
Avatar billede gaunt Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:15 #22
jah.. de er underligt som folk "glemmer" deres spørgsmål når de *har* fået svaret :-/
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:02 #23
:o)
Avatar billede pesa Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:23 #24
Hmm... prøv at klikke på 'migigenigenigenigen'. Så kan man nemlig se følgende:

"Kontoen er ikke aktiv"

Derfor gives der ikke nogle point!

Desværre er der nogle (mis)brugere af Eksperten, der opretter et spørsmål og får en masse konstruktiv kritik for derefter enten at slette sit brugernavn eller at blive slettet fordi de på en eller anden måde bryder reglerne for færden på Eksperten.
Avatar billede gaunt Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:08 #25
vi ses på usenet
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 18:58 #26
Lukketid?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 09:58 #27
?