Avatar billede logiq Nybegynder
21. september 2002 - 10:50 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Bedste løsning til e-handel

Hej eksperter,

Jeg søger muligheden for et godt økonomistyringssoftware med en god og integreret webshop.
Der skal minimum kunne være 50000 varer i grupper, 10000 debitorer, og 5000 kreditorer.
Der skal være lagerstyring.

Jeg er interesseret i foreslag til løsninger og gerne med lidt argumentation.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2002 - 10:56 #1
Avatar billede logiq Nybegynder
21. september 2002 - 14:32 #2
der skal være økonomistyring i det jeg har brug for...
Det må ikke være online administreret, og webshoppen skal hente varedata og priser fra økonomistyringens database, og onlineordrer skal indgå som ordrer i økonomistyringssoftwaren.
Avatar billede briann Nybegynder
22. september 2002 - 22:49 #3
Prøv at kigge på en Navision C5.

Den har en meget elegant lille web-shop, der er fuldt integreret.

Hvis den er for lille, så prøv at kigge på virtual entreprise hos www.ibs.dk, den kan vist klare lidt af hvert.

Jeg går ud fra, at du hellere vil have noget, hvor du har en leverandør til at sikre, at det virker, frem for en "gratis" løsning, der giver dig grå hår og kundeflugt.
Avatar billede logiq Nybegynder
23. september 2002 - 08:02 #4
Jo tak, gratis løsninger er næppe noget for mig.

Vi kører idag med en webshop ved VPASP som vi er meget tilfredse med grundet den frie kildekode. Samtidig kører vi et økonomistyringsprogram ved navn Hansa, men disse er desvære ikke integreret.

Findes der ikke løsninger med andet end C5, da jeg både har hørt en del negativt om det fra en bunke revisorer og bogholdere efterhånden, men så sandlig også deres prispolitik som jeg ikke synes helt fair, og derfor ikke ligefrem ynder at støtte.
Avatar billede konsulenten Nybegynder
30. september 2002 - 14:38 #5
Jeg ville vælge Navision Attain løsning med enten Navision Web-shop (dyr) eller ExpandIT web-shop (fornuftig).

Den virker !!!!!
Avatar billede logiq Nybegynder
30. september 2002 - 15:03 #6
Tjo, men koster Navision Attain ikke en formue?

Med den viden jeg har om Navision's priser tror jeg det er billigere at vælge f.eks. Stellar Office Pro, og så få en prgrammør til at lave webshoppen.

Er jeg helt gal på den, eller hvad? Hvad koster det?
Avatar billede erikg Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:25 #7
Hvad er det for et økonomi-program (Hansa) du nævner?

Har du et link?
Avatar billede logiq Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:36 #8
Hansa findes til MAC, WIN, Linux, og kan køre på håndholdte...

www.hansaworld.com
Avatar billede beetle Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:12 #9
Navision Attain er et professionelt produkt. Professionelle produkter koster professionelle penge !

mvh/
Bille
Avatar billede logiq Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:49 #10
-> beetle
...ja og er det ikke noget crap. Jeg mener at det er noget værre fis. Jeg er selv professionel, men jeg tager sgu' ikke mere for mine varer hvis jeg handler med virksomheder. Virksomheder burde lære at sige fra, når det kommer til overbetalte økonomistyringssoftware, og overbetalte konsulenter...

...bare min holdning ;-)

Men hvad koster det skidt? ...og er evt. webshop direkte integreret eller skal jeg uploade filer til shoppen konstant?

Jeg kan godt li' den måde Hansa Financial håndtere webshop løsning. Webserveren er indbygget i økonomistyringen, således at i det sekund man har opdateret en pris, så er den opdateret på shoppen, og ligeledes i det sekund der laves en bestilling på shoppen er den i systemet...

Virker Navision Attain m. webshop ligeså?
Avatar billede beetle Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:01 #11
Hehe ... Der fik jeg dig i skrivetøjet kan jeg se.

Jeg ved ikke om jeg er en af de overbetalte konsulenter du adresserer, jeg synes nu ikke jeg får noget ekstarordinær god hyre, og det selskab jeg arbejder for, tæller da jævnligt behondingen af knapper for at få tingene til at hænge sammen.

Attain er ikke som så født med en webshop, men indeholder alle de snitflade interfaces der skal til for at det kan lade sig gøre. Du kan altså ikke bestille Web-shop som et tillægsmodul når du køber en Navision løsning. Expand-It har lavet en (batch) Web-Shop, som vil dække de flestes behov. Læs om den på deres hjemmeside : http://www.expandit.com

Det du som kunde kan med Attain er, at kaste små 14 dages undervisning efter dig selv i C/SIDE (udviklingsværktøjet i Attain, Pascal lignende 4GL sprog). Herefter kan du med et minimum af fohåndskenskab pludselig finde dig selv som selvhjulpen i mange af de situationer hvor andre systemer ville ha' krævet et besøg af den stygge konsulent. Det er her startinvesteringen retfærdiggøres, ligesom den ved almindelig konsulentafregning findes i den opnåede tidsbesparelse i forhold til de tungere systemer (udviklingsmæssig) som f.eks. SAP og Axapta

Hvis du kun leder efter en fiks-og-færdig-løsning med en "smule" erp, så skal du ikke gå efter Attain. Så skal du gå efter C5 eller lign.

mvh/
Bille
Avatar billede laqr Nybegynder
14. november 2002 - 18:56 #12
Prøv at kigge på TDC Zillions ASP-shop, der kan integreres med Axapta hos Hands A/S som standard.
Avatar billede heje Nybegynder
06. december 2002 - 15:58 #13
Hej beetle
Det er ikke nødvendigt og få en programmør til at lave web-løsningen til Stellar Office Pro, idet de har det og løsningen hedder ShopServer så vidt jeg ved ;-)

Prøv evt. at kontakte Allerup edb 46 75 71 22 og tal med dem.
Avatar billede donwang Nybegynder
06. december 2002 - 15:59 #14
Avatar billede donwang Nybegynder
06. december 2002 - 15:59 #15
Svar:o)
Avatar billede Brian Nybegynder
17. december 2002 - 20:45 #16
>heje

Lige mine ord. Vi bruger selv Stellar Office i standard udgaven, og det er nok noget af det mest brugervenlige økonomiprogram jeg har set. Og med Pro udgaven kan man rigtigt nok købe deres ShopServer til....
Avatar billede logiq Nybegynder
12. januar 2003 - 10:52 #17
Hej allesammen,

Det er dejligt at så mange gider at hjælpe én når man er kommet i vildrede.

Det jeg ønskede/ønsker er en totalintegration som åbenbart er unik for Hansa Financial. Hansa Financial indeholder egen webserver, mailserver og Faxserver. Med disse indbyggede moduler er økonomistyringssystemet 100% integreret med den webshop de leverer. Det betyder at i det sekund man ændrer en pris, tilføjer et produkt eller sletter et, så afspejles det på webshoppen, og ikke noget med at skulle opdatere, uploade og alt sådan noget pjat. Samtidigt betyder det også at man modtager ordrer og forespørgsler direkte i programmet, og de er tastet ind som ordrer i systemet. Desuden kan kunden også vælge at få tilsendt ordrebekræftelse på fax istedet for email.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal placere pointene da jeg er glad for alle foreslagene, men ikke er tilfreds med løsningerne.

Skriv lige en linie om hvordan I synes jeg bør fordele pointene i min situation! :-)
Avatar billede christina-k Nybegynder
20. januar 2003 - 10:43 #18
Jeg har løsningen til dig !!!
Også til fornuftige penge.
WinKAS pro, regnskabsprogram med integreret webshop, lagerhåndtering og fakturering. Prøv at undersøge dette inden du vælger løsning
Christina
Avatar billede famdam Nybegynder
21. januar 2003 - 11:15 #19
Nu hvor du er igang med krav - skal der ikke være integration til on-line betaling.
Hvad med kreditvurdering af kunder.

Mit umiddelbare forslag ville være enten Navision C5+SQL-Server eller Microsoft Axapta 3.0.
(Axapta ligger måske i den dyre ende - men indeholder de flere muligheder - se evt. www.navision.com og kig efter Axapta Enterprise Portal).

Mvh
Erling Damsgaard
Avatar billede john_stumpe Nybegynder
03. marts 2003 - 16:13 #20
Et lidt "dumt" spørgsmål ...
Hvis Hansa Financial løser dine behov og du ovenikøbet anvender en "lillebror" til systemet hvorfor er det så ikke det du vælger?
Jeg var ikke klar over, at der fandtes en dansk version, men har set systemet på en messe for et par år tilbage, dengang virkede det ikke voksent, men det kan det jo være blevet.

Et alternativ til de dyrere, men klart velaftestede systemer fra Navision, IBS, Intentia og SAP kunne være en ASP løsning. En anden på siden nævnte Axapta fra Hands, der via TDC udbydes som ASP løsning, her er også mulighed for en online shop.

Mvh
John Stumoe
saphiens IT a/s
Avatar billede guldkysten Nybegynder
14. marts 2003 - 14:22 #21
Vedr. servicehosting af axapta fra Hands, så der den del lagt ud i selvstændig virksomhed, hvor TDC ejer 75% og Hands resten - mener prisen starter ved 129 pr. md. pr bruger for online bogføring
Avatar billede jmc Nybegynder
24. marts 2003 - 00:54 #22
Hvad med http://pc-firma.dk/ ?
Findes der ikke noget dansk som kan det samme som http://www.expandit.com?