Avatar billede arnsbo Nybegynder
21. september 2002 - 18:40 Der er 4 kommentarer

Ordre-styrings-system

Hej - jeg har brug for noget software - eller et programmodul, hvor kunder kan lægge ordrer ind via vores hjemmeside, og kan følge deres ordrer i en slags Track and trace funktion. Det er ikke bare en normal webshop jeg taler om - men en mere udvidet B2B ordrestyring og produktionskoordinations-database-agtig ting.
Avatar billede neteffect Nybegynder
21. september 2002 - 20:35 #1
Jeres forventninger/krav til integration med virksomhedens eventuelle nuværende systemer kan vise sig at være en meget væsentlig faktor.

Det er ofte en rigtig god idé at bruge hjemmesiden til servicefunktioner over for kunderne - "lad kunderne betjene sig selv". Det vanskelige ligger gerne i at få fornuftige snitflader til eksisterende forretningsprocedurer, helst uden det gør web-løsningen mere kompleks.

Nogle af de mest udbredte virksomhedssystmer tilbyder - tror jeg nok - tilgængelighed via web, men her er spørgsmålet, om resultatet bliver godt nok som hjemmeside betragtet.
Avatar billede dma Nybegynder
22. september 2002 - 10:48 #2
Navisions Axapta system har mange muligheder for dette, idet der i programmet kan opbygges snitflader til Web som er direkte integrerede - uden at der skal udvikles ekstra specialmoduler. Det er dog ret omkostningskrævende og spørgsmålet vil ligge i en vurdering af jeres krav op mod økonomiske muligheder!
Avatar billede briann Nybegynder
22. september 2002 - 22:53 #3
Det er nok nødvendigt at vide mere om hvilken økonomistyringsplatform du anvender i dag.
Man kan lave meget specielt og man kan få en del standardsystemer, der kan klare dit problem, men grundlæggende er det jo en form for EDI med webinterface, du spørger efter.
Prøv at skrive lidt om din platform, så bliver det lettere for os andre at skyde os ind på dit behov.