Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
22. september 2002 - 22:43 Der er 7 kommentarer

Registreret firmaer og lign.

Jeg står og skal til at opstarte et mobildiskotek. Nu er det sådan at der findes rigtig mange mobildiskoteker i Danmark og nu er mit spørgsmål så lige..

Hvordan kan jeg finde ud af, om der allerede er et mobildiskotek der hedder dét, som jeg vil hedde? Vil helst ikke have problemmer...

Skal man have nogle rettigheder til navnet? Er der et sted på nettet hvor man kan se om navnet er taget og hvis det er man tager navnet, hvor skal man så oplyse henne, at firma navnet altså er optaget nu?!

På forhånd 1000 tak ;)
Avatar billede sblar Nybegynder
22. september 2002 - 23:04 #1
Prøv at søge firmanavnet på www.krak.dk
Avatar billede Noone Nybegynder
22. september 2002 - 23:40 #3
Tror kun der kan blive problemer med at hedde det samme hvis der er nogen der har registreret navnet som varemærke eller lignende... Men er ikke spor sikker.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
23. september 2002 - 16:56 #4
Har prøvet på krak.dk fandt ikke noget der matchede...

Men jeg mener ikke at det skal være registreret varemærke eller lign. Et firma som fx Farum Auto Diesel er jo ikke at varemærke, men et firma navn og jeg er da sikker på at du nok skal få ballede hvis du laver et firma med samme navn!

Hvad med bruger "startfirma"? Kan han ikke liiiige komme på banen her? :D
Avatar billede sblar Nybegynder
23. september 2002 - 17:46 #5
Hvis du ikke fandt det på Krak findes det nok ikke og så kan du bruge det. Jeg er selv momsregistreret med et firmanavn som fandtes i forvejen (det opdagede jeg senere) men told & skat havde åbentbart ingen problemer med det.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
23. september 2002 - 22:05 #6
sblar>> Okay =) Jeg mener også godt at andre firmaer på hedde det samme, hvis det bare ikke er inde fra samme branche...

Et eksempel, er at der er noger der hedder "Dove" sæbe og noget der hedder "Dove" chokolade.. to forskellige virksomheder, men de er ikke ligefrem i samme branche :D
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
23. september 2002 - 22:05 #7
Stavefejl er gratis :) det har været en hård dag...