Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 21:40 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

To i én :)

Jeg har to spørgsmål...

Det er sådan at jeg har en Dell Inspiron 4000 bærbar computer og jeg kører Windows 2000 Professional på denne.. Nu kunne jeg godt tænke mig at formatere harddisken på den, da det efter min erfaring er den bedste metode, til at rydde op på maskinen med.. der er 20 gb. harddisk i den og de 17 gb. er brug.. på hvad ved jeg ikke!?! *G*

Spørgsmål 1: Kan jeg på nogen måde tage en back-up af min kontaktliste i ICQ?! Vil nødig miste den...

Spørgsmål2: Skal jeg tage specielt hensyn til noget når jeg skal formatere en bærbar computer? Ligger der noget særlig i den, der ikke må ryge ud? Det er første gang jeg skal formatere den.... :/

på forhånd 1000 tak :)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 21:44 #1
1: du mister ikke kontaktlisten, dette styres fra ICQ og ikke din comp.

2: ved Toshiba, ligger der enkelte software dele der gør at din computer ikke kører optimalt efter formatering, dog kan du hante alle driverne der skal til for at den kører normalt igen bagefter, så tror det samme gælder for dell. det er i hvert fald noget de fleste producenter gør i.

mvh.
Questis.dk
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
24. september 2002 - 21:44 #2
Din icq liste bliver gemt i en database på nettet, så du behøver ikke gemme den, hvis du bruger den rigtige icq altså
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 21:45 #3
1) hvis du har den nyeste version af icq gemme den din kontakt liste på serveren
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 21:54 #4
Jeg har ICQ 2001b... gemmer den på nettet??
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 21:55 #5
questis>> Jeg har alle driver/software CD´erne der fulgte med computeren.. mon ikke jeg skulle kunne klare mig med dem??

Lige en ekstra.. hvordan kommer man ud i den menu hvor man formatere?!? :D
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 22:00 #6
For at lave din formatering korrekt, skal du bruge en gammel startdiskette og starte op på og boote den til dos, (nogen kan du vælge det i opstarten af computer) derefter går du ud i roden af C: og skriver format C:

derefter skulle det køre på skinner.

angående dine driver så jo, men kan være de ikke er kombatible hvis du ligger nyt styresystm ind.

mvh.
Questis.dk
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 22:08 #7
Mmmm... computeren er fra oktober måned af sidste år.. den har 256 mb. ram og en 900 mhz P3 CPU... burde den ikke kunne klare en XP? overvejer at smide sådan en ind...
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 22:11 #8
Jo efter min mening skulle den nemt kunne klare det. hvis ikke, så har du jo lige lærtat formatere &:-) jeg ville absolut prøve det...
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 22:13 #9
Okay =) Jeg prøver... det eneste der nager mig er den der ICQ kontakt-liste... jeg tror altså ikke at min version gemmer på nettet??
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 22:16 #10
hvilken version kører du af ICQ ? jeg startede med ICQ for knap et halvt år siden, og den kunne da &:-)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 22:20 #11
Jeg kører med ICQ 2001b

btw. en der lige hurtigt kan forklare mig hvor henne i win2k man opretter en startdiskette?! :D
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 22:24 #12
Efter min mening burde det være integreret i den..... mener at det var min sidste version, men vil da ikke love dig det..... der er kun en ting at gøre det er at prøve det &:-)

håber du kunne bruge min hjælp.

mvh.
Questis.dk
Avatar billede jsb Nybegynder
24. september 2002 - 22:30 #13
Du kan ikke lave en start disk i w2k, men du kan hente en på nettet. www.bootdisk.com

Den med format c: virker kun hvis du bruger filsystemet fat32, for ellers kan en bootdisk ikke se drevet.

Men hvis du vil installere XP, så kan du bare formattere under installationen, så grundlæggende starter du bare Xp installationen og så får du på et tidspunkt mulighed for at slette / oprette partitioner, eller formattere de eksisterende.

Drivere til din pc finder du her: http://support.dell.com/us/en/filelib/
Avatar billede jsb Nybegynder
24. september 2002 - 22:31 #14
Og det skulle have været et svar :)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 22:40 #15
Okay... anvender XP fat32 eller NTFS?! Jeg vil helst kører med NTFS, hvis dette er muligt :)
Avatar billede jsb Nybegynder
24. september 2002 - 22:44 #16
Kan begge dele det er dit valg
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
24. september 2002 - 23:06 #17
Jeg siger mange tak :)

Jeg skriver lige herinde i morgen, om hvordan det går/gik :D

Endnu engang 1000 Tak!