Avatar billede C:\> Juniormester
24. september 2002 - 22:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virtuelle domæner

Jeg har oprettet en lang række virtuelle domæner, men er er stødt ind i et større problem.
Problemet kan beskrives således: Jeg har oprettet www.domæne1.dk, www.domæne2.dk… osv, herefter skriver jeg følgende i browseren:  domæne2.dk, (altså uden www foran). Herved vises siden for domæne1 !

For at omgås problemet, opretter jeg yderligere et virtuelt domæne som er uden www for domæne2. – det virker også fint, indtil man f.eks. skriver  hvad-dom-helst.domæne2.dk, og siden for domæne1 kommer frem igen.

Igen kan problemet omgås ved at erklærer domæne2 som det første virtuelle domæne, men hvad gør jeg med de 20 andre domæner. Findes der en måde at få apache til at pege hvad-dom-helst.domæne.dk ned i direktoriet www.domæne.dk eller blot vises en fejlmeddelelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 01:58 #1
For hvert domæne skal du bruge følgende linier:
        ServerName domain.dk
        ServerAlias *.domain.dk
Avatar billede sukos Juniormester
25. september 2002 - 06:27 #2
ja eller
ServerName domain.dk
ServerAlias www.domain.dk
så kan du også lave subdomains for de enkelte domæner, hvis du skulle ha' lyst :O)