Avatar billede cbp Nybegynder
25. september 2002 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WAP og danske tegn

Hvis jeg bruger nedenstående kode og eks. indtaster søren i inputfeltet bliver der kun udskrevet sren på showsearch-siden. At det er forskellige tegnsæt der forårsager problemet er jeg med på men hvordan løser jeg det?

search.aspx:
<%@ page contenttype="text/vnd.wap.wml" %>
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
    <card title="searchPerson">
        <p>
          Navn:<input type="text" name="name"/><br />
        <anchor>
            Søg<go href="showsearch.aspx?name=$(name)" method="get">
                <postfield name="searchtype" value="person" />
            </go>
        </anchor>
        </p>
    </card>
</wml>

showsearch.aspx:
<%@ page contenttype="text/vnd.wap.wml" %>
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
    <card title="Søgeresultat">
        <p>
        <% =Request("name") %>
        </p>
    </card>
</wml>
Avatar billede askhoej Praktikant
25. september 2002 - 09:33 #1
Prøv:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

i stedet for

<?xml version="1.0"?>

/askhoej
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. september 2002 - 09:35 #2
Avatar billede cbp Nybegynder
25. september 2002 - 10:19 #3
Ja, det burde jeg naturligvis have skrevet: Jeg har forsøgt med både ISO-8859-1 og UTF-8 men uden held. Bruger jeg asp til at udskrive værdien går det fint men under .Net forsvinder ø'et.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
25. september 2002 - 15:29 #4
Prøv at lege lidt med tegnsættet der bruges når du submitter dit postfield. Jeg kender ikke til WAP, men jeg kunde forestille mig at der var noget der minder om ContentType et sted...
Avatar billede cbp Nybegynder
12. januar 2003 - 20:58 #5
Det er vist på tide at få lukket dette spørgsmål. Jeg takker for hjælpen men ingen af forslagene har hjulpet.