Avatar billede webber-ice Nybegynder
28. september 2002 - 12:22 Der er 15 kommentarer

samba

jeg fik atvide at samba skulle man have til at se andre windows computers delte mapper på netværke passer det og hvordan installer jeg den den siger en fejl som

checking configure summary... WARNING: No automated network interface determination
ERROR: no seteuid method available
configure: error: summary failure. Aborting config

jeg kan ikke finde ud af hvor den fejl ligger .
jeg skal osså bruge en ting til at køre windows programmer (har lige hente wine) men det er prima det til netværk jeg skal bruge hjælp til
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 12:56 #1
du kan kigge på www.helgec.goggle.dk der kan du finde en anvisning på konfiguration af Samba
Avatar billede webber-ice Nybegynder
28. september 2002 - 13:07 #2
ja men jeg skal ikke bruge min bærbar som server det er samba jo.
jeg skal bare kunne via min linux gå ind på netværke  i en windows mappe på en windows xp computer.
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 13:42 #3
1: istedet for at kompilere selv kan jeg anbefale at benytte RedHat's RPM pakke

Find evt pakken på www.rpmfind.net

Kig lige på dependencies - jeg mener at huske at du skal have 2 pakker - en samba server + samba-common hvis jeg ikke husker forkert.
Avatar billede webber-ice Nybegynder
28. september 2002 - 13:54 #4
dank :jeg er en nystart bruger til linux hvad er det jeg skal hente derfra :)
Avatar billede webber-ice Nybegynder
28. september 2002 - 14:06 #5
dit link virker ikke :)
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 14:16 #6
nææee.. Deres server er vist nede... Det er første gang jeg har oplevet det!!!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 14:51 #7
Det kan godt være jeg er langsomt opfattende, men gider du ikke lige forklare hvad du vil når du taler om din bærbare så er det jo ikke noget jeg ved noget om.
Det du skal er at installere Samba pe Pc hvor du har en Linux installation sætte det op som beskrevet i det link jeg har givet der herefter er du i stand til at bruge din Linux maskine til fil og print server i lpkalnetværket
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 15:22 #8
Helgec: Din webside er vel (igen) lidt irrelevant siden at Webber-ice ikke har fået installeret
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 15:22 #9
samba
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 16:06 #10
Du bryder dig slet ikke om den side "dank" ?? der er ellers en del der har haft glæde af den
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 16:14 #11
jo har jeg endeligt siddet ved en maskine med andet end en tekstbrowser og kigget lidt på din side.

Din side er faktisk udemærket på nogle punkter. Det er der problemet synes jeg er at eksperten.dk ville nok dø lidt ud hvis alting bare drejede sig om links. Til dette formål har vi jo google.com som er ganske udemærket.

Fordelen ved eksperten er at der kan spørges om noget specifikt fremfor en 44 sider's guide.

Jeg synes det er ok at du henviser til siden, men ikke som svar, idet det ikke kan betegnes som andet end en kommentar - menmindre folk spørger direkte om et link til en guide.

Jeg synes der skal svares på det der spørges om, og så henvises til siden for yderligere info.

Men tag ikke fejl: Jeg synes at det du skriver danske guides er et fantastisk initiativ for Linux samfundet i DK. Det er bare den måde der linkes konsekvent til din side der er (Efter min mening) lidt malplaceret.
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2002 - 16:20 #12
p.s. Jeg tvivler ikke 2 sekunder på dine intentioner "gode".. Men det ændrer jo ikke på det faktum, at exp.dk er ikke en søgemaskine..
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2002 - 07:55 #13
Jeg mener du kan downloade her http://us3.samba.org/samba/samba.html
hvis du benytter RPM som anbefalet af dank installer således
rpm -I samba-xxxxxx.i386.rpm (xxxxx er version nummer på Samba)efter installation fjern den oprindelige smb.conf og indsæt i stedet den som vist på min hjemmeside med de ændringer der er nødvendige for dit system så kører skidtet inden for 5 min. Men lyt til et godt råd få fat i en skive fra en eller anden Linux distro og installer Samba derfra
Avatar billede dank Nybegynder
26. oktober 2002 - 12:11 #14
webber-ice: noget nyt? Eller kan du lukke?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 21:44 #15
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??