Avatar billede erikg Nybegynder
02. oktober 2002 - 12:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter man en printerkø?

Jeg har sendt et par jobs til min printer.

Mens den var ved at printe slettede jeg disse jobs, hvilket førte til at det job, den netop var ved at printe ud, blev "hængende".

Status står som "sletter - udskriver" og jeg har nu ventet i 17 timer og den står der stadig og blokkerer for (andre) udskrivning til printeren.

Hvordan får jeg dette job slettet?
Avatar billede sworld Nybegynder
02. oktober 2002 - 12:21 #1
Genstart Computeren og hvis det ikke hjælper kan du evt. fjerne printeren og installere den igen...
Avatar billede honne Praktikant
02. oktober 2002 - 12:21 #2
Du går ud i Start -> indstillinger --> Kontrolpanel -> Administration -> Tjenester ->  Print Spooler -> Denne stopper du og starter den igen, så skulle det være løst :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2002 - 12:24 #3
Den eneste måde jeg kender, er også at genstarte spoolerservicen. (foruden at genstarte hele maskinen)

Det vil genstaret hele printsystemet, vel og mærke, så ventende jobs BURDE blive i køen.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
02. oktober 2002 - 12:31 #4
Du kan også starte og stoppe spooleren i commando promten START - KØR - CMD
net stop spooler
net start spooler

Bruger jeg selv til at slette en printer kø
Avatar billede peet-49 Novice
02. oktober 2002 - 12:48 #5
kontrolpanel-printer-højreklik på din printer-avanceret, der kan du rette.
Avatar billede erikg Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:04 #6
Egentlig var der ikke nogen af svarene, der virkede for mig i det konkrete problem, men jeg blev klar over, hvordan jeg kunne løse problemet.

Da der er tale om en netværksprinter var det på serveren at jeg skulle tage fat.

Det er en NT-server, så svarene ovenfor var ikke lige i øjet, men tæt på. Jeg skulle stoppe og starte service'en Spoolers - og vupti: Proppen var væk :-)

De hurtige svar fortjener point. Så værsgo'
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2002 - 13:12 #7
hæhæ - det er jo også nemt at regne ud, at det er en NT4 maskine, når spm. ligger i kategori Windows2000.

Eneste forskel er, hvordan man kommer ind til "Services/Tjenester".

Karstenlaursen´s ville virke i begge tilfælde - blot til info.

I øvrigt er det meget sjældent at jobbet bliver liggende så lang tid. Normalt finder systemet selv ud af at slette jobbet efter en 30-40 minutter - hvilket også kan være alt for langt tid at vente.
Avatar billede erikg Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:41 #8
Jo jo da.... :-)

Men min maskine er jo en Windows2000 - så derfor var det ikke helt skævt at jeg skrev under denne kategori - selvom det viste sig at høre hjemme under NT.