Avatar billede proboss Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:58 Der er 10 kommentarer

Hvilket Virus program skal man bruge

Hvilket Virus program skal man bruge jeg har en mail server  som skal have noget virus scan på hvad skal jeg bruge og hvilke erfaringer har i med det.

skal kunne smtp og Q-Mail og maskinen køre som sagt på en unix nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:01 #1
Du skal bruge norton men hvilken windows har du?
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:04 #2
Det er jo Unix ;) ....
Avatar billede moltov Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:04 #3
På det arbejde, jeg havde før benyttede vi McAfee, og udover et enkelt fejl, så har prg. været for så vidt ok... Men holder mig dog mest til Norton (Er Norton Fan Selv :-) )

Men ellers kig på virus112.dk, de har lavet en undersøgelse, om hvilke prg.er de bedste etc.

Moltov
Avatar billede camino Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:09 #4
hehe drOzie windows :-) han skrev unix
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:10 #5
ok sorry proboss jeg ville råde dig til norton antivirus 2002!
Avatar billede camino Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:17 #6
der findes en som er gratis "open sourse" og som er til unix :-) men kan ikke huske hvad den hedder...vil da lige prøve at finde ud af det :-) har selv ville prøve den til min mail server, og jeg fik den anbefalet af en god ven fra nettohost/webglobe...da det var en de havde gode affaringer med...hvis der ikke blive svaret...så må jeg spørge ham igen :-)
Avatar billede camino Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:59 #7
Har spurgt ham igen :-) han siger de bruger denne:

http://www.amavis.org/amavis.html

og den virker og så er den gratis (og det er jo altid godt)

//Camino
Avatar billede proboss Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:20 #8
amavis.org kender jeg den har desværre givet problemer og er derfor jeg søger noget andet ellers godt forslag
Avatar billede proboss Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:16 #9
ingen andre der her lidt info jeg kan bruge ??
Avatar billede xpoint Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:38 #10
amavis er jo ikke nogen virus scanner, kun en interface mellem mta og mda

(http://clamav.sf.net/) virker fint sammen med (http://mailscanner.info/)