Avatar billede jimsim Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:44 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

snakke over nettet

Hvilket program er bedst til at tale sammen over nettet?

Vi har prøvet Messenger, det var ikke helt godt.

Kender I et godt et?
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:58 #1
Jeg holder fast i Paltalk til mange, og buddytalk til 2.
Buddytalk skal man dog være obs på også kan bruges til telefon, hvis man har en konto (med $$ på) - men bruger jeg ikke.

http://www.paltalk.com
http://www.buddytalk.com
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:59 #2
jeg bruger trillian - der kan du oprette forskellige kontoer i et program. Det er disse kontoer du kan oprette: AIM, ICQ, IRC, MSN og YAHOO

http://www.trillian.dk/
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:02 #3
Paltalk er det free??
respekten, hvilket vil du så bruge når du vil tale med andre?
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:04 #4
de er begge 2 gratis, men man kan på paltalk betale og slippe for reklamer, se "live" webcamm mm...
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:06 #5
Men det kræver en "sign up" eller kan det undgås? ved Paltalk...
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:06 #6
Bruger også selv Trillian - kender ikke nogen som ikke har brugt et af de understøttede chat-systemer - så jeg kan samle alle mine kontakter i ét program!
Avatar billede klodoven Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:08 #7
Hvis I bruger Trillian Pro, er der også en videofunktion til Yahoo! Den bruger jeg selv og det fungerer rigtig godt.

Der er desværre ingen samtalefunktion.
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:13 #8
når du siger tale sammen... så tænker jeg på med mikrofon så man kan høre - eller tænker du på chat bare??

hent paltalk her: http://www.paltalk.com/download/0.x/pal_install.exe og når du starter den 1. gang opretter du ny profil :)
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:47 #9
Vi kan simpelhen ikke få Paltalk til at virker... ingen lyd :(
Yahoo var hellere ikke særligt godt.

Vi er endtil videre gået tilbage til MSN messenger...
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:13 #10
ok, jeg var også af den opfattelse at i bare ville skrive til hinanden. Men hvis i skal tale sammen så prøv med eyeball chat. Det fungerer virkeligt godt, og der kan man også oprette flere kontier fx. MSN (Men dog ikke icq)

http://www.eyeballchat.com/
Avatar billede aagaard Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:24 #11
Du/i kan bruge programmet "Game Voice" som er rigtig godt og lyden er fantastisk og det er helt GRATIS, du kan hente det her http://www.gamevoice.com Men du skal bare vide at det skal burge Messenger, det jeg mener med at det skal bruge Messenger er fordi at dem du skal snakke med skal have Messenger og "Game Voice" bruger dette program ! Hvis du skal have en bedre lyd til "Game Voice", skal du købe sættet som hører til og det kan du finde her http://www.imw.dk/varelist.asp?valg=1250&Info=Ja og headsettet hedder "Microsoft - MS SIDEWINDER GAMEVOICE"

Jeg håber at det var hjælp og svar nok

Mvh
Aagaard
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:26 #12
Paltalk:
File -> Setup -> Sound Ctrls ->
sæt flueben i nr. 1-3-5-7 - og vistnok også 4 - går ud fra en eller flere af jer er bag firewall/router.
Avatar billede jimsim Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:46 #13
Har desværre ikke fået paltalk til at virke helt optimalt.
Så vi køre stadig MSN Messenger. Vi giver gamevoice chancen i weekenden...

Men det kan også godt være vi har haft for høje forventninger...
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:57 #14
tak for point.
Det er jeg ked af.

I prøvede ikke buddytalk?