Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:58 Der er 8 kommentarer

Netværk i Win XP Pro...

Jeg har et netværk mellem to maskiner som begge køre på win XP Pro, men netværket køre langtsomt, så hvad kan være galt...???
Jeg har installeret klient program, fil & udskriftsdeling, driver til netværksovervågning, NW Link til netbios & ipx/spx & tcp/ip. Så hvad kan problemmet være...???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:00 #1
dine netkort? kører de 100mbit
Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:04 #2
Ja...
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:06 #3
Lytter lige med, mener nemlig også det kører sådan når jeg sidder på LAN..

Måske er XP bare skod til LAN .. :/
Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:08 #4
Nej, det har før kørt slide godt, men da jeg havde problemmer med mine spil vendte jeg tilbage til win me. Men på grund af et tip har jeg besluttet at beholde win xp pro, men selvfølgelig kan jeg ikke huske hvordan det var at jeg oprettede netværket sidste gang...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:10 #5
det var da en grum mængde protokoller du kører....

Er du sikker på du har brug for "driver til netværksovervågning, NW Link til netbios & ipx/spx & tcp/ip"

Et rent tcp/ip netværk burde være rigeligt... og driver til netværksovervågning vil jeg næsten vædde på, du ikke har noget at bruge til.
Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:16 #6
Men da jeg installerede win xp var der også kun tcp/ip, klient program, fil & udskriftsdeling, men det var som om at xp ikke kunne finde den anden pc, og begge pc'er var sat op til at køre netværk med netop disse protokoler... Så jeg prøvede med nw link og så fandt pc'er hinanden, men det gik stadigt for langtsomt...
Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:34 #7
Jeg har en switsh/hub imellem de to pc'er med internet. Og der ingen problemmer med at gå på nettet fra nogen af pc'erne... Hjælp...???
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:21 #8
Har du prøvet at køre "ipconfig" fra en DOS-prompt, og se at begge maskiner er på samme subnet? Dvs. at adresserne er ex. 192.168.1.X
Køres der med dynamisk eller fast IP-adresser?
Kan du pinge den anden maskine? (Ping 192.168.1.X fra den anden maskine)