Avatar billede lau_r Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

INPUT html form

Jeg har en INPUT html-form på min aspx-side hvor brugeren kan browse sig frem til et billede på sin egen computer. Hvordan får jeg siden til, med det samme, at vise billedet på siden?
Jeg har midlertidigt løst problemet ved at indsætte en knap på siden der uploader billeder til serveren og viser billedet, men det ville være bedre hvis det skete så snart brugeren har valgt et billede gennem INPUT-formen.
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:37 #1
det må være noget onchange="dinform.submit();"
Avatar billede lau_r Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:54 #2
Jeg skal have min INPUT-form til at kalde en metode i min C# kode når brugeren har valgt et billede.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. oktober 2002 - 07:09 #3
Det kan du ikke sådan direkte. Brugeren vælger et billede client-side, men ASP.NET kan udelukkende fungere server-side. Du bliver nødt til, som cyberfessor skriver, at bruge en form for postback.

// Simon
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. april 2003 - 10:22 #4
hvis det er en ASP.net server control kan du klare det med AutoPostBack...
Eks.:
<asp:TextBox id="TextBox1" runat="server" AutoPostBack="True"></asp:TextBox>
Hvilket vil have den effekt at lige så snart fokus flyttes fra TextBox1 vil siden "runde" serveren, hvor du så kan behandle dine data, eks. uploade billedet og sætte et img tag på siden eller hvad du ønsker.
Avatar billede lau_r Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:31 #5
tigerdyr: opret et svar, så får du point
Avatar billede lau_r Nybegynder
14. november 2006 - 11:35 #6
lukker spørgsmålet. Beklager tigerdyr du fik chancen.