Avatar billede groovey Nybegynder
26. september 2000 - 22:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pop-up messages! hvordan?

Jeg har fået fortalt at man kan sende beskeder til en person over lokal netværk under winNT med kommandoen \"net send\" hvor efter beskeden popper op i et vindue hos modtageren!
Det kan man ikke under win98 umiddelbart så mit spørgsmål er:
Hvordan man sender en sådan besked til en person på et lokalnetværk med standard programmer der følger med til win98?
Og det er IKKE winpopup!
Nogle der kan hjælpe???
Avatar billede friiser Nybegynder
26. september 2000 - 22:52 #1

Hello...

Du kan bruge MS Netmeeting der er tilgænglig i alle Windows versioner :)

Virker perfekt...

~friiser~ http://www.quality4u.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2000 - 01:13 #2
Der findes også et lille popup program som ikke fylder mere en end lille hatæske.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2000 - 01:19 #3
RealPopup, your final utility to communicate over your local network, the final Winpopup replacer! This version comes with different languages, systemwide hotkey, in-message hypertext links, autostart, tray area, away and do not disturb modes, options set for single users or groups such as logging, forwarding and more, preserving Winpopup compatibility for Win9x, NT, 2000.

http://winfiles.cnet.com/apps/98/comms-misc.html

http://members.tripod.com/Matro/index.htm er programmets hjemmeside.
Avatar billede devia Nybegynder
27. september 2000 - 09:35 #4
Win9x equivalent til \"net send\" ER WinPopUp !
Avatar billede groovey Nybegynder
27. september 2000 - 17:19 #5
Jeg vil prøve at forklare mig lidt bedre!

For rogrammet jeg søger er det påkrævet at der ikke skal installeres et client program hos modtageren.

\"net send\" er IKKE equivalent med WinPopUp!
WinPopUp kræver at programmet kører på begge maskiner, det gør \"net send\" ikke!
Avatar billede friiser Nybegynder
27. september 2000 - 20:10 #6

Og så prøver jeg igen.

MS Netmeeting er det program du skal bruge :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2000 - 20:53 #7
Ja lige præsis som friiser skriver med Netmeeting , det er det eneste program, som findes i programsamlingen, dog lige med untagelse af f.eks. notepad, den kan nemlig også bruges He. Ved i hvordan He! Afsløring kommer i næste komentar/svar. ;o). Jeg prøver lige om det virker.
Avatar billede devia Nybegynder
27. september 2000 - 23:55 #8
groovey: Jeg omformulerer lige: Win9x\'s Winpopup er equivalent til WinNT\'s Messenger service. Eftersom at Win9x ikke kan køre services, så er Messenger funktionaliteten lagt i en selvstændig applikation.
- ikke at det hjælper meget på din problemstilling, men ret skal være ret :-)

Hvis du søger en metode til at sende beskeder til Win9x maskiner der IKKE har et af de standardinstallerede kommunikationsprogrammer kørende, så som WinPopup, Netmeeting eller MS Chat, eller et 3. parts program installeret og kørende, er dette ikke muligt. - desværre!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2000 - 00:59 #9
Man kan placere en notepad fil på modtageres skrivebord.
Avatar billede groovey Nybegynder
28. september 2000 - 18:06 #10
30 point devia for at tage modet fra mig!
Det var den person der havde mest styr på det.
...og nej MS Netmeeting ville jeg aldrig bruge dertil har jeg ICQ.
...og nej jeg kan ikke bare placere en notepad på  skrivebordet.

Jeg tror jeg vil til at kigge på forskellige hacker programmer for at se om problemet kan blive løst på den måde.