Avatar billede elmanden Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Rengøre skærm

Hej eksperter

Jeg har en god skærm som jeg gerne vil have støvet af, men jeg er bange for at ødelægge antirefleks laget! Hvad skal jeg tøre den af med? Kan jeg bruge nogle engangsservietter til brillernes eller er de for skrappe?

Hilsen
Elmanden

P.s. ingen gæt, KUN nogle svar som med garanti ikke skader skærmen !
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2002 - 20:51 #1
Engangsservietter kan sagtens bruges.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:56 #2
hvis det er en tft skærm må du ikke gøre den rem imens den er tændt.jeg har hørt at man kan ødelægge transistorne i skærmen så man får pixel fejl små hvide prikker om det er rigtig ved jeg ikke .

men ellers brug noget antistatisk rense middel
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:56 #3
Du kan købe billigt polerings halløj til en 20 kr, som er specielt lavet til den opgave. Og det rækker til mange gange, så det er faktisk rigtig billigt, og så er du også 100% sikker på, at din skærm ikke får grimme pletter osv.
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:56 #4
polerings halløj = rense halløj
Avatar billede elmanden Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:58 #5
juztme> Gælder det også dem der købes imprægneret  (Alles Klar)?
Avatar billede elmanden Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:01 #6
Bongo> Hvor? har prøvet i et par computer butikker uden held!
Avatar billede jefa Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:35 #7
perforerede vådservietter til billedskærme m.m. Antistatisk behandlede.
http://www.nordisk-edb-miljo.dk/produkter.asp?productmenu_id=20&submenu_id=85
Avatar billede jefa Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:36 #8
Avatar billede jefa Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:37 #9
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:37 #10
høh, jeg fandt mit i bilka... Virker udemærket
Avatar billede jefa Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:38 #11
Jeg bruger forresten selv brillerense servietter og de virker meget fint.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:46 #12
akmindelig brillerens er fortrinligt og uskadeligt for den coatede overflade.
Avatar billede elmanden Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:59 #13
********** Tak for hjælpen alle sammen og god weekend **************