Avatar billede chaser64 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af Yes/No felt

Hej,
Jeg vil gerne til at bruge Access' Yes/No felter, men hvordan bruger man det i ASP? Jeg skal bruge det i to sammenhæng:
1. Jeg skal i en admin del have mulighed for at oprette produkter, hvor man skal kunne afkrydse et felt, og det går så over i Yes/No feltet. Jeg skal også efterfølgende kunne redigere i produktet hvor man skal kunne ændre sit kryds.

2. Jeg skal så i Sql sætning vælge kun de produkter der er afkrydset i et specielt felt.

Point gives til den der svarer på en måde jeg kan bruge på begge ovenstående.
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. oktober 2002 - 17:43 #1
1.: Du laver en checkbox..:
<input type="checkbox" name="navet">

Når formen bliver posted så kan du hendte status for den med request.form("navnet"). Dog får du kun value overført hvis der er kryds i den så du må lave noget med:

if request.form("navnet") = "" then
  navnetCB = false
else
  navnetCB = true
end if

2.: Så kan du i SQL bruger navnetCB som en tal kolonne eks:
"INSERT INTO tabel (kolonneYesNo) VALUES (" & navnetCB & ")"

Ved opdatering hender du fra databasen og kan tjekke om felter er true/false:

Set rs= Conn.execute ("SELECT * FROM tabel")
<%
<input type="checkbox" name="navet"
<% if rs("kolonneYesNo") = true then Response.write " checked " %>>
Avatar billede agony2 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:43 #2
select * from [din tabel] WHERE [yes/no felt] = true;
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. oktober 2002 - 17:44 #3
hov der hvor der står 2.: passer ikke det er hvordan man indsætter i databasen..
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. oktober 2002 - 17:45 #4
2.: skal være

"SELECT * FROM tabel WHERE kolonneYesNo = true"