Avatar billede fætterguf Nybegynder
28. september 2000 - 21:31 Der er 18 kommentarer og
6 løsninger

Access-DB med kommune, postnummer og bynavn

Hvem har en Access-DB liggende med danske kommuner, postnummre og bynavne bundet sammen, så man kan se hvad der hører hvad til hvad.

...det skal være med de korrekte byer/bynavne inden for de enkelte kommuner - ikke kun postdistrikter.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 21:53 #1
Avatar billede fætterguf Nybegynder
28. september 2000 - 22:05 #2
Nøp, den indeholder ikke bynavne...det er kun Amter og kommuner
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 22:16 #3
Okay, men jeg har også en med postnumre og bynavne - så kan du evt. komnbinere dem - eller jeg kan via noget ASP gøre det ?
28. september 2000 - 22:20 #4
Denne dækker amter og postdistrikter i DK
http://www.netcoders.dk/download.asp?mode=dl&download_id=591
Hvis der er en der sider med en DB med ALLE byer i DK, så giver jeg gerne 500 point for den.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 22:20 #5
Avatar billede doeleman Nybegynder
28. september 2000 - 22:21 #6
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 22:21 #7
Den har jeg lige postet et link til!
Avatar billede fætterguf Nybegynder
28. september 2000 - 22:21 #8
Jeg kan sagtens selv kombinere dem hvis du har begge to, men du skal være opmærksom på, at jeg kan ikke bruge postdistrikter til noget. På post DK\'s hjemmeside ligger der en DB, men den indeholder kun distrikterne....og et postdidtrikt er ikke nødvendgivis kun knyttet til én speciel by eller kommune.

...men hvis den indeholder byerne med postnummer, og der kan laves et rimeligt logisk link til kommunen.....så smid det afsted til:

eksperten@graphia.net

Avatar billede doeleman Nybegynder
28. september 2000 - 22:22 #9
Avatar billede fætterguf Nybegynder
28. september 2000 - 22:30 #10
doeleman>...den har ikke byerne med - kun kommuner.

phylox2>..forklar mig lige hvad felterne i tabellen \"postnumre\" indeholder, og hvordan de hænger sammen med \"kommuner\" - der er vist ingen umiddelbar forbindelse???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 22:33 #11
Nej - der er ingen umiddelbar sammenhæng på tabellerne, men viste ikke, at du \"krævede\" sådan en :(
Avatar billede fætterguf Nybegynder
28. september 2000 - 22:36 #12
....spørgsmålet lød \"Hvem har en Access-DB liggende med danske kommuner, postnummre og bynavne bundet sammen, så man kan se hvad der hører hvad til hvad.\"

...så det stod der altså :-)

...det var ellers klart det bedste bud - andre gode ideer ;-)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. september 2000 - 22:38 #13
Naaah ... okay - Jeg er jo også en træt mand :)
Avatar billede rw2001 Nybegynder
30. september 2000 - 00:22 #14
Jeg har en med amter->kommune->postnr.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
30. september 2000 - 19:47 #15
rw2001> hmm, meget  interessant. Gider du at smide den afsted til eksperten@graphia.net
Avatar billede gipsy Nybegynder
02. oktober 2000 - 14:07 #16
Jeg har en database med 1196 postnr/byer i....
Avatar billede jezz Nybegynder
06. december 2000 - 11:05 #17
giv mig din e-mail og den kommer fluks
Avatar billede jezz Nybegynder
06. december 2000 - 11:37 #18
så er den sendt til dig, hvad med nogle point???
:-)
Avatar billede techek Praktikant
08. januar 2001 - 13:38 #19
RW2001 > Den fil kunne jeg også godt have meget glæde af - kan du sende den til tecspam@myrealbox.com?
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 13:49 #20
Post Danmark:
Postnummerfilen (Sidst opdateret: 13-9-2000) kan downloades, hvis du har behov for en totalliste til dit adressekartotek.
Filen er en spejling af databasen og indeholder postnumre for Danmark (København og provins), Grønland og Færøerne.

Filen er en Excel-fil, som er gemt i version 5.0.

http://www.postdanmark.dk/postnumre/Content/Download.asp

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
10. januar 2001 - 19:01 #21
Og der blev stille, helt stille..... :)
Avatar billede techek Praktikant
11. januar 2001 - 13:30 #22
Tjaa, der er tilsyneladende mange der gerne vil have fingrene i en Postnr/by -> Amt/Kommune DB ...
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 12:05 #23
fætterguf>30/9 var dit sidste respons. Er det løst? Hvis det er så synes jeg at du skal lukke spm. Der er for mange åbne!

/CoRex
Avatar billede fætterguf Nybegynder
04. marts 2002 - 00:40 #24
har ikke været her i 100år - så jeg kan ikke huske hvad sagen endte med - sorry. Derfor deler jeg ligeligt ud til alle