19. oktober 2002 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt gravist flere GIF billeder på en form

hejsa,

Jeg har filer hest.gif og kat.gif

Hvis vi nu tager en timer_funktion med et interval på 5sekunder. Hver gang der er gået fem sekunder skal der indsættes hest.gif på formen.

SÅ har vi en anden timer, hver gang der er gået 3sekunder skal kat.gif indsættes på formen. På en række.

Hvordan gøres det?

/Casper
Avatar billede martin_moth Mester
19. oktober 2002 - 17:21 #1
En gang til - hvor mange billeder skal vises på formen på een gang? Er det først hest, så kat, så hest, så kat, med skift hvert 5 sek, eller?
Avatar billede martin_moth Mester
19. oktober 2002 - 17:28 #2
Denne kode her skifter mellem hest og kat hvert 5. sekund, men kræver, at du har en imagebox på din form:

Dim blnVisHest As Boolean
Private Sub Form_Load()
  Timer1.Enabled = True
  Timer1.Interval = 5000
  Image1.Stretch = True
End Sub
Private Sub Timer1_Timer()
  blnVisHest = Not blnVisHest
  If blnVisHest Then
    Image1.Picture = LoadPicture("C:\hest.gif")
  Else
    Image1.Picture = LoadPicture("C:\kat.gif")
  End If
End Sub

Men som jeg forstår vil du loade et nyt hvert 3. eller 5. sekund - dvs. at der med tiden vil være uendeligt mange heste og katte på din form, eller?
Avatar billede kantoraza Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:08 #3
Hej.

Sådan som jeg har forstået dit spørgsmål, skulle dette være løsningen.

Jeg har lavet to timere, som skiftevis indsætter et billede.

http://medlem.jubii.dk/Northcode/Billeder.zip

Mvh.
Rasmus
26. oktober 2002 - 19:49 #4
I er ikke glemt ser på det :)
27. oktober 2002 - 20:13 #5
Takker!
Avatar billede martin_moth Mester
27. oktober 2002 - 23:11 #6
Selv tak - hvad i alverden du skal bruge det kan jeg kun gætte på *G* ;o)
Avatar billede kantoraza Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:17 #7
selv tak Casper.