Avatar billede odder Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mystisk problem...

Jeg har fået et meget mystisk problem med min pc.
Problemet:
Det hele startede med at jeg en dag sad og surfede på nettet som jeg plejer. Pludselig "genstarter" computeren som lyn fra en klar himmel, men da computeren så prøver at starte igen bipper den 4 gange istedet for en gang, og kommer ikke igang med opstart overhovedet.
Jeg slukker computeren, venter en halv time og tænder den så igen. Den starter så op helt normalt men efter at have kørt i ca. 5 min, laver den samme nummer igen.
Herefter prøver jeg at starte computeren vha. en startdiskette. Det går godt, og jeg sætter den igang med at scanne diskoverfladen for fejl, det tager ca. 4 timer (hvor den ikke genstarter), og den finder ingen fejl.
Herefter prøver jeg igen at starte computeren normalt, men den når ikke engang at loade windows færdig, så "genstarter" den igen.
I skrivende stund kan jeg slet ikke starte maskinen OVERHOVEDET, hverken med startdisk eller normalt, den bipper bare 4 gange og så er det det.
Mit system består af en Intel P4 1.8ghz, 256mb RDRAM, G-force 2 mx32 PCI på et Asus P4T-E bundkort, og den har kørt fejlfrit i ca. 5 måneder.
Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:57 #1
prøv at sætte et andet gfx kort i, og evt andre ram.. husk at kontrolere at alle kabler og indstiks kort sidder som de skal...
Avatar billede odder Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:40 #2
Jeg har hverken adgang til et andet gfx eller andre ram desværre :(
OPDATERING til spørgsmålet, i øjeblikket bipper den 1 gang, læser fra diskettedrevet, og kommer så ikke videre. Der bliver ikke sendt nogle signaler til skærmen overhovedet. Hvem kan hjælpe?
Avatar billede francke Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:02 #3
"genstarter"? Bliver den ved med at genstarte hvis du ikke slukker??
Avatar billede zenze Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:15 #4
Tag skjoldet af PC'en og check dine blæsere. Kører de både på CPU'en og grafikkortet?
Avatar billede mini-me Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:20 #5
Prøv at afmontere samtlige stik til bundkortet, undtagen dem der kommer fra kabinette(power on osv) dernæst fjern samtlige indstikskort, og så tænd for pcen.
Sluk den igen, og isæt dit grafikkort og tænd så igen.
Avatar billede francke Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:33 #6
Eller måske bedre,at sætte det i et andet slot!!
Avatar billede odder Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:38 #7
zenze: cpu-køleren kører, der er ingen køler på mit grafikkort.
mini-me: Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener...
francke: Dvs. skal jeg prøve at flytte mit grafikkort til et andet slot? Hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede francke Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:40 #8
Det kunne jo være at det andet er brændt af!!
Avatar billede mini-me Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:31 #9
Fjern dine ide-kabler, dine pci-kort fra bundkortet og så start pcen, så bagefter tilslutter du dit pci-graffikkort i en anden port og ser hvad der sker, tænder den så prøver du så at sætte en harddisk til osv.. indtil du finder årsagen!!
Avatar billede amd Nybegynder
19. oktober 2002 - 20:39 #10
Synes det lyder som dine ram.
Jeg synes du skal undersøge om ik der er en du kan låne nogle du kan teste med.
Avatar billede odder Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:03 #11
I øjeblikket er min teori at der er en eller anden komponent som bliver overophedet. Det bygger jeg på fordi at efter computeren har stået i noget tid, så vil den gerne starte, og den opfører sig ganske som den plejer, men så går der ca. 5 min, så gør den det samme igen.
Nogen gode ideer?
Avatar billede mini-me Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:51 #12
Odder: Hvis du gør som jeg har beskrevet, finder du ud af det!
Avatar billede hehadk Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:15 #13
Prøv evt. at t age kabinettet af før du starter pcen, hvis så pcen kører i længere tid uden at bryde ned, virker det som om det er CPUens køler som halter, også har du årsagen der
Avatar billede odder Nybegynder
16. januar 2003 - 10:14 #14
Ja så har jeg endelig fået løst problemet. Det var, som jeg selv havde forudset, graffikkortet som skulle skiftes.
Jeg takker for indlæggene men ingen af dem virkede altså...
Avatar billede zenze Nybegynder
16. januar 2003 - 16:59 #15
Du bliver nok nødt til at oprette et spørgsmål med point til Zeus19!!! - Løsningen gav han allerede i første indlæg - og du havde IKKE forudset en s*** iflg. spørgsmålsformuleringen.
Du læner dig op ad en anmeldelse, så bare se at komme igang.
Avatar billede zenze Nybegynder
16. januar 2003 - 17:02 #16
I øvrigt havde du nok fået din PC til at køre med opdatering af drivere til bundkort, grafikkort - og evt. DirectX 8.1 hvis du ikke har haft den insatlleret