Avatar billede a/s Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Unable to open TWAIN server !

Jeg har en Canon N656U-scanner, og har netop installeret alle programmer.
Når jeg så vil scanne får jeg denne fejlmeddelelse:
Unable to open TWAIN server !

Hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede zeus19 Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:09 #1
har du genstartet efter installation af scanner
Avatar billede a/s Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:23 #2
Ja jeg har genstartet - endog flere gange, men stadig med samme resultat.
Je kører - hvis det har betydning - med Win 98.
Avatar billede francke Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:11 #3
Det kan være den ikke er installeret!!  http://www.twain.org/
Avatar billede a/s Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:21 #4
Hvordan og hvad downloader jeg - og hvad gør jeg derefter ??
Avatar billede francke Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:31 #5
Har du været i enhedshåndtering og se om der udråbstegn der??
Avatar billede a/s Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:27 #6
Hvor i enhedshåndtering skal der være udråbstegn ?
Avatar billede a/s Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:50 #7
Jeg forøger med 100 point, da jeg virkelig mangler et svar hurtigt !!!!!
Avatar billede a/s Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:12 #8
HJÆLP mig nu.....
Avatar billede a/s Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:13 #9
Er der virkelig ingen EKSPERT, der kan hjælpe mig NU !
Jeg kan ikke komme videre med indscanning, før jeg har fået løst problemet med 'manglende' TWAIN.
Avatar billede a/s Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:36 #10
Nu kommer der denne advarsel:
Unable to set TWAIN capabilities !
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:46 #11
Prøv at h-klikke på scanneren>egenskaber og prøv opdater driver!!
Avatar billede a/s Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:15 #12
>Hej Francke, jeg kan desværre ikke finde stedet scanner>egenskaber, hvor jeg kan opdatere driver, så hvad gør jeg nu ??
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:01 #13
I enhedshåndtering er det vist den øverste! "Billedbehandlingsenhed#
Avatar billede a/s Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:37 #14
Nu har jeg endelig fået løst mit problem:
1. Tilslut usb-kabel til pc.

2. Da scanneren har været koblet på tidligere vil den ligge i "Enhedshåndtering" som man finder i "Kontrolpanel" på ikonet "System". Den vil være markeret som "Andre enheder" og have en gul markering.

3. Markér linien hvor der står "CanoScan", og klik på knappen "Egenskaber".

4. Vælg fanebladet "Driver", og klik her på knappen "Opdatér driver".

5. I næste vindue markeres "Søg efter den bedste driver til din enhed" (Anbefales), og klik "Næste".

6. Sæt den medfølgende driver cd-rom i cd-romdrev og vent et øjeblik (hvis cd-rom installationen starter op, "autostart", lukkes denne ned igen, da den ikke skal benyttes ved denne installation.

7. I næste vindue hvor man kan vælge hvor der skal søges efter driver, markeres "Angiv placering" og alle andre markeringer (flueben) fjernes. Tryk herefter på knappen "Gennemse".

8. I vinduet "Angiv mappe" vælges cd-rom drev. Klik på "+" til venstre for drevets bogstav (typisk "D", men dette kan variere). Find mappen "Scangear" eller "Scangr" og tryk på + til venstre for denne. Med et enkelt klik markeres herunder mappen "english" (eller andet sprog hvis ønskes), og klik "OK".

9. Herefter vil Windows installationen typisk oprette en "Driverdatabase" og så vise et pop-up vindue der melder at Windows er klar til at installere den bedste driver den har fundet. Klik "Næste".

10. Kopieringen af filer fra cd-rom'en begynder, og når alle nødvendige filer er kopieret, vises der en meddelelse om at installationen er afsluttet. Læs denne og klik "Udfør".

>>Franck, da du førte mig på sporet, vil jeg gerne 'belønne' dig - så kunne du ikke sende et 'svar' TAK
Avatar billede francke Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:28 #15
Det var egentlig også det jeg mente, men jeg ikke god til at forklare!! :))