Avatar billede beldring Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:49 Der er 4 kommentarer

radiobuttons??

Hej.

Jeg er ved at lave en quiz, hvor valgmulighederne er 3 radiobuttons.

-Jeg har det rigtige svar, som hedder "nr1".
-Hvis det også er valgt i min radiobuttons value="" , burde det her så ikke virke?  :

<?php
if ($quiz_input){

if $quest1 == nr1 { print "rigtigt"; } else { print "forkert"; }

else { min side med quiz-formularen  } ?>

-Det virker nemlig ikke her  :(

PÅ forhånd tak.

/Beldring

ps. det kan ses her:  (ved godt der er flere spørgsmål) :
http://www.musikviden.dk/test/undersider/quiz.php
Avatar billede nocs Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:53 #1
Hvis det står som det står på din side, mangler der et } til sidst.
Derudover skal der "" om nr1.:

<?php
if ($quiz_input) {

if ($quest1 == "nr1") { print "rigtigt"; } else { print "forkert"; }
}
else { min side med quiz-formularen  } ?>
Avatar billede beldring Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:38 #2
Det virker stadig ikke!!!. ... her er min kode:

-------------------------------------------------------------------
<?

session_start();

include("database.php");

include("onlinecheck.php");
?>
<?php
if ($quiz_input){

if $quest1 == "nr1" { print "rigtigt"; } else { print "forkert"; }  }

else {

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>

<head>
<title>MUSIKVIDEN.DK  -DIN GUIDE TIL MUSIKKEN!</title>
<LINK REV=made href="mailto:webmaster@musikviden.dk">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://www.musikviden.dk/test/style.css">
<style type="text/css">body {

    background-image: URL(cell_head_bg.gif);

    background-repeat: no-repeat;

    background-attachment: fixed;

    background-position: bottom;

}

</style>
</head>

<body topmargin="0" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" bgcolor="#F5FBFF" style="font-family: Verdana">

<table width="705" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

<tr>

      <td colspan="5" align="center"><?php include("http://www.musikviden.dk/test/top.php"); ?></td>

</tr>

<TR>

<td>

<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" background="http://www.musikviden.dk/test/billeder/main_celle_bg.gif">

<tr>

      <td width="10" border="0"></td>

      <td valign="top" width="131" border="0"><?php include("http://www.musikviden.dk/test/left.php"); ?></td>

      <td valign="top" width="423" topmargin="0" align="middle">
<BR>
<table border="0" width="358" height="26" cellpadding="0" cellspacing="0">
<TR>
  <td width="358" height="26" background="../billeder/overs_tile.jpg"><font face="tahoma" size="2"><B>&nbsp;&nbsp;Musikquizzen</B></font></td>
<TR>
</table>
<BR>
<table border="0" width="340" height="26" cellpadding="0" cellspacing="0">
<TR>
  <td width="340"><font face="verdana" size="1">
<B>Velkommen til musikquizzen.</B>
Her vil du have mulighed for at teste din musikviden omkring kendte musikere, de forskellige musikgenre, den musiske tidslinie, og meget mere. Du vil hver uge kunne finde en nye test, med forskellige temaer.</font></td>
</TR>
<?php
$db=mysql_connect("mysql.musikviden.dk","musikvidendk","cdh32qmj");
mysql_select_db("musikvidendk",$db);
$foresp = mysql_query("SELECT id, q1, q2, q3, q4, q5, 1svar1, 1svar2, 1svar3, 2svar1, 2svar2, 2svar3, 3svar1, 3svar2, 3svar3, 4svar1, 4svar2, 4svar3, 5svar1, 5svar2, 5svar3 FROM quiz order by id desc limit 0,1");
while($data=mysql_fetch_array($foresp)){
?>
</table><BR><BR>
<table border="0" width="340" height="26" cellpadding="0" cellspacing="0">
<TR>
<td colspan="2"><font face="verdana" size="1"><B>1. <? echo $data[1]; ?></B></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<form action="quiz.php" method="post">
<input type="radio" name="quest1" value="nr1">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">a. <? echo $data[6]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest1" value="nr2">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">b. <? echo $data[7]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest1" value="nr3">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">c. <? echo $data[8]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td height="20" colspan="2"></td>
</tr>
<TR>
<td colspan="2"><font face="verdana" size="1"><B>2. <? echo $data[2]; ?></B></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest2" value="nr1">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">a. <? echo $data[9]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest2" value="nr2">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">b. <? echo $data[10]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest2" value="nr3">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">c. <? echo $data[11]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td height="20" colspan="2"></td>
</tr>
<TR>
<td colspan="2"><font face="verdana" size="1"><B>3. <? echo $data[3]; ?></B></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest3" value="nr1">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">a. <? echo $data[12]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest3" value="nr2">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">b. <? echo $data[13]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest3" value="nr3">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">c. <? echo $data[14]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td height="20" colspan="2"></td>
</tr>
<TR>
<td colspan="2"><font face="verdana" size="1"><B>4. <? echo $data[4]; ?></B></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest4" value="nr1">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">a. <? echo $data[15]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest4" value="nr2">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">b. <? echo $data[16]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20">
<input type="radio" name="quest4" value="nr3">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">c. <? echo $data[17]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td height="20" colspan="2"></td>
</tr>
<TR>
<td colspan="2" width="340"><font face="verdana" size="1"><B>5. <? echo $data[5]; ?></B></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20" valign="middle">
<input type="radio" name="quest5" value="nr1" valign="middle">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">a. <? echo $data[18]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20" valign="middle">
<input type="radio" name="quest5" value="nr2" valign="middle">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">b. <? echo $data[19]; ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td width="20" height="20" valign="middle">
<input type="radio" name="quest5" value="nr3">
</td>
<td width="320" height="20"><font face="verdana" size="1">c. <? echo $data[20]; } ?></font></td>
</TR>
<TR>
<td height="10" colspan="2"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><input type="submit" class="email" value="Resultat" name="quiz_input"></td>
</form>
<TR>
<td height="10" colspan="2"></td>
</tr>
</table>

      </td>

      <td valign="top" width="131" border="0"><?php include("http://www.musikviden.dk/test/right.php"); ?></td>

      <td width="10" border="0"></td>

</tr>

</table>

</td>

</tr>

<tr>

      <td colspan="5" align="center"><?php include("http://www.musikviden.dk/test/partnerbund.php"); ?></td>

</tr>

<tr>

      <td align="center"><?php include("http://www.musikviden.dk/test/bund.php"); ?></td>

</tr>

<tr>

<td height="20">

</td>

</tr>

</table>

</body>

</html>

<?php

}  ?>
-----------------------------------
Avatar billede nemeier Nybegynder
20. oktober 2002 - 01:59 #3
prøv med $_POST['quest1']
Avatar billede nocs Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:03 #4
Kommer der en fejl?

På min side kommer der fejl hvis du ikke sætter () om din if, som her:
if $quest1 == "nr1"