Avatar billede pstric Nybegynder
22. oktober 2002 - 01:41 Der er 1 løsning

Network path not found

Lad mig starte med at beskrive mit netværk:
192.168.0.1  - Gateway. Har 2 LAN kort, det ene er forbundet til StofaNet, det andet er forbundet til en switch. W2K Server.
192.168.0.30 - Server. Har 1 LAN kort, der er forbundet til samme switch. WinXP Pro.
192.168.0.31 - Workstation. Har OnBoard LAN, der er forbundet til samme switch. WinXP Pro.
Alle maskiner er på samme workgroup; altså ikke domain.

Problem:
Gateway og Server kan se og tilgå Gateway og Server, men kun nogle gange se og aldrig tilgå Workstation.
Workstation kan se workgroup, men ikke se hvilke maskiner der er på workgroup.
Når jeg prøver at expande workgroup på Workstation, kommer flg. besked:
"workgroup is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
The list of servers for this workgroup is not currently available"

Det hjælper ikke at logge på nogen af maskinerne som Administrator.
Avatar billede pstric Nybegynder
22. oktober 2002 - 03:18 #1
Jeg har løst problemet ved at afinstallere Norton Internet Security på Workstation. Ikke nogen optimal løsning, men jeg må jo se om jeg senere kan ganinstallere NIS og få det til at virke.