Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:13 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

del pr-tricks!

Hejsa.

-Er der nogle af jer, som kender nogle gode måder at gøre pr for en side??? ... nogen smarte måder?

-Lad os dele dem med hinanden

/Beldring
http://www.musikviden.dk
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:13 #1
Man kan jo f.eks. skrive i nyhedsgrupper, chatte, sende meails og sådan noget! ...
Avatar billede ullum Praktikant
24. oktober 2002 - 10:17 #2
Kik på målgruppen, er der nogle steder man kan lave gratis reklame, jeg gjorde det med medlemsklub for båd. Kig på andre hjemmesider, de vil som regel gerne være med til at bytte Links.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 10:20 #3
Jeg tror et indslag i reklameblokkene på TV2 er ret effektivt
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:05 #4
erikjacobsen>>>
Uden tvivl, men jeg er også ikker på at du betaler store summer for det!
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:17 #5
Hej Beldring :)

Jeg kan godt forstå meningen med dit spm.
Du kender mig som oldnslow, så jeg er bekendt med motivet til dit spm.

Altså jeg henviser jo til din site, når folk spørger musiksites :)
Men det har jo næppe den store pr. værdi.
Jeg tror Ullum er inde på noget af det rigtige. Du skal have links til musikviden liggende på andre musiksites.

GL
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 11:53 #6
Ja, reklame på TV2 koster penge. Men du spurgte om gode måder ...
og det er det da.
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 19:45 #7
Beldring>> Husk lige at det ikke er tilladt med links i signaturen med mindre at de har relevans for spørgsmålet ;-)

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:12 #8
fcs>>>
Hvad links angård, så er det tilladt at have link i signaturen... bare mqn ikke misbruger det! :O)
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:15 #9
oldnslow>>>
Hejsa... :O) ... jo jeg kan huske dig som en af de få, som bruger vores forum! :O) ... det sjove ved musikviden er at vi har ca. 700 brugere pr. dag, men ingen bruger vores forum osv. ... dog har vi bare idag fået ca. 15 tilmeldinger til vores community, hvilket er mere end vores forum har haft i det hele...
Det tyder lidt på at vi tiltrækker diverse popdrenge/tøser, som blot ønsker anmeldelser og nyheder, men vores mål er i ligeså stor grad at være en hjælp til folk som producerer musik på f.eks. computeren, altså musikere...
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 21:51 #10
Beldring>> Nej, det er det ikke. Har du evt. et link til hvor det er står at det er tilladt?

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 21:53 #11
regel nr. 6 i regelsættet:

"gøre reklame for andre sider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål."
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:53 #12
fcs??? ... alt er tilladt, så længe det er ens eget sp. ... det burde du vide som CoAdmin ... :O)
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 21:55 #13
Beldring>> Nej, alt er ikke tilladt. Se det citat El_barto kommer med fra regelsættet. Det regelsæt burde du have læst som bruger :0)
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:56 #14
Hov... nu accepterede den1...
Jeg må da gerne have min url i min signatur!
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 21:59 #15
Beldring>> Nej, det er ikke tilladt at:

Citat: "gøre reklame for andre sider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål." Taget fra http://www.eksperten.dk/regler.phtml paragraf 2.1.6

Dermed er det heller ikke tilladt at gøre reklame for ens eget site i sin signatur.
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:06 #16
Det er da relevant i et sp. hvor jeg beder om måder at gøre pr for et site på! ... Det er da ikke til gene for nogen brugere ... desuden  vil jeg da sige at det er relevant for spørgsmålet, da det vedgår min side!!!!!!!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:08 #17
Til gengæld ville det være korrekt at spørge om gode tricks
til at gøre netop "www.musik....dk" kendt. Så skal vi ikke bare
sige, at det var det spørgeren mente...? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:09 #18
Der krydsede vi vist hinanden, beldring. Den står som signatur,
og det er forkert. Ik' os'?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:12 #19
Og iøvrigt gør du det i dine svar på andres spørgsmål.
fx http://www.eksperten.dk/spm/271546
og det må du ikke.
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:13 #20
okay ... det kunne være at jeg skulle lade være med at bruge Eksperten... jeg er fandeme ved at være træt af det her! ... (Ligesom så mange andre)!
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 22:13 #21
Beldring, hold nu op. For det første beder du ikke om måder at gøre PR for din side på, du spørger generelt. For det andet bidrager det ikke på nogen måde til hverken spørgsmål eller svar. Det er udelukkende reklame og da reglerne gæder for alle her på eksperten, gælder de også for dig. Reglen er lavet for at eksperten.dk ikke skal plastres til i reklamer. Sker dette daler kvaliteten drastisk herinde og da vi ikke ønsker dette har vi truffet et valg. Valget er: Ingen links til sider med mindre de er en integreret del af enten spørgsmål eller svar.

Det er jo ikke noget du kun har gjort i dette spørgsmål. Det er din signatur - også selv om det absolut intet har med spørgsmålet at gøre, se f.eks.: http://www.eksperten.dk/spm/251923 eller http://www.eksperten.dk/spm/249192

Derfor er du blevet bedt om at lade være med at gøre det, da det er imod reglerne her på sitet.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 22:13 #22
Beldring>> Hvad er der at være træt af? Der er nogle simple regler og overholder man dem, så er der jo ikke noget problem?
24. oktober 2002 - 22:14 #23
citat "At du bruger din egen personlige hjemmeside som signatur, siger vi intet til. Heller ikke hvis det er din CD Clan, din lystfiskerforening eller lignende

Men er det en kommerciel side der bliver brugt i signaturen, eller et link til en konkurrerende side, vil vi nok kigge lidt nærmere på det.
"

ref. http://www.eksperten.dk/spm/230350

NanoQ/coadmin
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:15 #24
På hvilken måde kan det skade andre, at jeg skriver min url i min signautr (ligesom alle andre) ... jeg ved ikke hvad i tænker på, men det jeg synes er latterligt er f.eks. ham her:
http://www.eksperten.dk/spm/272924

-Men det kan da ikke sammenlignes med dette!
24. oktober 2002 - 22:15 #25
og det er så ikke mig der NanoQ/coadmin

linie ref. http://www.eksperten.dk/spm/230350
skal bytets med
linie NanoQ/coadmin

:-)

Casper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:19 #26
Beldring: det er STØJ ! Nu er du blevet bedt om at holde op.
Der er henvist til en regel, som er klar nok. Nu venter vi
spændt på om du
1) Siger "Ok, så holder jeg op"
2) Afmelder din konto på eksperten.dk

Hvad mon det bliver :)
Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:21 #27
ok ... min bruger bliver nu lukket.
24. oktober 2002 - 22:21 #28
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 22:43 #29
Beldring>> Vil du definere hvor grænsen går?  Hvad er spam og hvad er tilladt? Da denne grænse kan være svær at trække er der blevet sagt: Det er bare ikke tilladt. Punktum. At Nanoq har sagt noget andet forstår jeg så ikke.

Personligt er jeg godt og grundigt træt af alle de personer der konstant skal diskutere reglerne og brokke sig. Vi CoAdmins bruger timer på at diskutere alt muligt lort med jer brugere dag ud og dag ind. Kan folk ikke bare indordne sig og acceptere at reglerne er som de er? Jeg er så tæt på bare at skride. Jeg gider ikke at bruge min fritid på den slags ukonstruktive diskutioner. Eksperten.dk er et fremragende sted at udveksle viden og læring - men det fatter folk bare ikke. De kræver og kræver uden at tage hensyn til de rammer der er opstillet.

Jeg har været herinde siden http://www.eksperten.dk/spm/167 og har fulgt udviklingen igennem næsten hele ekspertens levetid. Jeg har selv lært en hulens masser herinde og har set folk der var totalt nybegyndere blive sande eksperter og hjælpe andre. Det er hvad det drejer sig om for mig. Eksperten opstiller nogle rammer for læring og vidensdeling og de rammer er sat for at sikre så konstruktivt og lærerigt et forum. Problemet er bare, at folk tit ser rammerne som forhindringer eller regler der kan bøjes efter forgodtbefindende.

Jeg tog jobbet som CoAdmin fordi at jeg ville være med til at betale lidt tilbage til eksperten for alt det jeg havde lært. At forsøge at hjælpe folk med at lære og blive bedre til noget. Men det er dæleme svært nogen gange :-(

For at sikre så godt og konstruktivt et forum som muligt er der nogle regler. Jeg er ikke CoAdmin for at have magten over nogen, men for at være med til at sikre at kvaliteten herinde ikke falder og måske endda stiger. Det kan da godt være at jeg er naiv, men sådan har jeg det.

Min "status" herinde som CoAdmin er under kraftig overvejelse. Da jeg umiddelbart mest har lyst til bare at give op, var dette egentlig ment som mit "Farvel, nu gider jeg ikke flere tåbelige og trættende diskutioner med brugere der ikke mener at reglerne gælder for dem - jeg afmelder mig som CoAdmin"-indlæg, men jeg vil overveje det indtil imorgen aften (tak David).

Peter/FCS
Avatar billede dmcn Praktikant
24. oktober 2002 - 22:47 #30
fcs : Vi lader dig ikke bare sådan smutte - det er sgu for nemt! :)
DONG!
Avatar billede qubi Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:53 #31
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 15:38 #32
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:51 #33
kartolux, ehm... hvorfor de links?
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:49 #34
Er det ikke forbudt at linke i sin signatur?

www.jubii.dk
www.musikviden.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:47 #35
jo... og hvad er det du forsøger at fortælle?