Avatar billede beldring Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:20 Der er 92 kommentarer

Tak for denne gang.

Jeps, nu har jeg også fået nok.
Jeg vil sige tak for denne gang.
Jeg gider ikke være en del af et site, som fungerer som eksperten har fungeret efter (nogle) CoAdmins osv. er kommet til... det der endeligt bekræftede mig i denne beslutning er dette  ref:
http://www.eksperten.dk/spm/274430

-Jeg ved at flere har gjort det samme, som jeg gør nu, og det kan jeg så udemærket forstå, så fra idag af er min bruger lukket.
Held og lykke frem over.

/Beldring
og så må jeg lige huske http://www.musikviden.dk
24. oktober 2002 - 22:25 #1
ikke destro mindre kunen du godt have lukket dine spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=beldring&option=22

/Casper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:25 #2
Kan du ikke lige på falderebet forklare hvorfor du mener at
regler ikke gælder for dig?
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:30 #3
Ja tak beldring ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2002 - 22:33 #4
Den forklaring må i nok vente længe på :( - http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=beldring - han ER smuttet. Desværre...
Avatar billede dmcn Praktikant
24. oktober 2002 - 22:35 #5
Skulle han alligevel få lyst til at besvare spørgsmålet, så kan han genaktivere sin konto ved at få tilsendt password-oplysninger igen. Jeg vil da også gerne have et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 22:36 #6
Der er sikkert nogle der smutter på grund af "dem der håndhæver
reglerne", men der er sandelig også dem der smutter på grund
af "dem der ikke overholder reglerne". De første skal vi ikke
forsøge at holde på.
Avatar billede qubi Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:53 #7
Avatar billede esoulman Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:33 #8
Beldring -> Pisse ærgeligt du daffer, men jeg forstår dig så udmærket! Alt det skide "politi" som tror de er smarte når der står Co-Admin i deres profil.. Det er til at få spat af. Jeg gider dog ikke ytre mine holdninger yderligere, for så bliver jeg sikkert anmeldt for ikke, at snakke godt om exp.dk.

Let's face it - det vrimler med folk som keder sig groft, konstant leger politi og opretter nye regler.

Det var hyggeligt så længe det varede...
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 23:53 #9
Esoulman>> Hvor spiller jeg smart? Er der oprettet nye regler? Hvor gør jeg noget som ikke er i overensstemmelse med reglerne?

Jeg har et par forslag til dig:
1. Gå ind i en konstruktiv debat om hvad der kan laves om istedet for bare at komme med tom og meningsløst brok.
2. Anmelde mig til de andre CoAdmins
3. Anmelde mig til Admin (info@eksperten.dk - se evt. http://www.eksperten.dk/kontakt.phtml for telefonnumre)
4. Du ved... Den med lugten i bageriet ;-)

FCS/CoAdmin
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:57 #10
esoulman - Jeg er to gange tidligere blevet deaktiveret på eksperten.

Nu har jeg lært hvordan man skal opføre sig efter 3. gang jeg kom og det er egentlig et meget rart sted, selvom her vrimler med "politi" .. :)
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:04 #11
fcs -> Min kommentar var tydeligvis ikke henvendt til dig specielt, men generelt - så det er utroligt du tager det så personligt. Desuden kan jeg ikke lige se hvor jeg siger, at du gør noget som ikke er i overensstemmelse med reglerne.

Og nej, det sidste jeg ville gøre var nok at starte en debat herinde - det kan ikke andet end gå galt. Brugerne har jo aldrig noget at skulle have sagt imod Jer "Co-Admins" - som det så flot hedder.

Men nå, det her skal ikke være optakt til yderligere debat.

angel-seraphiel -> tja, godt for dig :)
Avatar billede fcs Novice
25. oktober 2002 - 00:08 #12
Esoulman>> Hvordan kan jeg tage det andet end personligt når dette spørgsmål har sit udspring i mig?

Brugerne må da sige alt det de vil "mod" os CoAdmins - bare det er velbegrundet og konstruktivt så vi kan få noget ud af det. Generelt brok uden substans og konstruktivt indhold er jo ubrugeligt - det er der ingen der lærer af og derfor bliver ingenting bedre af det. Hvis du ikke vil tage en debat kan du heller ikke forvente at vi kan gøre det bedre i fremtiden.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. oktober 2002 - 00:11 #13
"Let's face it - det vrimler med folk som keder sig groft, konstant leger politi og opretter nye regler."

Og lidt før:
"Alt det skide "politi" som tror de er smarte når der står Co-Admin i deres profil.."
Ikke nok med at du siger at fcs overtræder reglerne (laver nye) - du siger også at jeg (og alle de andre coadmins) gør det. Det gør det mildt sagt lidt svært lade være med at reagere.
Og ang. "Brugerne har jo aldrig noget at skulle have sagt imod Jer "Co-Admins" - som det så flot hedder."
Du er til hver en tid velkommen til at anmelde en coadmin, som du mener handler uretfærdigt. Så vil andre coadmins, og admin, vurdere sagen og beslutte om der skal gøres noget.
"som tror de er smarte når der står Co-Admin i deres profil"
Et eller andet sted må vi jo være smarte, siden der står coadmin i vores profil og ikke i din. Måske er det vores holdning der gør det? Tænk lidt over den - og er du utilfreds, ja så kan du afmelde din bruger under dine personlige indstillinger. Personligt tror jeg ikke jeg vil savne dig.
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:12 #14
At forstå: Min kommentar var ment generelt.

"Hvis du ikke vil tage en debat kan du heller ikke forvente at vi kan gøre det bedre i fremtiden."

Det forventer jeg skam heller ikke. Jeg er indforstået med at exp.dk er gået i hårdknude for længe siden. End of discussion.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. oktober 2002 - 00:16 #15
Oh well - så kan vi vel ikke gøre andet end at ignorere din kommentar fuldstændig, lade være med at hæfte os ved din holdning senere hen, og egentlig være ufatteligt ligeglade. Yes, endnu en som ikke har nogen holdning til om systemet virker fornuftigt, og intet nyt er jo som bekendt godt nyt. Wow, fcs - vi er overseje! :)
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:17 #16
I lige måde, normality :)

Anyway, jeg forstår slet ikke at I tager min kommentar så højtideligt. Hvorfor kan I ikke bare lade mig skrive mit til Beldring, uden I blander Jer? Jeg har jo ikke overtrådt reglerne - endnu.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:17 #17
esoulman> det er ikke helt rigtigt hvad du siger om at brugerne ikke har noget at sige mod CoAdmins, langt de fleste ting ordnes i fred og fordragelighed, og alligevel skal vi have skudt i skoene at vi er smarte, styrer hårdt og ubarmhjertigt, selv om det er regler udstukket af admin vi bare forsøger at sikre bliver overholdt.
og nej, jeg keder mig ikke, det er ikke derfor at jeg blev coadmin, men som en ivrig bruger ville jeg da gerne give et bidrag, og da alle råbte op om at admin ikke reagerede på brugere der bevægede sig på kanten af ekspertens simple regler, og i tilfælde, den danske lovgivnings, blev coadminsystemet indført, og der mente jeg at kunne være til gavn...
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:20 #18
ztyxx - helt fint du hygger dig som co-admin, men hvorfor skal alle lige pludselig kommentere mit indlæg som faktisk var et komplet ligegyldigt indslag.. og mest henvendt til beldring.. underligt.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. oktober 2002 - 00:26 #19
Fordi du i virkeligheden henvender dig til ret mange med dit indlæg?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:28 #20
hvis jeg henvendte mig negativt omkring dit navn, til en anden bruger, i et offentligt forum, ville du nok også reagere, desuden var mit indlæg til dig ikke på nogen måde ment som nedladende eller bedrevidende, men blot en information til dig om hvordan det egentlig forholder sig, og jeg har ingenting imod at du ytrer dig om coadmins, positivt eller negativt, det er din grundlovssikrede ret, du skal bare være klar over at det så også virker den anden vej, og jeg ser ikke negativt på din bruger fordi du benytter den ret, livet er for kort til at hænge sig i den slags, så no hard feelings fra min side, vi har aller ret til at give udtryk for vores holdninger, det er jo netop det demokrati går ud på :-)
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:37 #21
n0rm -> Tolk det som du vil, den var til beldring - min holdning har ikke ændret sig en daddel på trods af jeres ivrige kommentarer, så jeg foreslår I bare ignorerer mig, og jeg jer. Så er alle vist (lige)glade.

ztyxx -> jeg var ikke personlig og nævnte navne - kun co-admins som gruppe - og som sagt var den ikke henvendt til Mr. Co-Admin fcs.
Dog er det fedt du ikke ser ned på min bruger, du lyder helt fair.. :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. oktober 2002 - 00:39 #22
Jeg må le! :)
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=beldring&option=24

Når der så samtidig er besvaret flest spørgsmål indenfor Fri Debat og Site vurdering, så tror jeg ikke uden videre jeg vil føle et større savn!

>>beldring
Hvis du stadig lytter med, så gør dette spørgsmål dig altså ikke til en større helt som OleBole og ErikJacobsen er/var...

>>esoulman aka. CoAdmin-wannabe
Var det ikke en ide selv at stille op til CoAdmin hvis du så gerne vil have at det kan stå i din profil? Eksperten har kun fået et stort plus efter der kom CoAdmins... Desuden synes jeg selv at vi har nogle gode/dygtige CoAdmins (ærger mig over at NanoQ og Resten træder af! :(), og kan kun give fcs ret i at det eneste du giver til udtryk i dine kommentare er meningsløs brok fordi du måske en gang ikke heeelt selv har overholdt reglerne... Jeg skal nok ikke føle mig for hellig, for jeg har da også fået mig en reprimande en enkelt gang eller to, hvilket jeg fandt helt fair...

//hermandsen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:41 #23
esoulman> der skal lidt mere end som så til at jeg ser ned på din bruger :-)
jeg er helt klar over at du ikke navngav nogle, fair nok, men du må være klar over at en generalisering altid vil kunne medføre reaktioner fra dem der hører til den gruppe der bliver "angrebet", ikke ment i ordet bogstavelige forstand, derfor "" erne
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:47 #24
hermand -> Jeg har jo ret til at udtrykke meningsløs brok - og jo, tjek mine spørgsmål, jeg har overholdt reglerne. ;o)
LoL - jeg kritiserer co-admins og så siger du jeg gerne vil have det til at stå i min profil? *gg*

ztyxx -> ja, sæføli - det er jeg klar over nu i hvert fald ;)

Nå, I må hygge Jer med at kommentere mit åh-så-berømte indlæg, drenge.
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. oktober 2002 - 00:55 #25
"tror de er smarte når der står Co-Admin i deres profil"
Fra din kommentar 24/10-2002 23:33:58...

Peger det ikke liiiidt hen af "Øv, jeg blev ikke valgt som CoAdmin, så jeg brokker mig i stedet!"? :)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
25. oktober 2002 - 01:03 #26
LOL - jeg elsker disse latterlige "farvel, nu smutter jeg"-indlæg.
Min teori: i spm. 274430 ønskede beldring pr. - nu har han da fået det; om end på den dårlige måde :-)

Hvis man ikke kan klarer ideen med coadmins, kan man da bare smutte.
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. oktober 2002 - 01:28 #27
>>nstenberg
Personligt ærgede jeg mig meget da olebole smuttede, erikjacobsen begyndte på "orlov" (men han er så heldigvis tilbage nu :)), og så makse der bare forsvandt uden rigtig at sige farvel... Selv resten som er/var coadmin var tæt på at forlade os en gang, men kom heldigvis på bedre tanker! :)

Dog mener jeg at lige præcis dette spørgsmål ikke tiltaler mig ret meget... Det er nok nærmere et af dem hvor jeg bagefter bare tænker "Nå..."!

Hyggehejsia!

//hermandsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2002 - 10:04 #28
I skal nok se, beldring vender nok tilbage under nyt nick ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:07 #29
ja sikkert som www.musikviden.dk, så behøver han jo ikke skrive url´en i sin signatur ;-)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:38 #30
Der er et eller andet forkælet møgunge over denne her måde at smække med døren på - efter min mening. Især når gutten ikke engang kan komme med en ordenlig begrundelse, som fx Olebole gjorde det (hans exit-besked var imodsætning til denne ganske god og godt begrundet).

» Nikolaj Stenberg a.k.a. thePusher
Avatar billede 0ffline Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:04 #31
>>Hermandsen
Hvilken ret giver lov til at nedgøre en af ekspertens brugere.
Din latterlige kommantar som...

Jeg må le! :)
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=beldring&option=24
Når der så samtidig er besvaret flest spørgsmål indenfor Fri Debat og Site vurdering........

Føler du dig hævet over folk som færdes i andre kredse end IT generelt ?
For spørgsmål-stillere i disse kategorier er beldring nok ligeså værdifuld som du er i andre.
Skam dig :O/
/0ffline
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:24 #32
Jeg kan godt forstå, at han skrider. Dette sted er efterhånden lidt for lamt. 80% af kommentarerne drejer sig om, hvorvidt man har gjort noget forkert. Men sådan er det i alle kommunistiske samlinger. Medlemmerne elsker at pille dem ned, der ikke følger trop.
Avatar billede groggy Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:34 #33
Jeg kan helt ærligt ikke se det store problem i at han smutter. Der er givet nogle præcise retningslinier for at være en del at dette forum. Hvis man ikke vil følge dem, bør man heller ikke være her!

kartolux >> Kan ikke helt se sammenligningen mellem eksperten.dk og kommunisme. Mener også det er noget af en beskyldning at lave uden et ordentligt grundlag. Og hvis du synes det er så slemt, hvorfor bliver du her så?

Det er ikke fordi jeg har noget imod nogen personer herinde. Men jeg kan bare ikke se problemet i, at vælge om man vil følge de regler eller ej. Hvis man ikke vil, bør man da være moden nok til acceptere, at eksperten.dk så ikke er et sted for en!
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 15:16 #34
Jamen det står jer da frit for at lave reglerne, så folk pisser af.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 15:22 #35
Jeg kan godt lide at være her selv :) Bare folk gider at fatte at det er nu engang deres regler, og kan man ikke tåle dem må man skride! Jeg syntes ellers at Beldring var en go' bruger :( lidt ærgeligt
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 15:36 #36
Der er ALT for mange høvdinge her. Fuldstændig som i kommunist-regimer.
Avatar billede groggy Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:24 #37
kartolux >> Lige præcis. Det står admin og coadmins 100% frit for hvordan reglerne skal være. Dog skal du huske at laver reglerne ud fra brugernes mening. Samtidig er coadmins'ne også stemt ind af disse. Ergo er eksperten bygget op af demokrati. Høvdinge = demokrati??? Jeg er lost!
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:33 #38
kartolux  nu ved jeg ikke hvor mange høvdinger et land som Cuba har  nej vel ikke mange  tror nærmere det er en ;)

Til Beldinger  vil jeg bare sige held og lykke fremover. Har også haft en lille pause her fra men kom hurtigt tilbage på grund af abstinænser ;)
Det jeg ikke forstår er at man laver sådan et indlæg som det her. Helt ærligt jeg vil da sk*de (ja måske et hådt ord rettere jeg er da ligeglad)  om du er her eller ikke.
Dem der syntes du er sej og du måske snakker med uden for eksperten  får det nok at vide af dig    resten af os vil sikkert ikke finde ud af det hvis du ikke havde lavet det her indlæg :)
Noget andet jeg ikke forstår er at du ikke acceptere så folk kan få deres point i de spørgsmål du har oprettet  inden du smutter.  Det viser jo bare hvor ligeglad du er med eksperten og de regler de nu har sat op. Og viser måske også hvor ligeglad du er med folk der har hjulpet dig. Men håber da du kan bruge din viden du har fået i de spørgsmål til noget fornuftigt
Avatar billede kartolux Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:48 #39
I er jo alligevel ikke konsekvente. I sidder bare og lurer på de andres fejl og leger små konger. Ligesom kommunisterne.
Avatar billede esoulman Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:00 #40
Kartolux -> Jeg forstår dine holdninger 100 procent, men det nytter bare ikke at protestere.. som du nok kan se. Nu begynder adskillige co-admins at modsige det du lige har skrevet.
Bare ignorer det her spørgsmål og alle de lamme kommentarer :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. oktober 2002 - 18:38 #41
>>0ffline
Helt ærligt så har jeg alt i mod Fri Debat og Site vurdering (måske ikke så meget den sidst nævnte)... Hvis det stod til mig, så var disse kategorier ikke på Eksperten...

Det der findes i Fri Debat handler om computerspil(d), knallerttuning, P2P-programmer og alt muligt andet som jeg ikke mener hører hjemme på Eksperten...

Site vurdering handler (efter min mening) om at fortælle kunstneren det han gerne vil høre og så score point på det...

Det er selvfølgelig ikke alle brugere der benytter kategorierne dårligt, men hvorfor er det lige der er 4.086 ulukkede og 26.435 lukkede spørgsmål i Fri Debat når der er 4.883 ulukkede og 25.802 lukkede spørgsmål Programmer (som er en overkategori)!?!?!

Er jeg den eneste der kan se problemet!?

Se selv hvad der står på http://www.eksperten.dk/link.phtml "Vi er Skandinaviens største community for tekniske IT-folk"... IT = Fri Debat??? For mig er Fri Debat efterhånden bare blevet et chatrum her på Eksperten som af og til er krydderet med lidt point... Om jeg så er den eneste med den holdning ved jeg selvfølgelig ikke, men selv holder jeg mig fra Eksperten's chatrum...

0ffline, det jeg egentlig viser med mit indlæg, er at brugeren er for ubetydende til at oprette sådan et spørgsmål... Selvfølgelig vil vi alle gerne sige pænt farvel, men jeg håber ikke at beldring gør sig alt for store forhåbninger om at blive hædret som en af dem der gik væk fra Eksperten med den holdning han har, for det er for lavt... Som sagt så forstod jeg olebole og erikjacobsen, og havde stor sympati med dem begge, men ikke beldring... Det var så min mening... Hvis du har flere kommentare, så tjek mit minisite, der står ICQ nummer og MSM-mail, samt almindelig mail (Eksperten er ikke en chat)...

//hermandsen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:46 #42
Så kører den igen...

"nåååhh... hvor føler vi os alle uretfærdigt behandlet... *snøft*"

For fanden da... nogle tager altså Eksperten for væsentligt mere end det er. Eksperten er et forum... ikke et politisk samfund. Brug det hvis i kan lide det, eller drop det hvis ikke. Og lad være med at tro folk har ondt af jer, hvis i vælger det sidste.
Avatar billede esoulman Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:55 #43
"For fanden da... nogle tager altså Eksperten for væsentligt mere end det er."

Tja, sådan kan det også siges - jeg er helt enig med dig nano ;)

hermand -> jeg ville da mene fri debat er oprettet til et godt formål. Uden den ville adskillige brugere poste underlige ikke-IT spørgsmål alle andre steder end hvor de hører til. At spørgsmålene så overhovedet ikke hører til på exp.dk kan vel diskuteres..
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. oktober 2002 - 19:20 #44
>>esoulman
Helt enig, det holder chatterne ude af de gode kategorier, men hvis det nu ikke var der, så ville der måske slet ikke være nogle lamere!!! ;) *fat chance*

>>nanoq
Enig, det er den med lugten i bageriet! ;) Dog er jeg nok selv en af dem der tager Eksperten for mere end den er... Ud over min kæreste, min familie, venner osv., så må jeg nok indrømme at Eksperten hører til en af de ting jeg holder meget af! :)
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:08 #45
Hermandsen hvad fanden blander du dig nu i den frie debat og sitevurderingerne for? Du kan sgu da bare lade være med at læse det, som dit forsnævrede regelsyn ikke kan tåle.
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 00:15 #46
Vedr. CoAdmins, har jeg personlig et helt fint forhold til dem, har aldrig mødt dem i de spm. jeg har været i, eller har stillet, så de har ikke trådt mig over foden. So go on, coad's, hvis man holder sig til reglerne, så møder man dem ikke som coadmins på E
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 01:05 #47
>>kartolux
Se min kommentar 26/10-2002 18:38:01:
"selv holder jeg mig fra Eksperten's chatrum" = Jeg læser det ikke, det sker i hvert fald sjældent! :)

Siden du nu er så meget i mod min kommentar, kan du så ikke lige forklare mig hvad Fri Debat har med IT at gøre, samt hvad det er for et forsnævret regelsyn du henviser til...
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:28 #48
Fri debat er til, fordi ikke alt kan kategoriseres. Dit forsnævrede regelsyn viser du, når du ønsker at regulere det bort, som du ikke personligt interesserer dig for.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:57 #49
eller at forummet burde profilere sig, ved at skære det overflødige fedt fra, og holde sig til sine primære fokusområder...

Kartolux, jeg synes du er meget hurtig til at kalde folk "indsnævrede" osv.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 11:04 #50
kartolux burde tage sin ven tudeprinsessen beldring i hånden og selv lave et forum der var bedre.

Det er nemt at kritisere, men hvor kunstruktive er i lige?

Jeg kan godt undvære jer begge....
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:47 #51
Det er jo som at smide vand på en gås.
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 13:52 #52
HEI......Nu skal i ikke begynde at hakke på hinanden, hvad med at have en god tone i debatten.
Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, køber man brød anden steds. Sådan er det vel på E også.

/cdc
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 13:53 #53
Præcist, NanoQ!!!
Eksperten = Viden om IT, så hvad skal vi egentlig med Fri Debat? Fedtet skal skæres fra og vi skal holde os til det Eksperten burde være bedst til... Viden omkring IT.

>>el_barto
Enig!

Hvis der er flere der føler for det, så skal jeg gerne tage debatten op i et nyt spørgsmål om enten at få fjernet Fri Debat, eller ændre kategorien til "Fri Debat om IT", og i stedet for "- Her kan alle ikke IT relaterede emner diskuteres." (som der står som kort-forklaring for kategorien), få det lavet om så ordet "ikke" ikke indgår i kategori-forklaringen!

//hermandsen
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 13:55 #54
Vedr. Fri debat er jeg fullstendig enig, for mig er det blevet til en scooter portal....
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 13:56 #55
>>/cdc
Tak!!! :)

Opfordring til Fri Debat-folket: www.n.dk
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 14:04 #56
hermandseb--> se her http://www.eksperten.dk/spm/262684
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 14:55 #57
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:38 #58
Jeg er sikker på, at jo flere brugere, I kan få til at forlade eksperten, jo gladere bliver I. Det er også typisk for små lukkede samfund, der har deres egne regler.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:41 #59
>>kartolux
Forkert!
Jo flere misbrugere der forlader Eksperten, jo gladere bliver jeg!
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:45 #60
Nu er brugere altså misbrugere, fordi du ikke er interesseret i deres indlæg?
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:46 #61
Brugere bliver misbrugere når de ikke benytter Eksperten til det den er beregnet til... IT!
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:17 #62
Kartolux -> Enig!

hermandsen virker lidt som en unge der ikke kan få sin vilje.. :-/
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:20 #63
Kan vi lige få stoppet denne spam af et farvel fra en af de flinkere brugere??? TAK!        gf rfujhglkrfhvd'foikkgt5lrtgof
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 16:24 #64
>>john_stigers
Enig!

>>esoulman og kartolux
Hvis i har mere at sige, så kan i finde både ICQ nummer, MSN-adresse og mail på mit minisite!
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=hermandsen

//hermandsen
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:26 #65
hermandsen -> nej tak, vi klarer os fint her :)
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:28 #66
beldring har det sikkert allerede meget bedre - der hvor han er nu.
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:29 #67
esoulman - normalt ignorerer jeg pedanterne, men hermansen er for speciel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:29 #68
esoulman> det var ment som en pæn henstilling! I spammer jo bare dette spørgsmål - og det gør jeg også selv nu - så over and out!
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 16:40 #69
>>esoulman
Hvis du klarer dig fint her, så behøver jeg vist ikke kommentere den med chatrummet en gang til!

Undskyld john, stopper nu!

//hermandsen, over and out!
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:40 #70
john_stigers -> ja, jeg kunne da godt forstå henstillingen - synes bare det er meget komisk ;)
Men nå, jeg stopper min spamming her.

Kartolux -> hehe ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 16:51 #71
esoulman & kartolux>> Alt+F4
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:54 #72
el_barto>> F11
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 16:55 #73
??
Avatar billede kartolux Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:32 #74
Det er bare fordi, vi mener noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:48 #75
Hvad har fullscreen med det at gøre?
Avatar billede ALS Praktikant
27. oktober 2002 - 23:16 #76
Så er vi der igen *GAK*
beldring er så "uheldig" at formuleret spørgsmålet sådan:

<---------- SNIP ---------->
-Er der nogle af jer, som kender nogle gode måder at gøre pr for en side??? ... nogen smarte måder?

-Lad os dele dem med hinanden

/Beldring
http://www.musikviden.dk
<---------- /SNIP ---------->

Havde han gjort sådan, havde det været lige efter bogen:

<---------- Forslag ---------->
-Er der nogle af jer, som kender nogle gode måder at gøre pr for http://www.musikviden.dk??? ... nogen smarte måder?

-Lad os dele dem med hinanden

/Beldring
<---------- /Forslag ---------->

fcs >> Du går simpelthen i alt for små sko. Der var ikke en eneste, der havde bemærket "lovbrudet" før du råber op. Hvorfor skal I gang på gang ødelægge et spørgsmål på den måde?
Syntes du den lille fejl er så katestrofal, kunne du passende henvende dig direkte til "lovbryderen" pr. mail, så spørgsmålet ikke ødelægges med en uendelig diskussion.
Der er ingen grund til at du som co-admin skal skabe en så lang tråd, som ikke har noget som helst med spørgsmålet at gører.

En helt anden ting er at det ikke er unødvendig reklame. Det er ganske relevant for spørgsmålet at det er et musik-site han gerne vil have markedsført. Det gøres altså ikke på samme måde som når man sælger vaskepulver, eller en scooter for den sags skyld ;o)

PS: Så fik beldring lige nævnt sin URL 2 gange igen :o)
Avatar billede human Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:15 #77
http://www.eksperten.dk/spm/277446 endnu engang en spade Coadmin. Han ødelægger simpelthed den gode stemning og leder debatten et andet sted hen.

// Human
Avatar billede groggy Nybegynder
31. oktober 2002 - 02:13 #78
*SUK*

Jeg kan kun blive ved med at gentage mig selv. Hvis folk bare gad at læse reglerne og følge dem, ville der slet ikke være nogen problemer!

human >> Jeg kan virkelig ikke se ideen i at du skal være med til at køre diskutionen så langt ud! Du skriver, at han bør kontakte personen personligt. Dette er jeg mere eller mindre enig i. Men hvorfor kontakter du ham så ikke personligt? Du ku hurtigt have valgt at sende en email til jelzin eller oprettet et "spørgsmål" i kategorien Co-Admins med et forslag om ovenstående! Så efter min mening er du mindst lige så meget med til at ødelægge spørgsmålet!
Avatar billede human Nybegynder
31. oktober 2002 - 02:20 #79
Og jeg har taget min straf med en advarsel, så det behøves vidst ikke diskuteres om jeg har brudt en regel eller ej. Men den eneste grund til jeg blev ved, det var for at teste ham, simpelthen for at se hvor langt han ville gå.

Der fik du vidst svaret på det.

// Human
Avatar billede groggy Nybegynder
31. oktober 2002 - 02:26 #80
Jeg læste skam godt hvorfor du gjorde det. Jeg kan bare ikke se ideen i det.

Men for, at der ikke skal brydes flere regler, må vi heller stoppe de her indlæg. :) Så hvis diskussionen skal videre med mig som part, kan jeg kontaktes på ICQ: 31828104.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 08:13 #81
human> Vi andre er vokset fra trods-alderen...

bob-bob1 skulle bare have sagt "ja ok, jeg beklager den dårlige overskrift" så havde den potte været ude af verden.
Avatar billede human Nybegynder
31. oktober 2002 - 08:33 #82
Og der havde slet ikke været nogen sag hvis Jelzin havde kontaktet ham personligt.

// Human
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 08:47 #83
Hvorfor skulle CoAdmins begynde at kontakte brugerne personligt?

Det kunne jo være at andre der læste spørgsmålet kunne påvirkes, så de selv brugte hovedet lidt når de skulle skrive en overskrift på deres fremtidige spørgsmål.
Avatar billede ALS Praktikant
31. oktober 2002 - 09:35 #84
el_barto >> For ikke at ødelægge spørgsmålet, som det sker her.
Vi var faktisk nogen, der fulgte det spørgsmål med interesse. Fludselig kommer en co-admin ind og påpeger en lille-bitte "lov-overtrædelse" som ingen havde bemærket, hvorefter spørgsmålet går helt amok med en lang diskussion mellem spørger og co-admin.
Det er ødelæggende for Eksperten og uværdigt for alle co-admin´s
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2002 - 10:19 #85
Men hvem er det, er gør diskussionen lang. Aldrig co-admin-en.
Det er spørgeren. Der er 2 ting du, og andre kan gøre:

1) Sig: "Ok, det skal jeg huske en anden gang"
2) Forlade eksperten.dk

Mellemvejen, med at "slås" er det eneste der er ødelæggende
for eksperten.dk. Det er ikke en menneskeret at være her.

Det er eksperten.dks ry for at være stedet man får kvalificeret svar,
der står på spil, når eksperterne forlader stedet.
Avatar billede ALS Praktikant
31. oktober 2002 - 10:36 #86
erikjacobsen >> Uenig.

Der skal 2 parter til at holde en diskussion igang. Kan spørgeren ikke stoppe, bør co-admin være den kloge der stopper. Man ser gang på gang en co-admin kaste sig ud i disse uendelige diskussioner. Det er dræbende for Eksperten, men underminere også respekten for co-admin.

Her var der tale om en petitesse, hvor man fint kunne have vendt det blinde øje til, eller ordnet paragrafferne pr. e-mail så spørgsmålet ikke var blevet ødelagt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2002 - 10:46 #87
Og der er vi så uenige. Det er ALTID spørgeren der brokker sig,
og ENHVER coadmin SKAL sørge for at besvare og uddyde de
problemstillinger der opstår. Men det kan du vel ikke forstå.
Avatar billede ALS Praktikant
31. oktober 2002 - 10:57 #88
Erik, det er meget skuffende at se en gammel ekspert og voksen person som dig, bevæge sig ned på børnehave-niveau med et arrogant;

<SNIP>
Men det kan du vel ikke forstå.
</SNIP>

Det ser sgu trist ud, når selv du vil ned på det niveau :-(

PS: Du kan måske overveje om P-vagten begynder at stå at diskutere med bilisten, efter han har skrevet en P-bøde. Er man utilfeds med afgørelsen, må man til domstolene (her admin) ;-)
Avatar billede kartolux Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:13 #89
Det ville være meget nemmere, hvis man kunne ignorere alle Coadmins kommentarer. Men det vil de selvfølgelig HAVE PENGE FOR  ;0(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:17 #90
erikjacobsen > læs hellere lige http://www.eksperten.dk/spm/277446 før du fortsætter med dit "Men det kan du vel ikke forstå" ..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2002 - 12:05 #91
Jamen, så er det mig der er noget galt med. Jeltzin svarer på tiltale
som han skal. Og det er klokkeklart de andre, der ødelægger det
hele. Syn's jeg.

Vi I ikke have regler, vil I så ikke være så venlige at gå et andet sted hen.
Avatar billede ALS Praktikant
31. oktober 2002 - 12:26 #92
erikjacobsen >> Der er vist ingen, der har sagt at de ikke vil have regler.
Der er bare ingen grund til at brage ind i et fredelig spørgsmål på den måde. Der var jo ikke problemer.
En venlig henstilling i stil med "vil du ikke næste gang give dit spørgsmål en sigende overskrift" havde også været langt mere konstruktiv.

Der er ingen grund til at blive personlig og tale ned til folk med;

<SNIP>
den i dette spørgsmål brugte er simpelthen bare ikke god nok, så svært
kan det vel heller ikke være?
</SNIP>

Det er meget svært at undlade at læse "så svært
kan det vel heller ikke være" som er du "snåt dum eller hva?".

Det samme gør sig gældende med dit "Men det kan du vel ikke forstå" til mig. Det er muligt at du opfatter mig som total idiot, men der er ingen grund til at blive personlig.