Avatar billede martin-juhl Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:31 Der er 3 kommentarer

D-Link 804 router/firewall

hej

jeg har et problem jeg gerne vil have løst.
På min Debian GNU/linux server kører jeg apache webserver, denne server og min egen stationære computer er bag en router/firewall. Dette er en D-Link 804.

Mit problem er nu følgende:

hvis jeg sætter min server til at køre på port 80, så virker det fint på intranettet, men selvom jeg har åbnet for porten til serveren kan folk ude fra ikke se den.

hvis jeg derimod sætter den til at køre på port f.eks. 1133 og sætter alle forbindelser ude fra til port 80 til at blive route'et til port 1133 på serveren, virker det fint. dette er dog kun en skønhedsfejl, men en temmelig irreterende en. Desuden har det virket før.

Mit andet problem:

min server hedder 'jane', og det er ikke noget problem at finde den på intranettet eller at se http://jane/ , men jeg kan derimod IKKE finde serveren hvis jeg indtaster mit domæne navn der peger på min routers ip, det kan min ven. Problemet er bare at han ikke den samme type som min. Dette er specielt trist da jeg hoster flere, 2  , hjemmesider og ikke kan komme ind på dem via http://dns/ men kun via http://jane/. Problemet er jo så at man kun ser den første side der er defineret med vhost!

Nogen der kan hjælpe?

/Martin J. Jørgensen
Avatar billede mr.fun Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:12 #1
Der er et kendt problem med at forwarde Porte på Dlink 804 routeren. Har du prøvet at læse ny firmware i den. da den nyeste skulle løse problemet... har dog ikke selv prøvet...
Avatar billede cboelt Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:31 #2
Problemet kan løses ved at sætte en dns server op, og så skrive dit domæne ind der. Det virker på i 2k server
Avatar billede larsvn Nybegynder
18. november 2002 - 21:22 #3
Du kan vel også "snyde" og tilføje den ønskede DNS-adresse i din maskines HOSTS-fil !?