Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Stofanet

Jeg har Stofanets familie opkobling. Jeg har fået sådan en slags switch, hvis uplink kabel går op i modemet. Jeg har en compaq(win 98) fint på netværket, den er forbundet med et 10mbit netkort. Her kommer problemet, min nye Toshiba(Win XP, 100mbit netkort tror jeg) kan ikke komme på internettet. Den kan fint se compaq'en. Compaq'en kan også fint få forbindelse med Toshibaen. MSIE siger dns error.
Hvorfor kan min Toshiba ikke komme på nettet?

p.s. De kører begge dhcp.

Kom gerne med forslag til ting jeg kan prøve. Jeg _har_ prøvet stofanet's online vejledning!
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:06 #1
Tjek om du får tildelt en IP og et subnet - hedder dit subnet 255.255.0.0, så har du ikke fået tildelt en IP.

Dette skulle reset af modem gerne klare. Har du prøvet reset af dit modem? (jeg har ikke kunnet finde reset på det Com 21 kabelmodem, eller hvad det hedder, men Motorolas modem har et lille hul bagpå (brug en klips)).

1) Sluk alle computere,
2) Reset modem,
3) Start igen.

Det plejer at løse det - vi kører også med familieopkobling med 3 maskiner - nogen gange når der kommer en anden på besøg med en bærbar, så skal der nulstilles...
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:49 #2
Reset tak :D hvorfor er det ikke nævnt i den fucking manual :(
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:54 #3
Hehe, no problem!