Avatar billede alalalalalala Nybegynder
01. november 2002 - 23:36 Der er 24 kommentarer og
5 løsninger

Jeg er syg

Jeg er lidt fokølet og sådan, hvad kan jeg gøre for at forbygge det så det ikke bliver værre imorgen? Skal noget vigtigt nemlig..
Har snart drukket et halv glas biotox siden i morges.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 23:38 #1
Pres 3-4 citroner drik det.
Tag et iskoldt styrtbad (styrker immunforsvaret).
Mens du endnu er våd, tager du en badekåbe på og lægger dig i sengen.

PS: god bedring

/Schulze
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2002 - 23:41 #2
du kan ikke gøre noget, da det er en virus, så den skal gå over af sig selv, http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/forkoelelse.htm
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
01. november 2002 - 23:43 #3
Så jeg kan altså presse citroner og drikke det og gå i koldt bad..
eller..
jeg kan ikke gøre noget ved det

hmm...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. november 2002 - 23:44 #4
Metode 1.

Køb en flaske Japansk mynte olie. Kog en liter vand, og kom vandet op i en anden liter vand i en balje. Tilsæt 10 dråber olie til vandet. Stik hovedet ind under baljen med et viskestykke over hovedet.

Metode 2 til at slå virus ned.

Køb en flaske med 25ml Tea Tree oil hos Matas, men husk at du ikke må have alkohol i blodet. Kom meget meget lidt på din finger, og smør det under begge dine næsebor.

/per
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
01. november 2002 - 23:45 #5
Den er 23:50 nu, tror ikke matas har åbent nu :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 23:45 #6
ztyxx>Da det jo er immunforsvaret der skal bekæmpe virus, er det vel ikke så tosset at styrke det lidt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. november 2002 - 23:46 #7
Metode 3.

Tilsæt en 1/5 del hyldebærsaft i et glas, og press en halv citron. Citronsaften tilsættes glasset, og fyldes derefter op med kogende vand.

/per
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 23:47 #8
hoejrup>Metode 3 er god, men så skal der også lige lidt snaps i.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2002 - 23:49 #9
schulze> immunforsvaret skal rigtigt nok være stærkt, men det skal styrkes når man ikke er i et sygdomsforløb
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 23:50 #10
Hmmm, well det virker på mig, men tro kan jo også flytte bjerge.
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2002 - 23:50 #11
the med honining er altid godt :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2002 - 23:50 #12
de ffleste gamle husråd med forskellige former for saft, udtræk osv har ikke nogen dokumenterede virkninger, men tro kan jo flytte bjerge
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2002 - 23:51 #13
hehe, schulze skal vi på bjergvandring*LOL*
Avatar billede jefa Nybegynder
01. november 2002 - 23:51 #14
lyder ulækkert men virker.

Skræl et løg og skær det i skiver. Kog løget sammen med ca. 3-4 dl. mælk og drik/spis det hele så lunt som muligt.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 23:51 #15
ztyxx>Hyldebær har en dokumenteret effekt, det er jeg 100 på.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. november 2002 - 23:53 #16
schulze> det skulle da så lige være det store indhold af C vitamin, men det er nu mere forebyggende, i den forstand, at det styrker immunforsvaret

iøvrigt, den der opfinder en kur mod forkølelse kan godt regne med at blive rig, da videnskaben endnu ikke har kunnet knække den nød
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
01. november 2002 - 23:55 #17
det hjælper at drikke kold vand, med MANGE presset citroner... af en eller anden grund.. så hjælper det mig.. når jeg er forkølet osv.. :)
Avatar billede the_collector Novice
01. november 2002 - 23:56 #18
Ikke bare rig men rigtig rig. Den som finder kuren på forkølelse vil blive så rig at Bill Gates vil ligne en fattiglem til sammenligning.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. november 2002 - 00:06 #19
schulze> Ok! Den med snapsen har jeg aldrig prøvet. :)

/per
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2002 - 00:12 #20
hoejrup>Det var et tip jeg fik fra en ældre herre fornylig.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. november 2002 - 00:14 #21
hehe, det er ikke sikkert man bliver rask, men det bliver sjovere at være syg;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2002 - 00:16 #22
Appropos snaps, Jeg var på skiferie i Østrig sidste januar. Der kan man få pæresnaps og blandet bær snaps.

Mums, smager fantastisk, det må I endelig prøve ved lejlighed.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. november 2002 - 00:17 #23
bare sig til schulze, så er vi der *LOL*
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. november 2002 - 00:18 #24
schulze> Jeg mødte også en meget fuld dame i et tog! Hun havde lavet en dobbelt rom toddy mod forkølelsen. ;-)

Link: http://www.webtender.com/db/drink/770

/per
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
02. november 2002 - 00:40 #25
du kan også bare gå tidligt i seng og blive udvilet i stedet for at sidde foran pc'en hele natten.. at hvile/sove hjælper jo altid
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
02. november 2002 - 00:48 #26
Ældre herrer drikker jo altid snaps aligevel :)
Men okay jeg prøver de ting jeg rent faktisk kan af det i har sagt og så ser jeg hvad der sker...
Skal først op ved 3 tiden i morgen så udvilet skal jeg nok blive.
Avatar billede spacey Nybegynder
02. november 2002 - 03:18 #27
Hehe, det eneste der rent videnskabeligt faktisk vil kunne hjælpe dig, er en intravenøs eller intramuskulær indsprøjtning af human immunglobulin - det giver man fx. til meget svækkede syge mennesker, folk der lider af AIDS i de sidste faser, og kræftpatienter som er meget modtagelige overfor infektioner.

Immunglobulin er simpelthen antistoffer fra andre mennesker, som er fremstillet fra pooled blod fra over 1000 donorer, og det er hamrende effektivt - eneste problem er prisen da det koster RIGTIGT MANGE tusinde kroner pr. portion, så det er måske ikke lige denne løsning du skal belave dig på :-)

Men ellers plejer et par dage i sengen at hjælpe, og selvom du ikke ligefrem bliver rask af det, er der aldrig nogen der har taget skade af noget dejlig varm kaffe/the/kakao/mælk/whatever.

God bedring.

Mvh. Jens
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2002 - 12:38 #28
Spis noget med masse C-vitaminer i - citron 0g appelsiner f.eks. dog er der flere i bananer, så spis masse af bananer :)½
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. november 2002 - 22:07 #29
takker for point, er du blevet rask ;-)