Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 12:27 Der er 62 kommentarer og
3 løsninger

Logo der skal laves hurtigt

Hejsa

Jeg skal bruge et logo til et skole projekt omkring Nordisk film. Og I den forbindelse skal jeg designe et nyt logo og analysere det. Da jeg er en nar til at tegne vil jeg give denne del af opgaven videre til ekspertens brugere!

Billedet skal være omkring 12-15 cm bredt og 10-12 cm højt. Det skal indeholde en isbjørn, en globus, en film rulle eller lign. og så må det gerne se lidt fancy ud!

Hvis der er nogen der kan lave noget til mig hurtigt - dvs. inden for 1-2 timer, så er der mange point at hente. Tager det lang tid, gives alle pointene ikke!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 12:27 #1
Nåeh ja, baggrunden skal helst være hvid, idet billedet skal placeres på forsiden af en brochure!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 12:30 #2
ok laver det om 20 min
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 12:32 #3
lyder kanon :-)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 12:50 #4
hvad skal der stå på logoet?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 12:55 #5
skal lige vide hvilken bg farve hvad skal der stå?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:00 #6
skla vide det elelrs kan jeg ikke lave det.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 13:02 #7
Bg = hvid

og der skal står "Nordisk Film A/S"

mvh/
Asmodeus
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:09 #8
ok
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:24 #9
kommer med det om 5 min
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 13:37 #10
bliver det godt ?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:37 #11
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:37 #12
kan godt fjerne og sætte mere på

det må du selv bedømme
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:41 #13
hvad syntes du?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:42 #14
har ikke så meget tid så hvis jeg skalæ lave det om så skriv nu
tak
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 13:52 #15
Du må ikke bruge det eksisterende logo i billedet. Desuden så skal teksten være mere almindelig!
mvh/
Asmodeus
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 13:54 #16
jamen hvad mener du må jeg ikke bruge den de isbjørn?
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 14:15 #17
kan man godt bruge isbjørnen hvis man ændre på den ?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 14:22 #18
Jeps, isbjørnen er okay - man skal bare ikke kopiere deres nuværende logo ind i det nye logo!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:23 #19
ok kommer med et nu
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 14:24 #20
Jeg skal prøve men jeg ved ikke om jeg kan nå det;)
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 14:24 #21
giv mig lige 5 min såå ..
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:27 #22
syntes det er blevet ok fedt:
http://eks.frip.dk/film3.jpg
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:29 #23
noget du kan bruge
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2002 - 14:32 #24
dr0zie-> Du kan da heller ikke bare tage billedet fra en anden side..! ( taler om http://www.zmuc.dk/headweb/Front%20Hall.html hvis nogle skulle være i tvivl.. )
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:32 #25
Why=?=
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 14:33 #26
det ser bedre ud (du står da til lidt point nu), men jeg forventede måske noget som var lidt mere kunsterisk - det du har lavet kunne jeg sagtens selv lave. Derfor lader jeg spørgsmålet stå, således, andre også kan få en mulighed for at svare!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:33 #27
Det er sq lovligt
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 14:33 #28
nicklasb >> det kan ikke bruges
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:33 #29
der står inmtet om Copirigth der!
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 14:35 #30
Her er et sig hvad du syntes det kan laves om ;D

http://www.nathalie.dk/logoer/Film.gif
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 14:36 #31
nicklasb >> hvis du vil fortælle dr0zie at det er ulovligt, så opret dit eget spørgsmål og henvis venligst dertil. Dette spørgsmål er ikke et forum for sådan kommentarer!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 14:37 #32
nathalie >> du må ikke tage deres gamle logo og bruge det direkte i det nye!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:38 #33
så tager man og bruger den samme filmrulle va?
+ at teksten skulle være normal!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:39 #34
kan mit bruges asmodeus
http://eks.frip.dk/film3.jpg
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 14:41 #35
kan du ikke lige skrive en email ... har prob med space på min hjemmeside ..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2002 - 14:41 #36
Det er da lige præcis HER det skal stå.. Han skal da have af vide at man ikke bare må sjæle andres bileder. Selv om de ikke har skrevet et der er copyright på må man da ikke tage det.. Du skal derimod have bevis på at du GODT må bruge det, hvis du gør det.. Det er ER ulovligt.. Og hvis du ikke tror mig invitere jeg da gerne en coadmin med herind.. Så kan han fortælle hvordan reglerne er.. For jeg gidder ikke..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2002 - 14:42 #37
og nej.. Jeg opretter IKKE et andet sprøgsmål for at informere ham om det.. For det første er der ingen grund til at smadre eksperten.dk med det.. Og for det andet er det nået ALLE burde vide..!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:44 #38
Hent så lige en coadmin
Får i alle andre apm hvor folk har lavet logoer er alle bilelderne taget fra andre hper (næsten)
Hvad så med filmrullen fx?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2002 - 14:48 #39
Der er forskel på gratis cliparts.. OG på billeder andre mennesker har taget.. Og det der har du jo tydeligvis bare nuppet..
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 14:49 #40
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:50 #41
nixon  dit blev mega fedt
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:51 #42
kan ikke hamle op med dig :D

nicklasb  kig på dit fleste spm med logo / banner så er over 70% af billederne i dem taget fra andre hper
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 14:54 #43
Her er et nyt jeg har lavet det andet om hvad syntes du;D

http://www.nathalie.dk/logoer/Film2.gif
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. november 2002 - 14:57 #44
Det er jeg da lige glad med.. Men syntes ikke det giver dig ret til at sjæle billeder fra andre.. Men jeg har sendt bud efter en co-admin.. Så kan han jo fortælle dig hvordan det hænger sammen.. Jeg er ude..
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 14:59 #45
nicklasb
HVad med dette billedes bjørn den er da også taget http://www.nathalie.dk/logoer/Film2.gif men der siger du ikke noget!
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
07. november 2002 - 15:00 #46
jeg tror ikke at det er copyrighten det hænger så meget i.....måske bare at han vil have noget som i selv har lavet...
Avatar billede armena Nybegynder
07. november 2002 - 15:00 #47
jeg prøver om lidt hvis du venter med at lukke..
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 15:01 #48
wanger.dk det er noget helt andet men det bestemmer asmodeus jo og ikke nicklasb
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
07. november 2002 - 15:02 #49
ja ok.....holder mig udenfor
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 15:02 #50
nixon >> har du selv lavet billedet

samme spørgsmål går til nathalie ?

begge er nemlig fede :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 15:03 #51
og jeg skal nok vente med at lukke spørgsmålet !
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 15:03 #52
wanger du kan da også prøve du er da pænt god til grafik:! :D
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2002 - 15:04 #53
vil væde på at begge bjørne er taget
MEN DET ER OGSÅ TILADT
Så jeg siger intet væl nicklasb
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 15:04 #54
nathalie >> kunne du evt lave teksten mindre "buet". Jeg vil gerne have den i almindelig skrift - f.eks. Tahoma eller Verdana !?
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 15:09 #55
Ja men Isbjørnen Fandt jeg på Google et Billede fra Zoo. Jeg skar den ud og satte den på i stedet for kan du lide det;) Og jeg kan godt lave teksten om.
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 15:13 #56
Men det kommer nok til at tage noget tid ;(
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 15:16 #57
Ja jeg har selv lavet billede ...  Filmrullen er en man kan få fra en freeimage side .. teksten lavede jeg selv, og Bjørnen er en jeg har lavet, med Nordisk Film´s som skabelon ...

Men inden vi fortsætter denne jagt på syndere som har "lånt" fra hinanden, så lad os se på Nordisk Films logo !! .. Der er en Isbjørn, den har de sikkert selv lavet, og så er der en globus, som der er brugt siden grafikkéns spæde dage .. HALLO .. Det er altså tilladt at få inspiration fra andre stedere..
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 15:16 #58
hehe, håber at du gider :-)
Avatar billede nathalie Nybegynder
07. november 2002 - 15:28 #59
Her er den er der andet der skal laves om siger du bare til.

http://www.nathalie.dk/logoer/Film3.gif
Avatar billede nixon Novice
07. november 2002 - 15:41 #60
som sagt, jeg har lavet billede, og hvis der er noget der skal laves, må det lige vente til i morgen ... "skal ud af døren"
Avatar billede cdc Novice
07. november 2002 - 15:45 #61
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 15:57 #62
Der er nok noget jeg kan bruge - hvis der ikke kommer mere ind kl. 21 i aften - lukker jeg spørgsmålet og deler pointene ud mellem dem der har svaret!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede soelver Nybegynder
07. november 2002 - 20:40 #63
Uh, /cdc > Lækkert :)
Avatar billede armena Nybegynder
07. november 2002 - 20:52 #64
asmodeus>> undskyld jeg ikke svarede.. jeg havde ikke lige tid.. Men jeg kan se at /cdc har noget lækkert.. :)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. november 2002 - 21:22 #65
Hej alle, jeg endte op med at bruge en modificeret udgave af Nixons. Så jeg lukker spørgsmålet! Tak for svarene. Giver 50 til Nixon, 25 Nathalie, 25 til mig selv for at lave det sidste arbejde.

mvh/
Asmodeus