Avatar billede namnam Nybegynder
18. november 2002 - 23:55 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Meta tags og søgemaskiner..

Hej jeg sidder med et problem sammen med en ven, eller rettere sagt det er min ven der har et problem. Han har et site hvor han gerne ville kunne finde igennem diverse søgemaskiner.. Jeg har sagt at han skulle prøve at få nogle metatags og tilmelde sig nogle søgemaskiner. Er det rigtig nok??
Men hvis han nu siger:" er det noget u du kan ordne for mig?" Hvad gør jeg så.. Hvordan kan jeg lægge metatags ind? Og hvordan tilmelder jeg et site til google etc??
Avatar billede fialdo Nybegynder
18. november 2002 - 23:59 #1
Avatar billede pfp Nybegynder
18. november 2002 - 23:59 #2
Google skal nok selv finde din vens side. Jeg mener de foretager indeksering hver 3. måned eller sådan noget.

Med hensyn til meta tags findes der mange forskellige online værktøjer til dette. Prøv f.eks. at søge på meta generator på google.com og se om der ikke er nok du kan bruge der.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2002 - 00:04 #3
www.metamaten.dk kan rådgive dig om hvad der er nødvendigt.
Avatar billede djernaes Nybegynder
19. november 2002 - 06:01 #4
Hej mamnam,

Tak og kig her: http://searchenginewatch.com/
Meta tags er kun en (meget) lille del af det der skal til for at faa en side listed. Du skal bruge tid paa at skrive din tekst ordenligt, du skal have keywords. Links TIL din side er ogsaa vigtigt.

Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 09:19 #5
djernaes>endelig en der har fattet det.

Det er godt to år siden metatags var store og virkede, langt de fleste af de store søgemaskiner bruger ikke metatags og slet ikke hvis de ikke hænger sammen med resten af teksten på din side. Ingen søgeord i metatags der ikke også står i teksten p siden.

Her er nogle generelle ting du kan kikke på:

1. Start med at finde de relevante søgeord for dit site.

2. skab indhold. Du kan ikke optimere et site uden indhold. Indholdet er tekst der indeholder de relevante søgeord.

3. Optimer dine sider til de valgte søgeord. Normalt kan en side max optimeres til 3 søgeord så du kan komme ud for at skulle lave indhold til søgeord der ikke er ordentligt dækket i resten af dit site.
Søgeord skal findes i afdæmpede mængder i følgende koder: Title tag, H1 tag, brødtekst, Link tekst, Alt tag, title attributten, fil navne osv osv osv

4. link dit site ordentligt sammen, alle sider bør kunne nås i max tre klik og alle sider skal have mindst tre links der peger på dem.

5. Skaf links fra andre sites til dit site. Især google bruger eksterne links som mål på hvor vigtigt dit site er og dermed er links vigtige for din placering.

6. Tilmeld i hånden til de relevante søgemaskiner. Koncentrer dig om nogle få da det vil være dem du får størstedelen af din trafik fra
Avatar billede djernaes Nybegynder
20. november 2002 - 20:56 #6
Og husk at ord der staar oeverst i teksten ogsaa ofte bliver givet mere vaegt. Ofte er alt efter 2k  (eller noget i den retning) selt ikke taget med i beragtning.

P.S Undgå frames