Avatar billede giang Nybegynder
19. november 2002 - 21:23 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Cannot send session cache limiter

Jeg har et scrip som gemmer en varibale i en session (eller hvad det nu hedder).
Denne variabel forsøger jeg så at hente i min header, men får bare følgende fejlmeddelse:

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /sti/til/min/fil.php:40) in /sti/til/min/login/fil.php on line 68

Håber I har en løsning på problemet.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
19. november 2002 - 21:45 #1
Ja, der er kommet output, enten pga.

<?
include("hej.php");
?>
<?
//dit script
?>

Eller andet...
Avatar billede astalavista Nybegynder
19. november 2002 - 21:48 #2
<?
include_once("fil.php");
?>
Mener jeg;-)
Avatar billede giang Nybegynder
19. november 2002 - 22:09 #3
Jeg ved godt at fejlmeddelsen kommer, fordi der er noget output.
Men spørgsmålet lyder mere på, hvordan jeg henter min session varibel i headeren. Det ser nemlig ikke ud til at være muligt.

Iøvrigt...beklager min dårlige forklaring af problemet.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. november 2002 - 22:11 #4
måske lidt kode ville være til hjælp her ;-)
Avatar billede giang Nybegynder
19. november 2002 - 22:25 #5
ztyxx>> Det drejer sig om rigtig meget kode, så det er lidt vanskeligt bare at vælge en stump ud, og vise her.

Jeg kan dog oplyse at systemet bygger på phpSecurePages, hvis I kender det.
Avatar billede poull Nybegynder
19. november 2002 - 22:41 #6
Du kunne jo vise den linie 68 i fil.php som den siger at sender headeren =)
Avatar billede poull Nybegynder
19. november 2002 - 22:44 #7
Du kan jo også bare skrive
ob_start();

og så til sidste skrive
ob_end_flush();

Dette gør sådan at der først bliver lavet output til sidst og dermed tror jeg ikke dette problem opstår.
Avatar billede poull Nybegynder
19. november 2002 - 22:45 #8
Avatar billede giang Nybegynder
19. november 2002 - 23:38 #9
Jeg har vist ikke fået formuleret mig særligt godt. Problemet er ikke outputtet.
Problemet er at jeg ikke kan hente variablen fra min session ind i min header.

Jeg lukker spørgsmålet her,