Avatar billede fialdo Nybegynder
19. november 2002 - 21:28 Der er 7 kommentarer

Installation af grafikkort

Hej,

Jeg har lige fået mit grafikkort, et Geforce 4 MXX440, til PCI port. Jeg har disablet mit onboard grafikkort i Device Manager, hvilket i følge Compaq (PC'ens mærke) skulle være nok, men når jeg starter PC'en op med kortet i, er det som om der ikke kommer noget signal til skærmen, den tænder ikke, men jeg kan høre at selve maskinen fint starter op i Windows, men hvis kortet ikke sidder i PC'en starter skærmen fint.

En/nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede hub Nybegynder
19. november 2002 - 21:35 #1
Prøv at kigge i BIOS om ikke du kan vælge rækkefølge for AGP/PCI. Svjh er det indbyggede kort et AGP kort, så du skal vælge PCI..
Avatar billede fialdo Nybegynder
19. november 2002 - 21:39 #2
Der er ingen AGP port i bundkortet, - men kigger lige alligevel.
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2002 - 21:40 #3
Noget med "VGA boot" i bios hvis jeg ikke tager fejl.
Men det er måske det du har prøvet.
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2002 - 21:41 #4
Kommer der fejl "beep"?
Avatar billede fialdo Nybegynder
19. november 2002 - 21:53 #5
Hub: Der findes ikke noget der hedder Svhj i BIOS'en.

Backside: Der findes heller ikke noget med VGA boot i BIOS'en, hvordan lyder et fejl beep?
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2002 - 21:56 #6
Det siger "BEEP" *G*
Samme lyd som det der som regel kommer et enkelt af når man starter en maskine op.
Er det Award BIOS der er i? (står i toppen af skærmen når du tænder)
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2002 - 22:00 #7
Kom lige med mærke, model osv. på maskinen.
Har du en manual til bundkortet?