Avatar billede ti30 Nybegynder
20. november 2002 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Novell Netware 5.0 taber tid 8-10 min pr. døgn

Novell Small Business Suite ver. 5.0 med 10 bruger.

Vores system taber mellem 8-10 minutter pr. døgn vi skal derfor stille uret på Novell hver døgn, fordi den styre vækning, telefoner, Bio m/film, og alle disse funktioner er tidsbestemt, og derfor vigtig at det arbejder optimalt.

Vi har nu forsøgt i 2 år med mange path uden resultat, vi forstår slet ikke at Novell ikke kender til problemet, vi kender andre som har samme problem helt tilbage til version 3.15.

Vi stiller i øjeblikket uret på Server hver døgn, og har undersøge at fejlen ligger i Novell, vi har over 30 dage kontrolleret den interne realclock på mainboard, og den
arbejder perfekt uden tab. Det må derfor være Novell der efter at have læst realclock ved opstart som selv overtager uret, men glemmer at læse realclock på board.

Vi har kun en Server og den er ikke opkoblet på Internet på grund af sikkerhed er den placeret i et sikringsrum og
kan derfor ikke arbejde med et atom ur, så vi håber at der
findes en Path file der kan løse problemet.

Nuværende motherboard er Soltek SL-75KAV med AMD CPU FSB200 1300MHz, men vi har prøvet mange andre board uden held, den glemmer konsekvent at læse realtime på board.

mvh
Finn Eriksen
finn@edb-mix.dk
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
20. november 2002 - 11:11 #1
Avatar billede brianp Nybegynder
20. november 2002 - 11:16 #2
En anden mulighed!

Har i indstillet parameterne rigtigt inde fra monitor.

Server Parameters - Time - TIMESYNC Hardware clock ON og
Server Parameters - Time - TIMESYNC Type SINGLE
Avatar billede ukdtom Nybegynder
20. november 2002 - 15:59 #3
Se TID TID2958591
Avatar billede fpnovell Nybegynder
21. november 2002 - 20:38 #4
> ti30 ......det svar du accepterede, hvad var egentlig konsekvensen af at foretage det på serveren ??

vh
fpnovell
Avatar billede larspiil Nybegynder
16. juli 2003 - 15:40 #5
Hej folkens, den nedennævnte løsning har været prøvet mange steder og virker helt efter hensigten.
Det kræver dog anskaffelse af en smule hardware.

Se dette link http://www.danbit.dk/produkter/2900.phtml

Løsningen er et atomur som via fx. et serial kabel forbinder det til serveren. En .NLM sørger så for at Frankfurt tiden holder serverens ur indenfor et givent interval fx. 1 sek. fra UTC (+/-). Eneste must er at uret kan modtage radiobølgerne fra Frankfurt. De har en rækkevidde på ca. 2500 km, men hvis du bor i en kælder og ikke kan montere antennen udenfor har du et lille problem.

Hilsen Lars Piil