Avatar billede ecoder Nybegynder
21. november 2002 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS SQL Conn i web.config fejl?!?!?

Hej med jer....

Jeg får en Access Denied når jeg prøver at connecte til min MSSQL Server, via web.config fil.

Min web.config code:

<appSettings>
<add key="NWind" value="server=(local)\NetSDK;
database=Northwind; integrated security=true;" />
</appSettings>

Men hvordan tilføjer det password i den conn Streng her? Hvis det er det der skal til?

Min connString i aspx filen:

<script language="VB" runat="server">
Sub Page_Load(Source As Object, E As EventArgs)
  Dim strConnection As String = ConfigurationSettings.AppSettings("NWind")
  Dim objConnection As New SqlConnection(strConnection)

  Dim strSQL As String = "SELECT FirstName, LastName, Country " & _
                        "FROM Employees;"
  Dim objCommand As New SqlCommand(strSQL, objConnection)

  objConnection.Open()

  Response.Write("ServerVersion: " & objConnection.ServerVersion & _
                vbCRLF & "Datasource: " & objConnection.DataSource & _
                vbCRLF & "Database: " & objConnection.Database)

  dgNameList.DataSource = objCommand.ExecuteReader()
  dgNameList.DataBind()
  objConnection.Close()
End Sub
</script>

Det er ellers den geniale måde at lave det på var! Fuck det mand!

Længe leve ASP.NET Hurra Hurra!!!!!!!!!!!!!!! Hehe

Mvh ecoder
Avatar billede ecoder Nybegynder
22. november 2002 - 00:25 #1
Lukker

Har fundet ud af det!

:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
22. november 2002 - 09:47 #2
det var jo nok det du fandt, men husk at importere System.Configuration
Avatar billede ecoder Nybegynder
22. november 2002 - 10:52 #3
Yes............det har jeg gjort, + at min connection streng i web.fætteren skulle se lidt anderledes ud. Hehe

Sådan her:

<add key="NWind" value="server=SERVER; uid=sa; pwd=xxx; database=northwind;" />

Og så kørte det!!!!!! Jubii..............

Vildt blærret, og jeg har trukket selve koden ud i .vb filen så den ikke ligger i aspx filen.

Nu mangler jeg bare at ligge min sql i en komponent og pre-compile den. HEhe

Men en fed måde at finde ud af hvilken Namespaces man skal Import? Nogen forslag til det, eller titler på gode bøger eller links?

Mvh ecoder ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
22. november 2002 - 21:17 #4
.net framework SDK... her kan altid slå en klasse op, og se hvilken namespace den hører til :)