Avatar billede gretaj Nybegynder
23. november 2002 - 23:06 Der er 25 kommentarer

Min computer er død :o(

Jeg sidder på min mors computer og skriver lige nu .... Jeg har ikke haft nogle problemer før .. Min computer står altid tændt, og jeg slukker bare for skærmen. Dette gjorde jeg også idag, og da jeg så kom tilbage til min computer, og ville bruge min computer igen, opførte min skærm sig, som om der var en løs forbindelse. Den slukkede, og når jeg så rykkede lidt i selve strøm stikket, kom billedet tilbage. Jeg prøvede så, at sætte en anden skærm til, og havde samme problem. Efter et par genstarter, fik jeg så en blå skærm istedet for, som sagde: unmountable_boot_volume stop: 0x000000ED (0x82B77900, 0xc0000006, 0x00000000, 0x00000000). Jeg prøvede så, at genstarte i fejlsikret tilstand, men får nu samme blå skærm :o(  Kan det være mit grafikkort, der er gået sig en tur? Jeg får også den sædvanlige remse, om at hvis der er installeret nyt soft eller hardware, så skal man afinstallere og prøve igen :o( Det er selvfølgelig lørdag, og ingen hotlines har åbent før mandag ...
Jeg har lige virus og trojan scannet idag, så jeg tvivler på, at det kan være det... Al hjælp vil der blive sat meget stor pris på, da jeg slet ikke kan starte min computer almindeligt, i fejlsikret tilstand, med min egen skærm eller en anden :o(
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:15 #1
jeg er 95% sikker på at det er din ram!

jeg har netop selv haft samme tur :D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:16 #2
ellers prøv at se om du kan komme ind på andre måder: - bootdisk, FDISK osv.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:17 #3
nej.. - prøv at geninstallere WinXP - du kan ikke miste data ved det.. - men jeg er sq stadig sikker på at det er din ram...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:18 #4
jeg kom også ind i fejlsikret tilstand, men så ville den ikke længere...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:19 #5
og samme fejl er det også :(
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:24 #6
hvor bor du -> gretaj?
Avatar billede gretaj Nybegynder
23. november 2002 - 23:32 #7
kan ram bare sådan lige stå af? Jeg kan ikke engang komme ind i fejlsikret tilstand ... den når bare til blå skærm :o( Jeg kan heller ikke gå til sidste gang den har gemt systemet.
Avatar billede gretaj Nybegynder
23. november 2002 - 23:34 #8
Og det forklarer vel stadig heller ikke, at min skærm stod af først? :o( møglort!
Avatar billede sekam Nybegynder
23. november 2002 - 23:35 #9
Check dine IDE kabler.
Det kan være din harddisk der er stået af. Så prøv med en anden, hvis du har mulighed for det.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:38 #10
sekam -> tror ikke det er HD.. - somsagt har jeg haft samme tur i sidste uge :( - ny ram
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:40 #11
nå.. - vil sove lidt (har været oppe siden fredag morgen *gaaaaabbb*)
Avatar billede gretaj Nybegynder
23. november 2002 - 23:40 #12
jeg har en anden, men skal jeg så ikke formatere den og smide XP på? Vil jeg helst ikke, da den sidder som 2. harddisk, og der er en masse musik, film og installationsfiler på den :o( Og sidst jeg geninstallerede XP uden at formatere mistede jeg al post i min Outlook Express ... det vil jeg også meget gerne undgå :o(
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. november 2002 - 23:40 #13
snakkes i morgen
Avatar billede gretaj Nybegynder
23. november 2002 - 23:41 #14
tak for hjælpen so far ... sov godt
Avatar billede sekam Nybegynder
23. november 2002 - 23:58 #15
Du kan jo også hente et test program til din harddisk.
Avatar billede gretaj Nybegynder
24. november 2002 - 00:08 #16
Hvordan virker det,og hvor får man fat i det?
Selvom skærmen er sort, lyser den grønne lampe stadig,hvilket viser at den stadig FÅR strøm, og den klikker osse under opstart.
Har tjekket IDE-kabler og ram.
Avatar billede sekam Nybegynder
24. november 2002 - 00:13 #17
Har du afprøvet din monitor på en anden computer.

Du kan hente et test program på harddisk producentens hjemmeside.
Avatar billede whatever Nybegynder
24. november 2002 - 01:34 #18
Prøv at kigge på disse to sider hos Microsoft. De omhandler den samme fejlmeddelelse som du får. Du står også nævnt, hvordan problemet kan løses.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q315403
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_woft.asp
Avatar billede whatever Nybegynder
24. november 2002 - 01:35 #19
For mig virker det meget mystisk, hvis der skulle være noget galt med rammen, når man får den fejlmeddelelse.
Avatar billede gretaj Nybegynder
24. november 2002 - 04:05 #20
hmmm første link lyder meget sansynligt .. har dog ikke prøvet det endnu, da det er på den anden side af døgnet end hvor jeg kan tænke *gg* Jeg er bare bange for, at der også er noget galt med enten min skærm eller grafikkort .. virker lidt som om min unmountable_boot_volume er fremprovokeret af for mange kold-starts, da jeg forsøgte at finde ud af, hvad der var galt med min skærm .. Men jeg tror, at jeg får ondt i hovedet, hvis jeg tænker mere over det nu *gg* Så godnat og tusind tak for hjælpen so far :o)

ps: HAR prøvet at udskifte rammen med noget andet tidligere på aftenen :o(
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. november 2002 - 15:03 #21
som sagt vidste jeg heller ikke hvad der var, men så fik jeg ny ram og nu virker det 100%!
Avatar billede cozey Nybegynder
24. november 2002 - 15:04 #22
R.I.P
Avatar billede whatever Nybegynder
24. november 2002 - 17:41 #23
cozey > ????
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
26. november 2002 - 20:15 #24
NÅ! gretaj er min mor, så det er mig, der havde problemer ;o)
Det lykkedes mig, at komme ind i min computer ved at køre chkdsk /r ... Jeg ringede til tech support, og fik at vide, at jeg bare skulle omformatere .. Da jeg så spurgte til en måde, hvorpå jeg kunne få mine data ud, fik jeg bare at vide, at XP home ikke har recovery consolen .. Det har den muligvis heller ikke, men ved at køre XP bootdiskene kan man installere den. Derfra fik jeg mulighed for at køre chkdsk, som reparerede min disk og jeg kunne derefter komme ind i fejlsikret tilstand. Nu har jeg omformateret og alt virker fint :o) Så tak til whatever!!! Jeg skal fluks give dig dine points, når jeg kan rive min mor væk fra hendes computer ;o) Tusind tak!
Avatar billede gretaj Nybegynder
26. november 2002 - 20:17 #25
tak :o) whatever .. smid lige et svar :o)