Avatar billede cantona2000 Nybegynder
24. november 2002 - 14:14 Der er 8 kommentarer

XP problemer.

Tidligere spørgsmål:
Halløj Eksperter. Jeg har et mystisk problem.
Jeg bliver ind i mellem smidt for vildt af af XP. De gange det sker, er det altid når jeg logger på internettet. Eks. så kan det ske, hvis jeg starter explorer op for hurtigt, inden at alle opstartsprogrammer er færdige. Venter jeg og starter fx. hardisken op, og går på nettet derfra, så er den oftes god ?? Når jeg er på, så bliver jeg næsten aldrig smidt af ?? Men kan kører i flere dage.
Jeg får enten beskeden "system memory dump", men oftes så er det bare ud, med beskeden fra min skærm om "out of sync". Hva hulen er der galt.
Jeg har : celeron 1.3 - geforce 3 med nyeste drivere, 20 gb + 80 gb hd - 256 mb ram - compaq s710 skærm.

Kommentar: prodic
21/11-2002 19:33:57    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320299
Via den guide kan du højest sandsynligt spore dig frem til hvad der fremprovokerer fejlen.
Svar: beef12
21/11-2002 20:39:36    Havde samme problem på et tidspunkt... Det viste sig at et af mine Ram-klodser var defekt. Test dine RAM med et af de mange utilities der findes...
  21/11-2002 20:42:57    Kan være Nimda virus eller tjek din virtuelle hukommelse

Jeg har prøvet det medste af forslagene, undtagen det med Nimda virus. Men jeg får stadig fejl. Her er den typiske:
xxxstop: 0x0000007f (ox000000d 0x0000000 -:- -:- )
Men jeg fik en anden idag på en blå skærm:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Hva hulen er der galt ?
Kan det være mit geforce3 m 128 mb (har allernyeste drivere)
Når jeg starter op i safemode, så er systemet super hurtigt. Jeg har sat windows til selv at styre den virtuelle hukommelse (den sætter den til 386 mb - jeg har selv 256 mb fysiske. Hmm jeg er ret frustreret.
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
24. november 2002 - 14:20 #1
På denne side kan du se en liste med nogle af de kendet fejl til den fejl du omtaler!

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314102
Avatar billede beef12 Nybegynder
24. november 2002 - 14:27 #2
Dit problem bliver faktisk beskrevet i Microsoft Knowledge base:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314102

Fejlmeddelserne 0x0000007F og 0x0000000 er i følge MS et tegn på at rammene er defekte eller ikke kan arbejde sammen.

Der er vist osse en mulighed for at Norton Antivirus 2001 kan være årsag.

Håber du får løst problemet :o)
Avatar billede hcma Novice
24. november 2002 - 14:34 #3
Jeg havde det samme problem for et stykke tid siden og der var det min NAV2001, der forårsagede fejlen.
Væk med Norton AV 2001 og ind med NAV2002 eller 2003.
m v h
HC
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. november 2002 - 14:46 #4
cantona2000--> ser her:

Stop 0x00000007f or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
The Stop 0xA message indicates that a kernel-mode process or driver attempted to access a memory location to which it did not have permission, or at a kernel interrupt request level (IRQL) that was too high. A kernel-mode process can access only other processes that have an IRQL lower than, or equal to, its own. This Stop message is typically due to faulty or incompatible hardware or software.

Interpreting the Message
This Stop message has four parameters:

Memory address that was improperly referenced.
IRQL that was required to access the memory.
Type of access (0x00000000 = read operation, 0x00000001 = write operation).
Address of the instruction that attempted to reference memory specified in parameter 1.
If the last parameter is within the address range of a device driver used on your system, you can determine which device driver was running when the memory access occurred. You can typically determine the driver name by reading the line that begins with:

**Address 0xZZZZZZZZ has base at <address>- <driver name>
If the third parameter is the same as the first parameter, a special condition exists in which a system worker routine, carried out by a worker thread to handle background tasks known as work items, returned at a higher IRQL. In that case, some of the four parameters take on new meanings:

Address of the worker routine.
Kernel interrupt request level (IRQL).
Address of the worker routine.
Address of the work item.
Resolving the Problem
The following suggestions are specific to Stop 0xA errors. For additional troubleshooting suggestions that apply to all Stop errors, see "Stop Message Checklist" later in this appendix.

A Stop 0xA message might occur after installing a faulty device driver, system service, or firmware. If a Stop message lists a driver by name, disable, remove, or roll back the driver to correct the problem. If disabling or removing drivers resolves the issues, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for multimedia applications, antivirus scanners, and CD mastering tools.
A Stop 0xA message might also be due to failing or defective hardware. If a Stop message points to a category of devices (video or disk adapters, for example), try removing or replacing the hardware to determine if it is causing the problem.
If you encounter a Stop 0xA message while upgrading to Windows XP Professional, the problem might be due to an incompatible driver, system service, virus scanner, or backup. To avoid problems while upgrading, simplify your hardware configuration and remove all third-party device drivers and system services (including virus scanners) prior to running setup. After you have successfully installed Windows XP Professional, contact the hardware manufacturer to obtain compatible updates
Avatar billede cantona2000 Nybegynder
24. november 2002 - 14:55 #5
..ja ja tak for alt det, men hvad betyder det ? Nogen der kan skære det lidt ud i pap ? Jeg har Norton antivirus 2002 - men mit problem kommer jo nettop altid når jeg går på nettet !! Så måske var der noget der.
Avatar billede beef12 Nybegynder
24. november 2002 - 16:12 #6
Ja, det er der blevet nævnt. Prøv det. Det kan jo være at det virker, du må bruge udelukkelsesmetoden. Vi kan ikke præcist fortælle hvad der er galt, fordi der er mange ting der kan være årsag til fejlen... :o|
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. november 2002 - 16:42 #7
A Stop 0xA message might also be due to failing or defective hardware. If a Stop message points to a category of devices (video or disk adapters, for example), try removing or replacing the hardware to determine if it is causing the problem
Avatar billede gretaj Nybegynder
24. november 2002 - 19:19 #8
Jeg havde engang samme problem .. viste sig, at være min driver til mit netkort, der ikke var kompatibel med XP ...