Avatar billede netzie Nybegynder
05. december 2002 - 18:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

F-Secure?

Hej,

Jeg har netop skiftet fra Norton Corporated Edition 7.x,x
Til F-Secure, Jeg kører XP Pro på en 18oo MHZ AMD Zitech CPU med 256MB Ram. Efter jeg har skiftet er min maskine blevet ULTRA langsom??? Når jeg scanner med F-Secure bruger den 100% CPU kraft og RAM ad libitum??
Men når jeg ikke scanner er maskinen stadig ULTRA langsom og forbruget er ikke over 10% CPU kraft og RAM forbrug er normalt?
Jeg har sat (efter grundig scanning) F-Secure til KUN at scanne alm. filer (ikke alle)

Jeg skiftede da jeg fandt 3 aktive Virus som Norton ikke havde set ??? (Møj program) :)
Er der noget jeg kan gøre eller er livet med F-Secure bare sådan?
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 18:25 #1
Hvad var det for vira?????
Avatar billede cdc Novice
05. december 2002 - 18:39 #2
har du tjekket for spy- ad og mallware. Brug evnt. scanneren via www.lavasoft.de
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. december 2002 - 20:26 #3
Du har givetvis noget spy- eller malware. Som cdc også skriver så synes jeg du skulle installere ad-aware fra lavasoft. Se URLen hos cdc. Når du har fjernet alt dit spyware, så skal du se hvad der starter op sammen med windows og fjerne det som du ikke ønsker skal starte op. Jeg behøver vel ikke at snakke om scandisc og defragmentering for det har du vel gjort. Ligeledes tømt for midlertidige filer og selvfølgelig papirkurven altså kort sagt ryddet op på pc-en. Da du afinstallerede Norton er det utroligt vigtigt at du får fjernet ALLE filer for ellers er det meget normalt at Norton konflikter med din næste virusscanner. Du kan enten installere regcleaner eller gå ind i registreringsdatabasen og fjerne alt som kan henføres til Norton. Pas på og tag backup før du går igang. Det at røre ved registreringsdatabasen er ikke helt ufarligt. Da du nu kører XP så kan du evt. gå tilbage til et gendannelsestidspunkt før du installere F-Secure og starte derfra. Min favoritscanner er PC-Cillin. Jeg synes ikke den sløver særlig meget.
Avatar billede heiberg Nybegynder
20. december 2002 - 01:12 #4
Det lyder underligt, at Norton har overset tre aktive virus. Er du sikker på, at det var virus?
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. december 2002 - 10:37 #5
Nå, det er ikke helt underligt heiberg. Norton snød også mig engang, men det er efterhånden længe siden. Jeg sagde dengang farvel til Norton for evigt.
Avatar billede heiberg Nybegynder
22. december 2002 - 05:45 #6
Selv den bedste virusscanner kan fejle en enkelt gang, men tre gange lyder utroligt. At Norton Antivirus skulle være en dårlig virusscanner, underbygges ikke af de efterhånden mange sammenlignende tests, jeg har set.
Avatar billede perhaps Nybegynder
22. december 2002 - 10:06 #7
Norton er sikkert ikke en dårligere virusscanner end mange andre, men den snød mig, og det er fakta, derfor skiftede jeg dengang til AntiVir og senere til PC-Cillin, som jeg er godt tilfreds med. Netzie skriver heller ikke at den fejlede tre gange, men at den ikke havde fundet tre aktive vira som F-secure fandt. Jeg tror ikke man kan være sikker på at nogen scanner er 100% fejlfri, derfor er det en god ting en gang imellem at scanne med en onlinescanner fra et andet firma. Du kan ikke finde et eneste indlæg hvor jeg har sagt at Norton er en dårlig scanner, men du kan finde mange indlæg hvor jeg skriver, at JEG (desværre)ikke har så gode erfaringer med Norton fordi den snød mig.
Avatar billede heiberg Nybegynder
22. december 2002 - 16:23 #8
Okay, så er vi enige. :-)
Avatar billede netzie Nybegynder
20. august 2010 - 15:30 #9
Det er gammelt... Men så lukker vi den bare her og deler lidt ud :)