Avatar billede vynne Nybegynder
13. december 2002 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man købe af firewall, router ? Mærke?

Vi har 2 lan til 1 adsl. De to lan skal ikke kunne se hinanden, Vi skal have en firewall og det skal køre med DHCP. Hvad bør man købe til en fornuftig pris ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2002 - 16:19 #1
Med den konfiguration er i nødt til at købe følgende

1 routere,
en switch, gerne med mulighed for vlan.
2 firewalls, en til hvert lan

Routeren er der ikke de store krav til, den skal kunne håndtere trafikken og gerne indeholde mulighed for pakkefiltrering. Jeg ville kikke på en cisco router, koster lidt mere end det kan fås andre steder, men kvaliteten er i top.

Switchen skal kunne håndtere VLAN hvis de to netværk ikke skal kunne se hinnanden, derudover skal jeres ip opsætning og tildeling af adresser styres således at maskinerne tildeles ip adresser fra hvert sit subnet. Derudover bør i køre med ikke raoubare ip adresser og NAT i firewallen

Firewallene skal være hardwarefirewalls, hvis i køre usikre tjenester som web, mail eller/og ftp skal de også kinne køre DMZ. Kik på f.eks på Cisco Pix, Firewall 1 eller Raptor (hedder vist noget mere i dag, fra Symantec)

Prisen afhænger af om der skal DMZ eller ej og af hvor god sikkerheden skal være. Gå efter mindst stateful inspection, og gerne en applikations proxy
Avatar billede vynne Nybegynder
15. december 2002 - 21:40 #2
Tak for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2002 - 21:44 #3
Altid velkommen og vend bare tilbage hvis du har mere