Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. december 2002 - 17:06 Der er 11 kommentarer

kan man modtage email på mobilen som SMS?

Jeg har en Alcatel 311 telefon som kan modtage email og X400 messages som SMS'er....måske

For at bruge den, skal man taste IP-nummer af mailserveren ind.

Men hvor få man en gratis email service der sender emails til tlf.?

TDC/Nokia har en aftale via hotmail, men jeg har hverken TDC abonnement eller Nokia telefon!

online.no tilbyder email som WAP på Alcatel telefoner, med tele2 som operatør, men koster 98 kr./md!

Jeg har registreret mig hos go2wap.dk, wapp.to , wapmore.com og wapdrive.net, men ingen af stedene er der "email forwarding som SMS" på menu!

på forhånd, tak!

P.S. jeg har prøvet TDC mobil portalen, som skulle være gratis, men det passer ikke!
Avatar billede scoty Nybegynder
19. december 2002 - 17:10 #1
Ja har telia og videre sender maile med <mobilnummer>@gsm1800.telia.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. december 2002 - 17:14 #2
har telia ikke lukket for det ?
Avatar billede scoty Nybegynder
19. december 2002 - 17:17 #3
nope virker fint for mig:
Her er nogen andre.

Orange: xxxxxxxx@sms.orange.dk
Sonofon: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
Telia: xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk
TDC Mobil: xxxxxxxx@sms.tdm.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. december 2002 - 17:23 #4
Orange, TDC og Snonofons virker ikke, dem er der lukket for.
Avatar billede kenp Novice
19. december 2002 - 17:28 #5
TDC har lukket for det. men de har en service som hedder beskedrobot.dk
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. december 2002 - 13:28 #6
I har allesammen misforstået problemet! Jeg skal IKKE sende en SMS
men MODTAGE en email fra udlandet som SMS!!  Desuden virker
srartsms.dk og gsm1800.telia.dk ikke mere fra PC!!  Og min operatør(tele2 mobile) vil slet ikke acceptere SMS's fra PC'er!

Men, som sagt,
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. december 2002 - 13:29 #7
vi søger stadig en løsning som ligner TDCmobil.dk 's WAP portal, hvis den var gratis.  Se venligst debatten på www.ing.dk på samme emne!
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. december 2002 - 18:35 #8
Du kan ikke modtage en email som SMS idet at de fleste danske telefonselskaber har lukket for dette på deres SMS gateways
Avatar billede theprofessor Nybegynder
02. januar 2003 - 17:35 #9
Desværre er der ingen, der har forstået spørgsmålet/opgaven endnu!!

Kigge på www.tdcmobil.dk--gå til "email og kalender" og kigge på mulighederne...især "email som SMS".
Avatar billede comic Nybegynder
08. januar 2003 - 13:46 #10
http://www.tele2mobil.dk/sendsms.html er vist hvad du søger..

Jeg kigger lidt på din telefon og du skal hverken bruge ip eller andet. Det er din opperatør's gateway som skal lave en mail om til en sms. Hvis ikke tele2 understøtter det så har du ikke mulighed for at modtage e-mail som sms. Da din telefon ikke har wap eller gprs m. pop/imap support.
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:25 #11
husk at lukke spørgsmålet igen!!