Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 17:52 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

Chikane

Ved godt dette ikke er et it spørgsmål, men vil lige høre om der er nogle som ved, hvor meget der skal til for at kunne melde en person for chikane??

Jeg får utallige opringninger, tonsvis af telefonsvarer beskeder og sms'er. Breve og personlig henvendelse fra en person som jeg ikke rigtigt kender og jeg bestemt ikke vil have noget med at gøre.

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af det.
Jeg kan ikke få et nyt nummer fordi selskabet har lukket i weekenden. Og vil også helst beholde det nr jeg har.

Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede initializing Nybegynder
04. januar 2003 - 17:53 #1
Politiet...
Avatar billede nuki Nybegynder
04. januar 2003 - 17:54 #2
Ved du hvad han hedder?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
04. januar 2003 - 17:54 #3
Bed personen om at stoppe.
Avatar billede melao Nybegynder
04. januar 2003 - 17:54 #4
Har du slet ingen oplysninger om manden?
Avatar billede runeevers Nybegynder
04. januar 2003 - 17:54 #5
Gør det klart for personen at vedkommende kan skide i havet og at du ikke ønsker ydderligere dialog.
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 17:56 #6
Jeg har bedt personen flere gange om at stoppe- det hjælper ikke.

Ja jeg ved hvad han hedder og har hans adresse fra de breve han har sendt.

Jeg ved bare ikke hvor meget der skal til før politiet kan gøre noget
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 17:57 #7
Jeg har forklaret ham på flere forskellige måder at han må altså stoppe nu.
Men så truer han med selvmord. Som jeg ikke tror på.

Men det efterhånden ved at være noget så træls
Avatar billede initializing Nybegynder
04. januar 2003 - 17:57 #8
Det er skam nok med det du har modtaget.. Få politiet til at holde ham væk..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. januar 2003 - 17:59 #9
Sikke dog et fjols! Giv ham en på tuden, så kan han lære det :)
ej, der er nok ikke andre veje end politiet. Desværre er det lidt svært at få dem til at tage affære
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. januar 2003 - 18:00 #10
"Jeg har forklaret ham på flere forskellige måder at han må altså stoppe nu.
Men så truer han med selvmord. Som jeg ikke tror på." - og.... ??? ;)
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:03 #11
mr. noname> jeg reagere ikke på det.
Han gør det jo heller ikke. Men det er sgu træls at høre og se på.
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:04 #12
Tror ikke engang at en stor rocker kunne skræmme ham. Manden er virkelig syg oveni!

Så jeg må nok hellere få kontaktet politiet
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:06 #13
Ens mobilselskab logger vel al trafik, eller hvad det nu hedder?
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2003 - 18:07 #14
Ja... Det burde de da gøre!
Avatar billede fckomodo Nybegynder
04. januar 2003 - 18:08 #15
Hvis du ikke svare eller ligger på hver gang han ringer stopper han nok af sig selv!
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:10 #16
Han må vel have en eller anden relation til dig, siden han kontakter dig. Er han bøsse og forelsket i dig?, har du "nappet" hans kæreste?, skylder du ham penge? Ellers er det vel blot ignorering. Der er vel ikke nogen der tvinger dig til at åbne eventuelle breve. Du kan jo evt. returnere dem uåbnede, så han kan se, at det ikke kan betale sig at sende dem. Mht. telefonen, så prøv denne metode: Den har virket for mig engang:

Når han ringer siger du hallo! Når han så begynder at sige noget så siger du igen hallo!..... halllo! som om du ikke kan høre ham. Læg derefter røret på og vent på at han ringer igen. og gentag derefter det samme som før. Da bliver han i tvivl om, om du vitterligt kan høre ham eller ej... Og så synes han jo nok ikke det er sjovt
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:12 #17
fckomodo>> Troede jeg også, men han tror det han gør er "helt normalt".
Han bliver ved! De første 40 opkald har jeg ikke reageret på, først da jeg begyndte at tabe tålmodigheden sagde jeg, at han må stoppe
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:13 #18
carstenqp> han er blevet forelsket *GG*  Og han fatter ikke at det er JEG IKKE!

Ja, jeg kunne jo prøve det du har forslået.
Avatar billede donwang Nybegynder
04. januar 2003 - 18:18 #19
Surt show... En bøsse der er forelsket i dig???
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:18 #20
Jeg ville nok også slå telefonsvaren fra, hvis jeg var dig. Du kan jo bede folk du gerne vil have til at ringe, om at taste *31* før nummeret, hvis de har hemmeligt nummer. Så kan du se hvem der ringer. Desuden er der mange selskaber, som understøtter spærring så du kan lukke af for bestemte numre.
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:19 #21
Er det for personligt, at spørge om du selv er bøsse?
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:24 #22
Har du forresten ikke viderestilling på din telefon? - Så kunne du jo prøve, hvis han ringer flere gange i træk, at omstille til det lokale politi *LOL* Det kunne være sjovt *S*
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2003 - 18:25 #23
carstengp >>

Hehe... Det kunne man jo også! :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:30 #24
En anden ting, hvis du vil beholde dit nummer, så skal du ringe til telefonselskabet og bede dem om at lukke dit nummer i eks. en måned. Så kan du evt. købe et taletidskort i mellemtiden. Hvis idioten så ringer og hører at nummeret ikke virker, så tror han, at du har skiftet nummer. Og efter en måned, så kan det åbnes igen.
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:34 #25
Hahah, ja den med viderstilling til politiet er go'.

donwang og carstengp>> Der er altså også piger på Eksperten... *LOOL*
Så jeg er ikke bøsse
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:37 #26
Men jeg vil prøve at kontakte mit selskab og få dem til at spærre for hans nummer. Hvis de da kan det, men der er lang tid til mandag :(
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. januar 2003 - 18:37 #27
LOOL!!!

Snydt igen :-)

Men så er Politi'et nok noget mere hjælpsom i dette tilfælde.
Der er ikke andre muligheder end at han får et påbud om at holde sig i sit gode skind.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
04. januar 2003 - 18:40 #28
Hej.

Flyt dit nummer til telmore.dk så spærer du bare hans nummer fra din personlig side ved telmore.dk også er det problem ovre.

Brevene ringer du bare ned til postkontoret og siger at fra den adresse vil du ikke modtage breve så er den klaret.

Begynder han at kontakte dig skriver du til mig thomas.nielsen@lite.dk og så må vi jo se hvad han syntes om vandet i toilettet.

/Thomas Nielsen
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2003 - 18:40 #29
sunkist >>

Ja... I piger har lidt svært ved at være bøsse! :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:41 #30
Nu må jeg se...håber bare, at det er nok til politiet vil gøre noget.
Allermest har jeg lyst til at give ham nogle tæsk (også selv om jeg er en tøz..hæhæ) Men manden er syg i hovedet, så jeg tror ikke det vil hjælpe i længden. Han har mere brug for en psykolog, men jeg vil ikke hjælpe ham.

Nå, svarer ikke mere i dag
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. januar 2003 - 18:43 #31
Tak for alle ideer og råd :) Holder ud til mandag og ser hvad der sker, ellers så skriver jeg nok til dig Thomas ;)
:)
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
04. januar 2003 - 18:46 #32
jeg syntes det er maga griner...!!!! (bare det ikke er mig, der har en bøsse til at true mig......!!!!)

så jeg skal gå med røven mod muren hele tiden,,,,!
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. januar 2003 - 18:52 #33
ja ja, man ved jo aldrig! *G*
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. januar 2003 - 18:57 #34
sunkist > Fair nok ;)
Avatar billede initializing Nybegynder
05. januar 2003 - 00:37 #35
Thomas: Den sidste der.. Lol :)