Avatar billede klister_ Nybegynder
07. januar 2003 - 11:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Grædende pige!

Hej.. Er der nogen der ved hvad det maleri med den grædende pige hedder?

Mvh.

Jimmy Jensen
Avatar billede jkjaers Nybegynder
07. januar 2003 - 11:57 #1
Jeg menerdenne rædselsfulde serie billeder hedder "grædende børn"
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. januar 2003 - 11:58 #2
kan du fortælle lidt mere umiddelbart.... for det eneste jeg kommer i tanke om det er skriget..... men der bliver ikke grædt så meget der....
Avatar billede jkjaers Nybegynder
07. januar 2003 - 12:01 #3
Sriget er af Edvard Munch og har intet at gøre med grædende børn.
Avatar billede hahaha Nybegynder
07. januar 2003 - 12:01 #4
Det er bare en pige, jeg mener man ser hende fra siden, også triller der en lille tåre ned!
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:04 #6
Tænker du på en specifik kunstner? Der var nemlig en periode i 1970'erne hvor det var meget "in" med malerier af grædende børn, så det kan måske godt blive lidt svært. (I 1060'erne var in med malerier af brølende kronhjorte - og jeg tager ikke pis!)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:05 #7
1960'erne...
Avatar billede klister_ Nybegynder
07. januar 2003 - 12:08 #8
Kan i evt. finde et link, til grædende børn?
Avatar billede jumper1981 Nybegynder
07. januar 2003 - 12:17 #9
Jeg har hørt at det er en bunke sigøjner malerier. de er skræklige hvad har du dog gjort for at få de børn til at græde. så hellere en brølende kronhjort.....
Avatar billede jumper1981 Nybegynder
07. januar 2003 - 12:18 #10
Sigøjner moral holder ikke en meter...
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:45 #11
Der var også en periode i 70'erne hvor det var in at male sigøjner-kvinder. Men tror ikke at det er direkte beslægtet med de grædende børn. Tror faktisk at min farfar stadig i sine gemmere, har et billede af en sigøjnerkvinde og et af et grædende barn... lol
Avatar billede klister_ Nybegynder
18. maj 2003 - 21:13 #12
holder ik!
Avatar billede manhatten Nybegynder
12. juni 2004 - 18:39 #13
Malerierne er malet af en spansk kunster der hedder Bruno Amadio, hans kunstnernavn er Giovanni Bragolin. Han blev vistnok født i 1907 og hans billeder var ganske rigtigt vældigt populære i 70'erne. Om de enkelte billeder har en titel ved jeg desværre ikke.

Der er en historier om en brandmænd som i England i 1985 rykkede ud til en række brænde hvor alt var brandt ned undtagen et billede af en grædende dreng af Bragolin. Historien kom frem via den engelske avis The Sun.

Søg på Google efter Bragolin eller Curse of the Crying Boy for at finde mere.