Avatar billede hagelund Praktikant
08. januar 2003 - 23:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Recycle bin kan ikke tømmes

Min Recycle Bin i XP kan ikke tømmes.
Selv om jeg har sikret mig, at den er tom, viser den stadig et "fyldt" ikon. Den spørger også "Are you sure you want to delete these 5 elements", når jeg højreklikker og siger "Empty recycle bin". Selv og jeg svarer "Yes", fortæller den stadig, at der ligger noget i den.
Jeg har sørget for at alle skjulte- og systemfiler er synlige.

Nogen gode ideer?
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2003 - 23:55 #1
Prøv at genstart din PC, har selv lige haft samme problem, det var løst efter en genstart! ;)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. januar 2003 - 23:55 #2
prøv og slet en fil og prøv så igen?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. januar 2003 - 23:55 #3
kør en scandisk - og prøv så igen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. januar 2003 - 00:11 #4
Som djeclemen foreslår, synes jeg du i første omgang skal prøve at oprette en ny fil og derefter overføre den til Papirkurven. Tøm så Papirkurven igen. Dette plejer at løse problemet med at Papirkurvens indhold ikke vises korrekt i form af ikonet. Har du evt. installeret Norton Protected Recycle Bin? Den kan være skyld i at computeren er i tvivl om der ligger noget i Papirkurven. Scandisk samt især (fuld) diskdefragmentering kan også hjælpe på problemet.
Avatar billede hagelund Praktikant
09. januar 2003 - 00:16 #5
Har prøvet _alle_ de nævnte forslag (desværre inden svarene :-), og jeg har ikke haft Norton produkter på maskinen...
Men jeg har netop løst problemet ved at slette alle de skjulte "RECYCLER" foldere på alle drev og derefter genstarte. RECYCLER folderne blev oprettet automatisk igen, og min papirkurv fungerer nu normalt.

Tak for hurtig tilbagemelding - også selv om jeg napper mine points tilbage :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. januar 2003 - 01:45 #6
bare så du ved det - selvom du ikke fik en løsning, så har du fået hjælp!
Det her gør bare at du ryger på folks sorte liste :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 11:37 #7
Næste gang, så tag en kopi ef en fil - slet den så den ryger i papirkurv - tøm så papirkurv - har virket for mig de gange jeg har haft det samme problem :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2003 - 11:38 #8
og det var prøvet - sådan går det når man ikke læser div. kommentar/svar ;)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. januar 2003 - 17:43 #9
;)