Avatar billede soreno Praktikant
13. januar 2003 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Alternativ til Ximian Evolution

Jeg bruger i øjeblikket Ximian Evolution men er ikke tilfreds.

Jeg skal bruge en minimalistisk klient hvor man kun kan sende og modtage mails (helst fra flere konti) - jeg er ikke interesseret i kalender, stavekontrol og andre værktøjer.

Hvilke andre (GUI) mail klienter findes der (som kan anbefales ud fra ovennævnte kriterier..) ?

Gerne links.. - men ikke til google -> "linux email client".. :-)
Avatar billede dittmer Nybegynder
13. januar 2003 - 15:23 #1
Hvad med at bruge Mozilla?
Avatar billede soreno Praktikant
13. januar 2003 - 15:32 #2
Hmmm, ja - det kunne jeg vel.
Men det giver problemer med min browser. Når jeg modtager en mail med link i (f.eks. fra eksperten) så klikker jeg på det og mozilla åbner linket. Det ønsker jeg ikke - jeg ønsker at phoenix eller hvad jeg nu bruger åbner linket. Men det er mig bekendt, ikke muligt at åbne links i andre browsere fra mozilla mail.

Det kan være det kommer når den første standalone mozilla baseret mail klient er klar - men jeg gidder ikke vente :-)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. januar 2003 - 14:33 #3
det kan være, at du er interesseret i kmail som er en grafisk klient, der følger med kde

ellers er der jo emacs... som kan alt i hele verden... også lave kaffe...

ellers er det jo gode gamle mutt (som dog er tekstbaseret, men det er/bør mail jo også (være))
Avatar billede kroger Nybegynder
15. januar 2003 - 04:32 #4
Ellers tjek sylpheed http://sylpheed.good-day.net/index.cgi.en
Sylpheed er super hurtig, og det skulle også gælde for balsa

balsa http://balsa.gnome.org/
Avatar billede soreno Praktikant
15. januar 2003 - 14:47 #5
Valget er, indtil videre, balsa.
Avatar billede kroger Nybegynder
16. januar 2003 - 00:21 #6
Jeg overvejer også selv at skifte til balsa, men har ikke orket det indtil videre, da jeg ikke kan få evolution til at eksportere ordentlig. Men du må gerne melde tilbage om du synes den er fed.
Avatar billede soreno Praktikant
16. januar 2003 - 06:57 #7
Jeg synes der er mange ulemper ved balsa - dansk er ikke specielt godt understøttet. En del af menuerne er en blanding af dansk og engelsk (Red Hat 8.0). Jeg kunne ikke få smtp til at fungere ordentligt :-(

Måske prøver jeg igen om et par måneder - hvis altså der er sket lidt udvikling inden da, det var vist for tidligt at starte med at bruge..
Avatar billede kroger Nybegynder
16. januar 2003 - 13:01 #8
Så vil jeg foreslå sylpheed, det har mange funktioner, og er nemt at overskue (interfacet minder meget om outlook express), jeg ved dog ikke hvordan dansk undestøttelsen er. Balsa er vist også et meget nystartet projekt, men det ser ud til at blive ret godt.