Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på print

Jeg sidder og skal skrive noget ud på en printer, det lykkes også, men det der kommer ud er meget småt, hvordan får man det gjort større.

Morten
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:22 #1
læg teksten ind in TRichEdit og sæt fonten efter behov

ha\' det godt
hatecaps
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:23 #2
ohh, du skal selvfølgelig så bruge TRichEdit\'s Print method ;-)
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:33 #3
Hej HateCaps
Du må undskylde, men jeg forklarede mig ikke ordentligt før. Det \"noget\" jeg vil skrive ud er et StringGrid, kan jeg også læsse det over i en TRichEdit

MK
Avatar billede hatecaps Nybegynder
28. oktober 2000 - 11:01 #4
det skulle der ikke være noget i vejen for. Hvis du indtil nu har lagt det over i en tmemo eller lignende, kan du bruge præcis samme kode til richEdit\'en (f.eks. loope alle rækker igennem, inden for hver række loope alle kolonner igennem.)

med hensyn til Font\'en - husk at sætte den FØR du fylder noget i, ellers skal du markere hele teksten og sætte selattributes på RichEdit\'en
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:36 #5
HateCaps jeg kunne ikke helt håndtere TRichEdit og brugte derfor Canvas. Desværre ellers tak.