Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:19 Der er 23 kommentarer

Markedsføring !

Hej Eksperter !

Vi sidder med et fedt website, men der burde være langt flere besøgende, nu skal vi videre. Det drejer sig ikke om en virksomheds informationsside, men et koncept der bygger på websitet. Er der nogle der har nogle erfaringer med seriøs markedsføring af website ? Hvad skal man regne med som minimumsbudget hvis man vil se resultater ? Kender i til nogle billige men dygtige virksomheder der tager sig af den slags ?

Mhv Jonas
Avatar billede cozey Nybegynder
19. januar 2003 - 19:20 #1
link?
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:22 #2
www.copymag.dk !

Mhv Jonas
Avatar billede cozey Nybegynder
19. januar 2003 - 19:24 #3
Grunden til jeres manglende besøg er valget af indhold.
Jeres side indeholder intet nyt, og netop derfor virker det ikke særligt attraktivt for brugerne, da de i forevejen kender dobbelt så store sider, med samme indhold ...
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:27 #4
Kan du nævne et par stykker af dem cozey ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:27 #5
Umidlbart er det ikke helt billigt at markedsføre et website. Du skal regne med adskillige tusinde kroner. Den billigste løsning, som jeg umidlbart kan komme i tanke om, og som samtidig er den mest effektive, er reklame i TV.

Tager vi TV2 Fyn som eksempel, så kan du der for gjort reklame for dit produkt. De garantere, at 85000 forbrugere vil se din reklame - for omkring 5000-6000 kr. hvis jeg husker rigtigt.

Så umidlbart vil jeg gætte på et minimumsbudget på kr. 5000
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:29 #6
webcreator > hvis de priser er korrekte er det da bestemt ikke slemt.
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:31 #7
Nej, nemlig. Var selv meget overrasket over priserne - men hvem ved - måske snakker vi om 10 sekunders reklame - men det kan også sagtens være nok !
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:33 #8
Hvis Du ønsker at kontakte TV2 med henblik på reklame gennem dem, så tag et kig her :
http://omtv2.tv2.dk/adresser/kontakt.asp
Der kan du finde de relevante kontakt-oplysninger.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:33 #9
Ja helt enig, fandt lige frem til http://www.reklamepriser.dk/, ganske nyttig site.
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:35 #10
Ah, ok :-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:36 #11
Nu ved jeg ikke, hvor meget du er inde i nettet osv - men lad mig på det kraftigste advare dig mod reklame-bannere på nettet. Den eneste funktion de har, er at skramme folk væk fra et site. Så reklame på fx. jubii.dk ville næppe hjælpe dig - undersøgelser viser, at folk simpelthen ikke klikker på dem
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:42 #12
Jeg ved da forholdsvis meget om nettet, min egen erfaring er også at folk ikke klikker. Det er jo sikkert grundet at alt for mange misbruger de muligheder nettet bringer for annoncering allerede det skaber mistillid til brugerne :(
Avatar billede webcreator Nybegynder
19. januar 2003 - 19:52 #13
Jeg, jeg tror du har helt ret. Ret ærgeligt.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:53 #14
Det må man sige, men så må vi jo ty til andre medier :)
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2003 - 19:53 #15
Hvis i skal have lidt succes med jeres site, ja så skal i nok opdatere noget bedre.  F.eks CS 1.4 på gaden nu,  jamen det er jo en hel krig siden at 1.5 kom.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:56 #16
Vi opdaterer dagligt, at spil kategorien så ikke har fået nok opmærksomhed giver jeg dig ret i er for dårligt :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2003 - 19:57 #17
Jeg laver selv søgemaskineoptimering og internetmarkedsføring, men jeg kan selvfølgelig ikke anbefale mig selv.

Hvis I er interesseret i den slags kan jeg anbefale nogle af mine gode konkurrenter f.eks. firmaerne Notabene.net og RedZoneGlobal dissse firmaer er nok lidt dyrere en f.eks. mig selv, de er også større, men de er begge professionelle og gode til det de gør. Der er lidt forskel på deres koncept og du bør kontakte dem ligesom du selvfølgelig altid kan kontakte mig
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:59 #18
bufferzone > kan du fanges på icq eller msn ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2003 - 20:01 #19
Nej kun mail og telefon kim@bufferzone.dk
Avatar billede askhoej Praktikant
19. januar 2003 - 20:03 #20
modsat webcreator har jeg erfaring med at bannere kan være vejen frem, dog kræver det at bannerne har høj grafisk kvalitet og et eller andet tiltræknings element, f.eks. et godt tilbud, en konkurrence, etc. - herudover gælder det om at få disse bannere eksponeret på netsteder som har den rigtig målgruppe som klientel. - Så nej bannerreklamer er slet ikke døde.

/askhoej
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. januar 2003 - 20:08 #21
Ja der er ingen tvivl om at det >kan< være vejen frem !
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. januar 2003 - 10:30 #22
for at støtte op omkring askhoej`s kommentar, er vejen frem et system der viser de bannere som brugeren vil se, dette kan f.eks. gøres ved at lave en grundlæggende demografi når man tilmelder sig, og så servere de rigtige bannere reklamer for de rigtige personer, det giver en god effekt, og det er lidt mere spændende for annoncøren også
Avatar billede webcreator Nybegynder
21. januar 2003 - 18:07 #23
I har da til dels ret - hvis tingene er lavet i rigtig god kvalitet, og med et godt budskab, så kan man da få folk til at klikke på banneret. Men jeg er stadig ikke i tvivl om, at TV er en bedre løsning. Jeg surfer ofte ind på et website, som der er blevet reklamere for i TV.