Avatar billede kane Juniormester
22. januar 2003 - 07:43 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

pc til søn på 5

Nu er det nok på tide at den lille punk kommer i gang med lidt pc. så jeg tænkte at jeg ville købe en pc til knægten.

en af disse "bilige pc'er er vel god nok til hans behov, de fleste har onboard lyd/grafik....men hvis han nu skulle spille et af de nye spil ( mod sin far LOL) kan den så følge med (gider ikke først at købe en billig for at skulle købe en ny dyr model lidt efter), eller kan man skifte til bedere grafik kort.

Dennis

håber nogle har haft samme problem som de kan dele ud af :)
Avatar billede eagle124 Nybegynder
22. januar 2003 - 07:44 #1
er det en ny computer du vil købe til ham ??

jeg ville nok foreslå du i starten købte en brugt til omkring 700kr.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
22. januar 2003 - 07:46 #2
når han så senere hen bliver lidt mere krævende så kunne du jo købe en ny til ham ;)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. januar 2003 - 07:48 #3
det kommer an på hvad han skal spille mod sin far... hvis det fx. er unreal tournament 2003 så kan det godt være man skulle overveje en stor maskine med evt. geforce 3 (lad nu være med at brokke jer over alle sammen at det ikke er godt nok) men det er en mulighed.... og så måske 1000 mhz.. men hvis det kun er til sådan noget som cs så er 500 mhz og et riva tnt eller geforce 2 fint....
Avatar billede nicofrench Nybegynder
22. januar 2003 - 07:49 #4
Find en gammel commadore 64 - giv ham den.
Dejlig lille klods!

-Så kan han som mange af os andre lallegladt snakke om "de gode-gamle 64'ere" ;)
Avatar billede eagle124 Nybegynder
22. januar 2003 - 07:50 #5
jeg vil give Morten_Leth ret i at et GeForce3 er et udemærket grafikkort. Og den kan faktisk stille de flestes behov
Avatar billede random_act Nybegynder
22. januar 2003 - 07:51 #6
Find en billig MYCOMP i en bilka eller noget. De er udmærket til begyndere og man kan hvis man vil smide et grafik kort i og slå det onboard fra. De kan findes til en 3-4 tusinde. Hvis det er en billigere maskine du leder efter så er eagle124's måde nok bedre.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. januar 2003 - 07:52 #7
åh ja 64'eren....tro den skal ned fra loftet i weekenden...:-)
Avatar billede kane Juniormester
22. januar 2003 - 07:52 #8
http://www.1tegration.dk/showshopproductpage.asp?id=3&productid=6297

hvad med sådan en.........kunne den klare de fleste spil i dag?
Avatar billede kane Juniormester
22. januar 2003 - 07:53 #9
heheh ja en 64 var sku fed nok, men den passer bare ikke lige ind i tiden :)
Avatar billede random_act Nybegynder
22. januar 2003 - 08:08 #10
Det der er en fin maskine. Den kan måske samles billigere og lidt bedre hvis den købes hjem i løs dele, men det er det letteste at købe den samlet.
Avatar billede boris Mester
22. januar 2003 - 08:08 #11
Det vigtigste er nok, at du skriver at han er 5 år.
Du kan få en udmærket computer til 3000 kr, hvis du søger på www.edbpriser.dk .
Når han bliver 7 år vil du for 3000 Kr kunne få en af de computere, som i dag koster 10.000 Kr. Hvorfor så give 6.000 for en computer nu?
Avatar billede styled.dk Nybegynder
22. januar 2003 - 08:09 #12
Er det ikke lidt overdrevet at købe en pc til en 5 årig ? Han skal da hellere have en flyverdragt og en fodbold :)
Avatar billede boris Mester
22. januar 2003 - 08:15 #13
Det kommer an på hvordan han bruger den.
Jeg kan varmt anbefale "Thinking Things", "Tænketing", 1, 2 og 3.
Nr. 1 prøvede min datter inden hun blev 5 år.
Avatar billede kane Juniormester
22. januar 2003 - 08:26 #14
tro mig.....han er en ude dreng, men han spørge tit om vi ikke skal spille og så skal han jo også snart lære hvad det er for noget (vi kender mange hvor deres søn/pige'er selv kan starte op og sætte spil(børne) på.

den koster da også kun 3000, jeg kan trække moms fra ;)
Avatar billede backside Nybegynder
22. januar 2003 - 08:41 #15
styled.dk>> 5 år er skam ikke for tidligt, man kommer ikke uden om det. Det er 2003, børn skal ha´ en pc.
Kane>> Til at starte med bliver der lavet meget hø på en pc, så ikke for voldsom i første omgang.(har selv 2 unger så jeg ved hvad det handler om)*G*
Jo enklere det er, jo mindre skade sker der. Så indtil der er styr på de grundlæggende ting er en lille en fin nok. Har selv flere gange måtte formatere ungernes pc, hvad der nøjagtigt er sket vides ikke, men de finder et par genveje som jeg ikke kender. Og det er ikke altid heldigt.

www.mariendals.dk har nogle gode tilbud på mindre pc´ere. Ja, da også større.  ;)
God fornøjelse.