Avatar billede jerrymouse Nybegynder
22. januar 2003 - 10:03 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

bummer fra intel

så er jeg her igen, jeg har fået til opgave at skrive om amd og intel og fået af vide at for mange år siden lavede en bummert der gav plads til amd og de andre poducenter
hvad er det for en bummer de lave og hvor kan jeg dokumnter den henne ??
jerrymouse
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2003 - 10:08 #1
Bare som inspiration:
... det skulle vel ikke være den 'detalje' mht den første Pentium famillie med den 'lille' regnefejl' ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. januar 2003 - 10:10 #2
Kan det være den historie med at AMD var 2 dage hurtigere end Intel om at være de første til at nå 1000 MHz?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. januar 2003 - 10:12 #3
Avatar billede cbp Nybegynder
22. januar 2003 - 10:21 #5
Man kan vel ikke sige at en enkelt fejl har givet plads til konkurrenterne men Intels største problem var nok regnefejlen i de første Pentium-chips og så denne historie:

http://www6.tomshardware.com/cpu/200008281/index.html
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. januar 2003 - 10:22 #6
Til og med 386'eren var AMD underleverandør til Intel, men da AMD så (vistnok) begyndte at producere egne CPUere, blev de lukket af fra Intel - og så kom K-serien fra AMD (K5?!)

Kan desværre ikke mere af historien, og har pt. ikke bevis.
Avatar billede jerrymouse Nybegynder
22. januar 2003 - 10:23 #7
arvad tak for dit link men det har ikke noget med problemet at gøre
og til jer andre kan jeg sige at der er tale om en bummet tilbae i 70erne og 80erne
Avatar billede jefa Nybegynder
22. januar 2003 - 10:25 #8
AMD History
http://www.amd.com/us-en/Corporate/AboutAMD/0,,51_52_533,00.html
Avatar billede websmith Nybegynder
22. januar 2003 - 10:27 #9
Prøv eventuelt at kigge i Robert Cringley's bog Accidental Empires. I den står der mange af de tilføldigheder som gør at de store firmaer er store i dag. Herunder M$ :)
Avatar billede jerrymouse Nybegynder
22. januar 2003 - 10:32 #10
jeg takker for de mange besvarelser men jeg mangler stadig det endeyldig bevise for at vores gætterier er rigtige en side vor det står sort på hvidt