Avatar billede jbc Nybegynder
26. januar 2003 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertering ad AVI filer

Jeg nogle filer i AVI format som jeg godt vil have konvertert til noget jeg kan se på min DVD. Kan det lade sig gøre, og hvordan?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. januar 2003 - 10:41 #1
Så vidt jeg ved, kan man godt brænde .avi-filer ud til en SVCD, og derefter se den i sin DVD!...
Avatar billede dksms Nybegynder
26. januar 2003 - 10:43 #2
Du kan godt men det er lidt svært.

Du skal bruge to programmer Tmpenc og virtualdub. Naå du så skal lave avi om til mpg skal su synkronisere lyden med Virtual dub oveni. Altså du skal åbne filmen både i Virtual Dub og Tmpenc
Avatar billede dksms Nybegynder
26. januar 2003 - 10:44 #3
Også kan du så begynde at lave den om til Vcd eller Svcd
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 10:49 #4
Prøv at kigge her: www.vcdhelp.com/convert
Og så kig under SVCD. Der er mange forskellige guides til hvordan du kan konverter din avi fil om til en mpeg2 film, så du kan se den i din dvd maskine...
Avatar billede jbc Nybegynder
26. januar 2003 - 11:51 #5
Prøver nu Tmpenc men den siger det vil tage 9 timer????
Avatar billede tlunde Nybegynder
26. januar 2003 - 12:12 #6
Hvor lang er din avi fil? Det tager lang til at konvertere det om...Jeg har lige brugt tmpenc til at konvertere en divx film om til en mpeg2 fil, og det tog ca 6 timer, og det var 90 min video...Så det tager lang tid...
Avatar billede jbc Nybegynder
26. januar 2003 - 12:44 #7
Okay min maskine er heller ikke en af de hurtigste. 350Mhz så det må vel være derfor.