Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:08 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Hacke sig ind på hinandens computer

Mig og en ven vil gerne dele filer lidt med hinanden. Jeg ved det er muligt at hacke og evt også ulovligt, men hvis vi begge er med på den og vi kan bruger den til os selv - er det så ik ok?

Svar alligevel:

Hvordan kan jeg komme ind på hans computer f.eks, hvis jeg kender hans ip - lad os sige ipen er xxx.xx.xx.xxx

Jeg kan godt pinge ham i dospromf der er svar og det hele - men nu skal jeg videre, hvad gør man så?
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:09 #1
Point gives først når han kan lave en htmlside på min com som siger HEJ!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 20:11 #2
Nej det er ikke OK.
Luk spørgsmålet.
Det kan godt være i kun skal bruge det til sjov , men andre kan altså også læse svaret.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2003 - 20:11 #3
\\pcnavn\c$ hvis han bruger winnt, w2k eller winxp...

men du skal jo stadig kende koden etc.
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:20 #4
d havde jeg ik lige tænkt på... selvfølgelig kan andre jo læse d

Men egentlig er d jo ik mit problem!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 20:25 #5
Lille udpluk af reglerne:
Regler for brug af eksperten.dk
Det er ikke tilladt at:

spørge efter eller poste materiale, der kan benyttes i ulovligt øjemed såsom fremstilling af computervirus, bomber, hackerangreb eller falske penge.
Tydeligt nok?
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:28 #6
men det er ikke ulovligt har jeg set i flere spm!
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:28 #7
Hvordan laver man en bombe... jeg kan ikke lide min nabo
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:35 #8
Så er det også forbudt at hjælpe med brændeprogrammer osv... det er også matriale til ulovlige ting!

De fleste bruger jo nok en brænder til at brænde alt muligt ulovligt
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 20:39 #9
Ja og jeg bliver dømt for voldtægt fordi jeg har remedierne.
EOD
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:43 #10
riversen det virkede ikke

Vi har også adsl og icq

Kan det så ikke gøres nemmere med det???
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 20:44 #11
Jeg tænkte på, hvis man nu ikke må hacke... findes der så ikke programmer der kan åbne for computeren- lige som du har et netværk?
Avatar billede bootie Nybegynder
26. januar 2003 - 23:48 #12
Jo...
Men VNC *overtager* man den andens komputer.

Virtuel Network Computing tror jeg nok det står for.
Du skal installere en server med password som man så logger ind på o¨g man får derved et billede af den anden somputeres desktop

Skide smart
http://www.uk.research.att.com/vnc/
Avatar billede bootie Nybegynder
26. januar 2003 - 23:50 #13
Eller hvis det er til download af filer kan i jo bare smide en webserver på
Lave noget password pjat sådan at div. søgerobotter ikke poster filerne i deres lister og så bare dele gennem sådan een.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. januar 2003 - 23:52 #14
såfremt der postes materiale der strider mod eksperten.dks regler vil vedkommendes fortsatte væren på eksperten blive nøje overvejet.

jelzin_/co
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. januar 2003 - 23:55 #15
spørgsmålsstiller tildeles 1 advarsel iht. www.eksperten.dk/regler.phtml, og har endvidere påbud om omgående at lukke spørgsmålet iht. 2.1.6 samt 2.6.

jelzin/co
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2003 - 03:14 #16
Jelzin101 > Aha... Det vil sige, hvis jeg spørger hvordan jeg kan lave en stress test af mit lokal net, så vil jeg have brudt reglerne, da det jo kan bruges til at lave et DoS angreb? Eller hvis jeg spørger hvordan jeg brænder et ISO image, vil jeg bryde reglerne fordi det kunne være et eller andet ulovligt jeg vil brænde? Hvis jeg spørger hvordan jeg kan komme ind på min linux maskine som root, når jeg har mistet passwordet er det også et brud på reglerne...

Hmmm... Der er vidst en del spørgsmål som i hellere må slette/blokere med det samme så...

Det her er jo mere eller mindre et simpelt spørgsmål, om hvordan man bruger windows' filesharing.. Men ok, hvis det ikke er tilladt at hente hjælp so be it..

Men for lige at svare på spørgsmålet, så er det sikreste at lave et VPN.. Virtual Private Network, men det lader ikke til at det er tilladt at besvare spørgsmål om sikkerhed på eksperten, så jeg undlader at henvise til noget som helst brugbart selv en søgemaskine, da man jo kan finde meget ulovligt med sådan en...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. januar 2003 - 10:02 #17
chanoa>> nej, men man opererer med noget der hedder forsæt.

Jeg vil da håbe at du også kan se forskel på de to spørgsmål:
"hvordan kører jeg folk ned"

og "hvordan skifter jeg tændrør i min bil".

din kommentar:
"Det her er jo mere eller mindre et simpelt spørgsmål, om hvordan man bruger windows' filesharing.. Men ok, hvis det ikke er tilladt at hente hjælp so be it.. "

håber jeg selv du kan se ironien i, hvis du nu prøver at læse hans spørgsmål.

Men til din række af spørgsmål -
stress test - nej, hvorfor skulle det være ulovligt ?
iso - nej, - hvorfor det ?
cracke root adgang - ja det er ikke tilladt at spørge om da det kan udnyttes af folk der har mindre pænt mel i posen.

hvad angår din sarkastiske kommentar til sidst vil jeg se bort fra denne eftersom for det første ikke tjener det store formål, og også burde være forklaret i det ovenstående.

- håber det hjalp dig til en bedre forståelse af regelsættet. ellers er du velkommen til at spørge igen.

jelzin/coadmin
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2003 - 15:31 #18
jelzin > Hvis mappen er delt, så er der vel ikke meget galt i at svare, hvis den ikke er delt, ja, så er der noget galt med det..

Naturligvis er der forskel på de to spørgsmål, det ene er en direkte ulovlighed (Og desuden skal man være overordentlig dum for ikke at regne svaret ud selv), den anden kan være hjælp til en ulovlighed, nemlig så bilen kan køre og man derefter kan køre folk ned..

Stress test kan jo bruges til at lave høj belastning på et netværk = Måske en der vil vide hvordan man kan lave et DoS angreb.
ISO.. Bruges for det meste til ulovligheder, men naturligvis også lovligt, f.eks. i forbindelse med linux...
Med hensyn til root adgang, så er det lidt latterligt, at man ikke kan få hjælp til proceduren (Den nemme, når man har fysisk adgang til boksen) her på eksperten (Mener faktisk jeg har set det oppe et par gange), da det jo faktisk kan være et ret så stort problem at man ikke kan administrere sin computer fordi man har glemt koden.. (Har faktisk selv været ude for det, da jeg ikke havde brugt root access i meget lang tid)..

Specielt den sidste er i det grå område.. Det kan være en der har nakket en computer, som han vil kigge på, eller det kan være en glemsom sysadmin. Nu kan jeg godt selv huske den procedure, men jeg må altså ikke på eksperten dele den viden med en der har det problem som jeg brugte et par timer på at finde en løsning på, de skal selv lede efter den, og måske spilde en masse tid, på noget der maks tager 5 min (Afhængig af hvor hurtigt computeren starter). I så fald bør du nok tage et kig i Linux kategorien og blokere alle de spørgsmål der omhandler password recovery på root kontoen.

Og ja, noget af indlæget var ret så ironisk/sarkastisk, hvilket tit sker sent om natten..

Men svart på spørgsmålet, i en version der ikke er imod ekspertens regler må altså være at oprette VPN og lave normal windows fildeling via VPN tunlen. Selvom det kan undgås med korrekt (Pisse usikker) konfiguration af begge windows maskiner (Default config), hvis detaljer altså ikke må diskuteres da det kan misbruges..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. januar 2003 - 15:35 #19
chanoa>> ja, men i dette konkrete tilfælde håbe jeg da at du vil give mig ret i at hvis man bogstaveligt svarer på hans spørgsmål, så har man brudt reglerne.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. januar 2003 - 15:40 #20
og nu vil jeg foreslå at diskussionen standser her, - brugeren er bekendtgjort med min afgørelse. - hvis han eller andre føler den er uretfærdig, regelstridig eller andet er de mere end velkommen til at benytte de klagemidler der står til rådighed i www.exp.dk/regler.phtml , en videre diskussion hér vil ikke føre til at afgørelsen ændres.

Mvh.
jelzin/co
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2003 - 15:41 #21
VNC er rigtig godt - vi bruger det på mit arbejde. Det virker!
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2003 - 16:12 #22
jelzin > Ja, hvis man kun ser på overskriften, men det kunne formuleres anderledes, og i så tilfælde ville det være samme spørgsmål, samme løsning, men formålet vil se anderledes ud... Jeg prøver desuden ikke at ændre afgørelsen, bare at forstå grunden til den...

exp > Nej, VNC er ikke en løsning, det er fjernstyring, de er kun interesseret i et dele filer, der kan man så bruge FTP, Windows File Sharing via VPN, eller andre løsninger så som Direct Connect... Mulighederne er mange..
Avatar billede layer Nybegynder
27. januar 2003 - 16:27 #23
I er simpelthen for latterlige CO admins... Det er altid jer somaldrigrigtig kender reglerne - jeg giver dem som har hjulpet mig lidt nogle point OG så er det sku slut med jers Expertlort

der er da ingen mening i sytemet hvis det næsten er ulovligt at stille espørgsmål, jeg laver mig en side selv hvor man også må spørge hvordan laver en atombombe hvor derefter placerer den i jeres kontorbygning!

Men ellers tak chanoa og bootie

OG HAV ET GODT LIV jelzin101! -  Håber du får hackerandgreb og bliver nedbrændt af søde orme  :-o
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2003 - 16:32 #24
layer > Nu er du sgu da forlatterlig at høre på...
Avatar billede fromsej Praktikant
27. januar 2003 - 16:45 #25
Salig er jorden , thi den skal arve de enfoldige.
>>Layer problemet er ikke større end , hvis du ikke vil indrette dig under de regler som DU selv accepterede da du oprettede din bruger , så luk din bruger igen og smut!!!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. januar 2003 - 16:52 #26
;0)
chanoa>> afgørelsen var alene baseret på spørgsmålets start (at der blev spurgt om en guide til hackning).

layers sidste kommentarer vil jeg jo så tage til efterretning ;) (og hvis jeg så bliver hacket så har jeg da en mistænkt at give min udbyder, selvom det jo nok er bare en smule usandsynligt (da han jo ikke får hjælp til det her på eksperten) :)

J\
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2003 - 18:46 #27
jelzin > Tja, han skal jo først og fremmest finde din IP... Jeg har fået en del trusler i forbindelse med et co-admin job på et andet site, men der er ikke sket noget endnu... Folk er store i kæften, men kan ikke gøre en skid ;)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. januar 2003 - 02:11 #28
;0)