Avatar billede Regta500 Praktikant
27. januar 2003 - 00:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kryptering.....

er der en måder jeg kan kan  kryptere mine email's og mine filer på min maskine uden at downloade et program... kan man lavet selv ??? jeg har Microsoft Visual C++ 6.0 og er noob... kan jeg lave noget der, hvis ik er der så et program der er gratis som jeg kan hente...

På forhånd tak
Avatar billede pro Nybegynder
27. januar 2003 - 01:14 #1
Best crypt er nok verdens bedste krypterings program!

448 bit kryptering!!!
Avatar billede Regta500 Praktikant
27. januar 2003 - 01:19 #2
KK det er ik gratis vel ???... kan man selv lave et ??
Avatar billede pro Nybegynder
27. januar 2003 - 02:11 #3
Man kan downloade en fungerende demo - registrering er ikke nødventigt! men det er ihvertfald det bedste jeg har hørt om... Det er det FBI har banlyst fordi de brugte 2 uger på at prøve at decode en konfiskeret maskine.... DET LYKKEDES DEM IKKE :)

Jeg kender ikke noget til programmering af sådanne programmer! sorry...
Avatar billede Beach Mester
27. januar 2003 - 06:28 #4
PGP som er bet program der kryptere bedst har en nøgle op til 4096bit hvilket jo lidt overstiger "pro´s" 448 bit!
Du kan downloade PGP 8,0 freeware her:
http://www.pgp.com/display.php?pageID=83
og hente source code her:
http://www.pgp.com/display.php?pageID=76
Hvis du selv vil lege lidt med det.
Men tro mig, det er ikke noget man sådan bare lige bikser sammen på et par dage:-)

PGP blev for få år tilbage forbudt ophavsmanden at eksportere ud af USA da regeringen var bange for at prog. faldt i hænderne på teorister mm. da de så ikke længere kunne følge med i hvad de lavede...
I stedet udgav man sourcekoden i bogform og kom denne vej uden om de restrektioner de havde fået *S*
PGP er både manuel kryptering og automatisk til nogle mailprogrammer ala andora, outlook mm.

//Beach -> PGP bruger på 7. år.
Avatar billede Regta500 Praktikant
27. januar 2003 - 18:15 #5
kk
Avatar billede Beach Mester
27. januar 2003 - 19:49 #6
kk????
//Beach
Avatar billede tuxic Nybegynder
15. februar 2003 - 20:14 #7
Hvis du er n00b skal du ikke kode krypterings algoritmerne selv. Det skal man faktisk aldrig. Istedet kan du bruge fx. SSPI fra Windows, eller RSA el. tilsvarende som du kan kalde fra .NET
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. marts 2003 - 02:34 #8
Der er vist mange, der udtaler sig om et emne, som de ikke ved så meget om. For det første kan man ikke måle et kryptosystem på, hvor store nøgler de laver. Det afhænger fuldstændigt af kryptosystemet. Eks. svarer en 160bit nøgle i et eliptisk kryptosystem til en 1024 bit RSA nøgle. Man kan heller ikke sammenligne nøglelængden på en symmetrisk og en asymmetrisk nøgle.

Med mindre du er meget bekendt med matematikken bag et kryptosystem og en rigtig god programmør, skal du - som tuxic ganske korrekte skrev - aldrig implementere et kryptosystem selv. Det er der utallige eksempler på er gået galt, så sikkerheden ikke har været i orden.

Jeg vil også hælde til PGP. Jeg mener at version 8 er kommet for et par mdr. siden. Det er vist det mest udbredte program og understøtter RSA og blowfish kryptering, så vidt jeg husker.
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. marts 2003 - 05:44 #9
regta500> Hvis du får flere svar og vælger at afvise dem, skal du I det mindste give en begrundelse herfor. Der var indtil flere korrekte svare til dit spm. Jeg svarer personligt ikke på flere spm. fra brugere, der opfører sig sådan.
Avatar billede tuxic Nybegynder
12. marts 2003 - 07:53 #10
Hvordan kan et svar som kk blive accepteret? Folk bruger jo tid på at besvare spørgsmålene. Kan vi ikke få en admin til at se på det her?
Avatar billede Beach Mester
12. marts 2003 - 08:05 #11
--->rega500
Jeg håber det er en fejl at du har accepteret dit eget svar med kk og enten kommer med en rigtig god forklaring på hvorfor du ikke har delt ud af dine point eller, opretter et nyt spørgsmål hvor du ligger 60 point med henvisning til dette spørgsmål!
Hvis du mod forventning ikke gør noget må du regne med en anmeldelse til admin fra mig i aften efter 21:00

Hav en fortsat god dag:-(

//Beach

PS: Du skal ikke regne med at jeg ´(og mange andre) vil bruge tid og penge på at hjælpe dig en anden gang.